Arhiva Kolumni

Stezanje remena

19.08.09

Najnovije priopćenje Hrvatskog auto i karting saveza uzdrmat će ionako već uzdrmane auto i karting krugove u zemlji


Pred Upravnim odborom Hrvatskog auto i karting saveza, pred glavnim tajnikom Zrinkom Gregurekom i Predsjednikom saveza Marijanom Kostrenčićem....blago je to reći, ali vruća je jesen. Kako nacionalni savez koji grca u besparici ponovo staviti na zdrave noge.


U trenucima kada su Kostrenčić i novi Upravni odbor preuzimali "posao", situacija nije nimalo bila alarmantna. Naprotiv, čula su se obećanja koja nisu uopće izgledala nerealno. No, u samo nekoliko mjeseci sve se počelo urušavati kao kula od karata. Ekonomska kriza čiji su "valovi" počeli rušiti i naše obale itekako se osjetila na domaćem auto sportu.

Prije svih, odustala je od suportiranja hrvatskog auto i karting sporta INA. Nekadašnji hrvatski ponos, danas samo prirepak mađarskog MOL-a, totalno je odustala od suportiranja hrvatskog oktanskog sporta. Za razliku od našeg zemlje, u susjednoj nam mađarskoj MOL predstavlja i dalje osnovni financijski oslonac za tamošnji auto sport. No, to je tema za posebnu raspravu. U trenucima kada nacionalna naftna kompanija grca u dugovima, kada podiže cijene i diže tlak svim korisnicima njenih usluga, o tome je bespredmetno govoriti.

Hrvatski oktanski sport ostao je bez glavnog sponzora. Tragično. Svi razgovori sa Inom završili su neuspješno, pokušavaju se riješiti stari dugovi. Novi ugovor,,,INI nije ni na pameti. I dalje će,,kako stvari stoje, podržavati naše genijalne nogometne klubove koji ispadaju od slovačkih i austrijskih nogometnih "giganata" iz četvrte europske lige. Naravno da nitko nije protiv da INA pomaže druge sportove, ali oktanski sport i naftna industrija......to je prirodna povezanost. Za veliku većinu, ne i našu, pardon, mađarsku naftnu kompaniju.

Delta Rally ove je godine izazvao dosta bure. Ponovo su organizatori našeg relija doveli sebe i sve oko sebe u "pred zid" poziciju. Te bit će je, te neće je biti,,te održat će se, te neće se održati. Priča je to koju slušamo posljednjih nekoliko godina. Čini nam se da je ovo bilo posljednji put. Ukoliko grad Zagreb ne "raširi ruku" i ponudi sredstva,,,bojimo se da smo i Deltu izgubili.

Organizacijski, naš je savez sjajno postavljen. Definitivno najbolje u regiji. Naravno da će uvijek biti onih koji će smatrati da Peri, Anti ili nekome trećem nije mjesto na mjestu gdje je,,,ali samo bi slijepac rekao da savez nije dobro "postavljen".

Novaca nema, i nema nekih najava da će ih biti. Članovi Upravnog odbora, kada okonča sezona godišnjih odmora imat će gadan zadatak. Osigurati rad nacionalanog saveza. Na minimumu, ali ipak rad. I organizatori utrka bi konačno trebali postati svjesni da više paprike nema. Posljednje natjecanje otkazala je Opatija. Relija Pićan neće biti. Predpostavljate...financije.

Riješenje? Ne nudimo ga, predlažemo ga. Smanjiti broj utrka nacionalnog prvenstva, udružiti se sa susjednim zemljama, napraviti jako regionalno prvenstvo, prije svega na kružnim i reli natjecanjima. Četiri, pet utrka i to bi bilo dosta. I zašto ne kopirati primjer Nizozemaca prije nekoliko godina u reliju. Pustiti vozačima da odaberu bilo koje natjecanje van kalendara u prvenstvu i priznati im ga kao utrku nacionalno prvenstva. Ima vozača koji bi vozili van granica. Ne puno, ali ih ima. Kriza neće dovijeka, bilo ih je i prolazile su. Proći će i ova.

S druge strane pojačati regionalna natjecanja i barem godinu dvije tretirati ih kao osnovu za državno prvenstvo. Jeftinija su, posljednji nekoliko godina itekako brojna i zašto npr. brdo u Konavlima ne bi bilo osnova za rezultate u državnom prvenstvo. Isto kao i brdo u Pazinu....

Smanjenje kalendara je nažalost nužnost. Prihvaćanje svih koji žele organizirati je lijepo, ali i nažalost, neostvarivo. Novaca jednostavno nema i poštenije je na godinu, dvije smanjti broj utrka državnog prvenstva nego prijaviti i poslije slati mailove sa otkazivanjem utrka.

Remen je došao do zanje rupe. Nema ih više. Priopćenje HAKS-a i otkaz Pićana, samo su posljednji dokazi rečenom. Krug je na izdisaju, još uvijek plivaju brdo i autoslalom. I to treba jasno reći. Ne mi novinari, nego oni koji vode hrvatski auto i karting sport. Napraviti rebalans, postaviti stvari na svoje mjesto i....ima izgleda. Zabiti glavu u pijesak, praviti da se ništa ne događa,,,,krivi je put koji vodi samo jednom, pred zid. Pred vodstvom saveza velike su i dalekosežne odluke. Vjerujemo da će donijeti prave.