Arhiva Kolumni

Nova Nissan NP300 Navara...

25.08.15

... je novo mjerilo dizajna i performansi u segmentu pick-upova - donosi najbolje od Nissanova iskustva kao vodećeg proizvođača crossovera i pick-upova

- Upečatljiv novi dizajn vanjskog izgleda i unutrašnjosti, konstruirana za performanse i udobnost uz uglađenost crossovera
- Tehnologije dosad neviđene u segmentu i bogata oprema koja uključuje panoramski Around View Monitor, sustav NissanConnect i LED svjetla
- Novi 2,3-litreni dizelski motor odlikuje se boljim performansama te manjom potrošnjom goriva i emisijama
- Dojmljiva nosivost i vučne sposobnosti
- Jamstvo proizvođača u trajanju od pet godina ili 160 000 km

Posve nova Nissan NP300 Navara novo je mjerilo u klasi pick-upova nosivosti jedne tone i donosi najbolje od Nissanova iskustva kao vodećeg proizvođača crossovera i osamdesetgodišnjeg iskustva u razvoju i proizvodnji robusnih i pametno konstruiranih pick-upova. U razvoju nove generacije modela inženjeri su se ponajprije usredotočili na poboljšanje udobnosti i uglađenosti uz zadržavanje Navarinih terenskih sposobnosti, izdržljivosti i nosivosti. Novi je model potpuno obnovljena inačica prethodne generacije, s robusnom i izdržljivom šasijom koja se odlikuje brojnim tehnološkim rješenjima osmišljenim za još bolje vozne osobine i veću praktičnost.


Nova Nissan NP300 Navara: novo mjerilo dizajna i performansi u segmentu pick-upova

Zahvaljujući DNK najboljih crossovera u svojim klasama, Qashqaija, X-Traila i Jukea, nova NP300 Navara u segment pick-upova donosi novu razinu uglađenosti, vrhunski dizajn, udobnost, kvalitetu te tehnologije dosad neviđene u tom segmentu. Uvođenje jamstva proizvođača u trajanju od pet godina / 160 000 km, dosad nepoznatog u segmentu pick-upova, svjedoči odlikama vozila i vozačima jamči bezbrižnost.


Nova Nissan NP300 Navara - onosi najbolje od Nissanova iskustva kao vodećeg proizvođača crossovera i pick-upova

Povećanje uglađenosti i pružanje vozačkog iskustva poput onog u crossoverima bio je jedan od najvažnijih zadataka inženjera koji su radili na razvoju NP300 Navare. Kako bi se to postiglo bez ugrožavanja hvaljenih terenskih sposobnosti vozila, Nissan je za izvedbu s dvostrukom kabinom razvio posve nov sustav stražnjeg ovjesa s pet prihvatnih točaka, što je znatno poboljšalo udobnost u vožnji i vozne sposobnosti, a usto je 20 kg lakši od ovjesa s lisnim oprugama korištenog na prethodnoj generaciji.


Nova Nissan NP300 Navara

Izvedba s jednostrukom kabinom upotrebljava znatno preinačenu izvedbu ovjesa s lisnim oprugama u odnosu na onu korištenu na prethodnoj generaciji. Nove, odozgo ovješene lisne opruge ne samo da su 7 kg lakše od onih pričvršćenih odozdo, nego i izvedbi s jednostrukom kabinom omogućuju 3,1 posto veći prilazni kut stražnjih kotača te smanjuju vanjsku buku.

U skladu s Nissanovom težnjom inovacijama, nova NP300 Navara opremljena je širokom paletom novih tehnologija. U klasi koja je oduvijek sporo pratila napredak u pogledu udobnosti i sigurnosti, NP300 Navarapostaje novo mjerilo ponude vrhunske tehnologije po povoljnim cijenama. Panoramski Around View Monitor i sustav za kočenje u nuždi (Forward Emergency Braking – FEB) – nagrađivani sigurnosni sustavi Nissanovih crossovera – jedinstvena su ponuda u segmentu pick-upova, a vozačima nude najvišu razinu tehnologije viđenu u toj klasi. Oprema za sigurnost i udobnost uključuje i regulator brzine, sustav za nadzor brzine na nizbrdici (Hill Descent Control – HDC) i sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Start Assist – HSA), posebno razvijene kako bi ispunili zahtjeve kupaca NP300 Navare, te ulazak i pokretanje vozila bez ključa, kameru za vožnju unatrag i parkirne senzore.  

Potpuno obnovljena unutrašnjost jamči prvorazrednu udobnost te je svaki element unutrašnjosti dorađen kako bi vozaču i putnicima ponudio najveću moguću razinu kvalitete, udobnosti, prostranosti i praktičnosti. Armaturna ploča temeljito je izmijenjena te je posebno oblikovana kako bi se oslobodio dodatni prostor i ostavio dojam prostranosti. Prednja sjedala s posebnom potporom za kralješnicu nadahnuta NASA-inom tehnologijom donose poboljšanu ergonomiju, čime se smanjuje umor i povećava budnost vozača. Od ostale opreme tu su još i dvozonska automatska klima u obje karoserijske izvedbe te nova konstrukcija sustava za prozračivanje i sjedala straga, kako bi putnici straga više uživali u putovanju.

Osmišljena i konstruirana u skladu s posebnim željama i zahtjevima europskog tržišta te proizvedena u Europi, nova NP300 Navara u obje se karoserijske izvedbe odlikuje robusnim, a istodobno sportskim dizajnom, zahvaljujući skladno kombiniranim konkavnim i konveksnim površinama koje joj donose odvažan i dinamičan izgled. Nissanova prednja maska V-motion i LED dnevna svjetla u obliku bumeranga prepoznatljivi su Nissanovi dizajnerski elementi. Novi 2,3 litreni motor dCi modela NP300 Navara 24 % je učinkovitiji od prethodnika te je najčišći i najštedljiviji motor u klasi. Dostupan je u dvije razine snage, 118 kW ili 140 kW, a snažnija verzija u tu klasu uvodi tehnologiju dvostrukog turbopunjača i jamči iznimno niske troškove održavanja sa znatno manjim emisijama CO2.

Odlični motori zahtijevaju odlične prijenosne sustave, a NP300 Navara ističe se i u tom pogledu. Najnoviji model od samog početka prodaje na izbor nudi pogon na prednje ili na sva četiri kotača te šesterobrzinski ručni ili sedmerobrzinski automatski mjenjač. U skladu s očekivanjima kupaca, nova NP300 Navara jednako je sposobna i na cesti i na terenu. Sustav pogona na četiri kotača razvijen je na temelju pogona prethodne generacije i jamči sigurnu vuču i na najzahtjevnijim terenima.


Pick-upovi moraju biti praktični, stoga su nosivost i vučne sposobnosti povećane. Zahvaljujući nosivosti većoj od jedne tone u svim izvedbama i dojmljivoj vučnoj sposobnosti od 3.500 kg, nova NP300 Navara spremna je za najteže i najzahtjevnije poslove ili aktivnosti. Nissanove inovacije put su pronašle i do sanduka, koji se odlikuje Nissanovim hvaljenim sustavom za osiguranje tereta C-kanalima. Robusni kanali na stražnjoj pregradi kabine i bočnim stranicama vlasnicima omogućavaju posve prilagodljivo učvršćivanje osjetljivog tereta. Budući da se kopče mogu pomicati uzduž kanala u obliku slova C, čak se i najneobičnije oblikovan teret može jednostavno privezati. Kako bi vlasnici mogli utovariti još više tereta, sanduk nove izvedbe s dvostrukom kabinom 67 mm je dulji od izvedbe prethodne generacije, a ukupna utovarna duljina od 1578 mm najveća je u klasi. Duljina sanduka izvedbe s jednostrukom kabinom duga je 1788 mm.

Ponz Pandikuthira, predsjednik odjela za laka gospodarska vozila Nissana Europa izjavio je: „Od predstavljanja našeg prvog pick-upa 1935., više od 14 milijuna kupaca u 180 zemalja diljem svijeta povjerilo je zadaću prijevoza obitelji, suradnika i tereta, katkad i u najtežim uvjetima, Nissanovim pick-upovima. Nissanovi pick-upovi često su bili nezamjenjiv dio svojih zajednica i pouzdan partner poduzećima i obrtnicima. U razvoju 12. generacije Nissan NP300 Navare, koja postaje novo mjerilo klase u pogledu performansi, uglađenosti, praktičnosti i troškova održavanja, iskoristili smo sve stečeno iskustvo i povratne informacije naših kupaca.”

Nova NP300 Navara svojim je dojmljivim performansama, razinom sigurnosti i udobnosti, ugrađenom tehnologijom i praktičnom opremom te malim troškovima održavanja idealan partner za posao i slobodne aktivnosti. Posve nova NP300 Navara europsku će premijeru imati na Frankfurtskom salonu automobila 15. rujna, kad će biti objavljene i dodatne informacije. Konačne specifikacije i cijene razlikovat će se ovisno o tržištu i bit će objavljene približavanjem početka prodaje.