Arhiva Kolumni

Najbolje od dva svijeta – Audi Q7 e tron 3.0 TDI quattro

04.11.15

S modelom Q7 e tron quattro, Audi predstavlja prvi plug-in hibridni model sa šest cilindričnim TDI motorom i quattro pogonom.

 

 

Ovaj SUV postavlja nove standarde zahvaljujući snazi sustava od 275 kW (373 KS) i okretnom momentu sustava od 700 Nm: od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,0 sekundi i u novom Europskom ciklusu vožnje (NEDC) prosječno troši 1,7 litara goriva na 100 km, što je najbolja vrijednost u segmentu. Audi Q7 e-tron je jednako sportski koliko i udoban, te je u isto vrijeme posebno učinkovit. U potpuno električnom režimu rada, ima doseg od 56 kilometara uz nultu emisiju ispušnih plinova.

Ovaj plug-in hibrid na cestu donosi najbolje od oba svijeta. Model Q7 e‑tron 3.0 TDI quattro kombinira prednosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem s prednostima električkog pogona i u ovom polju postavlja nove standarde.

Sportska snaga i niska potrošnja

Plug-in hibridni pogon u modelu Audi Q7 e‑tron quattro osigurava puno snage u bilo kojoj situaciji. Ugrađeni 3.0 TDI dizelski i električki motor zajedno proizvode kombiniranu snagu sustava od 275 kW (373 KS) i 700 Nm okretnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 6,0 sekundi, a maksimalna brzina je 225 km/h. Zahvaljujući spremniku goriva od 75 litara, ukupni doseg s jednim punjenjem je 1.400 kilometara. Prednosti plug-in hibrida: dok automobili s klasičnim pogonom tijekom kočenja nepovratno gube energiju, Q7 e-tron quattro je obnavlja. Drugim riječima, tijekom kočenja kinetičku energiju pretvara u električnu, koju može kasnije koristiti tijekom ubrzavanja.

 

Prednost punjive baterije u modelu Q7 e‑tron quattro je u tome što u velikoj mjeri zadovoljava potrebe dnevne mobilnosti. U potpuno električnom načinu vožnje s maksimalnom snagom od 94 kW, vlasnici prijeći do 56 kilometara uz nultu emisiju ispušnih plinova.

 

Audi Q7 e‑tron quattro također postavlja standarde potrošnje: prema ECE standardu za plug-in hibride, troši samo 1,7 litara dizelskog goriva na 100 kilometara. To odgovara emisijama od 46 grama CO2 po kilometru. Sustav klima uređaja također je konstruiran za maksimalnu učinkovitost.

 

S integriranom toplinskom pumpom, sustav upravljanja toplinom koristi otpadnu toplinu električkih komponenata i specijalno je razvijen za ovaj SUV. Audi je prvi proizvođač u svijetu koji koristi ovu tehnologiju u proizvodnji plug-in hibrida.

 

Putovati u luksuzu

Audi Q7 e‑tron quattro nudi najprostraniju unutrašnjost u svom segmentu i može se prilagoditi s raznim značajkama udobnosti i praktičnosti luksuzne klase. Zaslon i koncept rukovanja također postavljaju standarde. Standardni Audi virtualni kokpit i MMI sustav u potpunosti su razvijeni od početka. Njihovo upravljanje je jednostavno i uključuje inteligentnu logiku.

 

U modelu Audi Q7 e‑tron quattro, standardni MMI navigacijski sustav plus, koji uključuje Audi connect internetski modul, djeluje zajedno s hibridnim sustavom upravljanja. Navigacijski podaci i prometne informacije u stvarnom vremenu mogu se prije kretanja na put koristiti za izračunavanje učinkovite hibridne strategije za najbolju rutu do odredišta. Na putu, pomoć u predviđanju učinkovitosti pomaže vozaču uštedjeti gorivo. Ona generira detaljni prikaz rute do tri kilometra ispred i koristi vizualne preporuke za puštanje papučice gasa kada je to preporučljivo. U isto vrijeme, aktivna papučica gasa šalje impuls u stopalo vozača. Ovaj novi sustav pomoći još je jedna pionirska tehnologija iz Audija.

 

3.0 TDI, jako učinkoviti V6 dizelski motor zadnje generacije, isporučuje 190 kW (258 KS) i 600 Nm okretnog momenta.

 

Električki motor razvija 94 kW snage i 350 Nm okretnog momenta. Zajedno sa spojkom, integriran je u osam stupanjski tiptronic mjenjač. Ovaj automatski mjenjač može se pohvaliti visokom učinkovitosti i malom masom. Tijekom brzih ulazaka u zavoje, quattro stalni pogon na sve kotače usko surađuje s prema kotačima selektivnom kontrolom okretnog momenta, inteligentnom softverskom značajkom. Ona malo koči unutrašnje kotače, čime se dodatno unaprjeđuje agilnost i stabilnost automobila.

 

Doseg od 56 kilometara u električkom načinu vožnje: najbolja vrijednost u segmentu

Litij-ionska baterija sastoji se od 168 prizmatičnih ćelija i hlađena je tekućinom. Uz kapacitet od 17,3 kWh, u NEDC ciklusu vožnje omogućuje doseg do 56 kilometara – kao i potrošnja goriva, ovo je još jedan rekord u segmentu. Ukupni doseg s TDI motorom je 1.400 kilometara.

 

Nova multi-stupanjska tehnologija punjenja omogućuje punjenje sa snagom od 7,2 kW. Potpuno punjenje baterije iz industrijske utičnice time traje kraće od dva i pol sata. Audi također nudi paket specijalnih e-tron usluga, od prebacivanja na zelenu električku energiju (Audi Energy) do “Audi Charge&Fuel Card”. S e-tron uslugama u Audi connect portfelju, vozači mogu koristiti svoje pametne telefone za kontrolu funkcija kao što su punjenje, te grijanje ili hlađenje unutrašnjosti.

 

Maksimalna učinkovitost: hibridno upravljanje

Hibridni sustav upravljanja kontrolira radna stanja modela Audi Q7 e‑tron quattro na inteligentan, fleksibilan i jako učinkovit način. Vozač može birati između četiri načina rada. “EV” način rada prioritet stavlja na električki način vožnje, dok u ”hibridnom” načinu vožnje, odabir vrste pogona provodi hibridni sustav upravljanja. Puni bateriju u režimu ”punjenja”, a u režimu ”štednje baterije” štedi dostupnu električku energiju za kasniju uporabu.

 

Ovisno o situaciji u vožnji, SUV može povećati snagu, voziti se konstantnom brzinom i obnavljati kinetičku energiju. Tijekom svakodnevne vožnje, većina operacija kočenja koristi električki motor, koji onda radi kao generator. Audi Q7 e‑tron quattro u normalnim uvjetima kreće čisto na električki pogon. Prilikom prebacivanja u hibridni način vožnje i za naglo povećanje snage, vozač treba pritisnuti aktivnu papučicu gasa (još jedna Audijeva inovacija) dalje od određene točke otpora. Položaj ove točke ovisi o stanju napunjenosti baterije.

 

U skladu sa standardima koji se odnose na plug-in hibride, Audi Q7 e‑tron quattro u NEDC ciklusu vožnje troši samo 1,7 litara goriva, što odgovara CO2 emisiji od 46 grama po kilometru. Kombinacija dva sustava razvija snagu od 275 kW (373 KS) i okretni moment od 700 Nm. Time ovaj SUV ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,0 sekundi, te do maksimalne brzine od 225 km/h.

 

Prvi na svijetu: toplinska pumpa

Jedna bitna komponenta učinkovitosti je specijalno razvijeni sustav upravljanja toplinom s toplinskom pumpom. To omogućuje da otpadna toplina iz komponenata električkog pogona bude dostupna u unutrašnjosti modela Q7 e-tron quattro. Ovaj sustav brzo i učinkovito grije i hladi unutrašnjost. U isto vrijeme, činjenica da koristi tako malo energije značajno povećava doseg samo s električkim pogonom u odnosu na konvencionalni električki sustav grijanja. Audi je prvi proizvođač u svijetu koji koristi ovu tehnologiju u proizvodnji plug-in hibrida i time postavlja nove standarde u polju udobnosti u unutrašnjosti i učinkovitosti klima uređaja.

 

U modelu Audi Q7 e‑tron quattro, na sličan način MMI navigacijski sustav plus sustav usko surađuje s hibridnim sustavom upravljanja. To omogućuje uporabu navigacijskih podataka i prometnih informacija u stvarnom vremenu za proračun idealne strategije vožnje na početku putovanja – čak i za veće udaljenosti.

 

Na putu, pomoć za predviđanje učinkovitosti osigurava precizne bliske informacije kako bi vozaču pomogla uštedjeti gorivo. Koristeći navigacijske i podatke kamere, kao i informacije radarskih senzora opcijskog prilagodljivog tempomata (ACC), sustav generira detaljni prikaz rute do tri kilometra ispred vozila. Prilikom približavanja znakovima ograničenja brzine, naseljenih mjesta, zavojima, kružnim tokovima i križanjima, sustav vizualno signalizira vozaču da što je ranije moguće pusti papučicu gasa. U isto vrijeme, aktivna papučica gasa šalje impuls u stopalo vozača.

 

Ekstremno raznovrstan: šasija
Višenamjensko vozilo za slobodno vrijeme, obitelj, sport i posao, Audi Q7 e‑tron quattro također bez napora svladava sve terene. Kontrola brzine pri spuštanju i terenski način vožnje za elektronsku kontrolu stabilnosti vozila ESC dio su standardne opreme. Prikaz nagiba karoserije dio je standardne opreme sa zračnim ovjesom.

 

Audi Q7 e‑tron quattro kombinira udobnost s velikim sportskim talentom. Elektromehanički servo sustav upravljanja je osjetljiv i štedi energiju. Ovjes s pet spona, sprijeda i straga, jako je lagan i značajno doprinosi izvanrednim značajkama upravljanja. Također, ovdje veliku ulogu igraju nisko središte ravnoteže i relativno mala masa praznog vozila. To se uvelike može zahvaliti karoseriji koje uključuje puno komponenti od toplo oblikovanog čelika i aluminija.

 

Čak je i osnovna inačica ovog prostranog plug-in hibridnog SUV-a izuzetno udobna. Kao opciju, Audi nudi prilagodljivi zračni ovjes s kontrolom tvrdoće. Vozač može namjestiti njegove značajke preko standardnog Audi drive select sustava. On nudi do sedam režima rada i uključuje takve sustave, kao što je sustav upravljanja motorom, zvuk motora, automatski mjenjač, servo sustav upravljanja, regulator brzine, prilagodljivi tempomat (ACC), Matrix LED prednja svjetla i ambijentalno osvjetljenje.

 

Svjetsku premijeru u nekom dizelskom motoru doživjeli su aktivni nosači motora u modelu Audi Q7 e‑tron 3.0 TDI quattro. Uz uporabu elektro-magnetskih namota za aktiviranje oscilacija za induciranje fazno pomaknutih protu-oscilacija, ovo rješenje uvelike uklanjaju vibracije. Nosači motora su uvijek aktivni kada je upaljen motor s unutrašnjim sagorijevanjem.

 

Specifični detalji: dizajn

S 5,05 metara dužine, Q7 e‑tron quattro kombinira moćan, mišićav dizajn s elegantnom pozadinom. Uočljivo isticanje kotača i rubova preko kotača – ”quattro izbočina” – jasno ilustrira Audijeve gene. Vrata prtljažnika omotana su oko strmo postavljenih D nosača – tipičnog detalja Q modela ove marke. Hibridni modeli uključuju specijalni dizajn oblikovane Singleframe rešetke, otvora za zrak, te 19 i 20 inčne naplatke. Klijenti također mogu naručiti osvjetljene pragove vrata s e-tron logotipom.

 

Elegancija i kvaliteta: unutrašnjost

Audi Q7 e‑tron quattro nudi najprostraniju unutrašnjost u segmentu. Stražnja sjedala imaju podesive naslone sjedala i mogu se po želji pomicati naprijed i nazad. Litij-ionska baterija zauzima malo prostora. Kapacitet prtljažnika je 650 litara i može se proširiti na maksimalnih 1.835 litara. Električki upravljiva vrata prtljažnika dio su standardne opreme, a kao opcija nudi se kontrola pokretom.

 

Unutrašnji dizajnerski elementi kao što je obuhvaćajući dugački luk oko vozača i suvozača, dekorativni umetci i red ventilacijskih otvora naglašavaju veliku širinu unutrašnjosti. Dvodijelne površine dekorativnih umetaka omogućuju mnoge individualne kombinacije, dok ponuda presvlaka odgovara luksuznoj klasi. Kvaliteta izrade je na očekivano visokoj razini.

 

Skrojeno: kontrole i zasloni

Audijev virtualni kokpit dio je standardne opreme modela Q7 e‑tron quattro. Potpuno digitalna ploča sa instrumentima s 12,3 inčnim zaslonom prikazuje sve ključne informacije s grafikom vrhunske kvalitete. Vozač može odabrati razne razine informacija: Audi virtualni kokpit prikazuje mjerač snage, protok energije, doseg i stanje napunjenosti baterije.

 

Audi je nadogradio sustav informacija i zabave kako bi uključivao e-tron prikaze. Na primjer, statistika uštede goriva i grafički prikaz dosega u električkom režimu prikazani su na navigacijskom zemljovidu. Vozač može programirati vremena za punjenje kao i predgrijanje ili hlađenje, i prilagoditi ih svojim potrebama, kao što je vrijeme odlaska, a sve u svrhu uštede resursa i troškova.

Ovo je omogućeno drugom generacijom modularne informacijsko-zabavne platforme, koja koristi visoku moć proračunavanja Tegra 30 čipa, Audijevog partnera Nvidia. Ovaj čip čini da standardni MMI navigacijski sustav plus sustav bude ekstremno moćan. Upravljanje ovim sustavom moguće je glasovnim naredbama, preko višenamjenskog upravljača ili preko potpuno nove MMI all-in-touch, dodirne površine s osjetilnim povratnim informacijama.

 

Audi connect sustav, koji je također dio serijske opreme, spaja Q7 e‑tron quattro na Internet preko brzog LTE standarda. Uz pomoć Audi MMI connect aplikacije, pametni telefon može se koristiti za daljinsku kontrolu punjenja, te grijanja ili hlađenja unutrašnjosti, prikaz statusa napunjenosti baterije i podataka o prošlim putovanjima. Putnici mogu surfati webom i slati e-mail poruke preko njihovih mobilnih uređaja koristeći Wi-Fi hotspot. Značajke koje su pravi primjer inovacija ove marke su Audi tablet za stražnji sustav zabave, audio sustav tvrtke Bang & Olufsen ili Bose s 3D zvukom i Audi phone box, koja služi za lako spajanje mobilnog telefona s automobilom i njegovo bežično punjenje induktivnim putem.

 

Udobnost i sigurnost: sustavi pomoći vozaču
Audi Q7 e‑tron quattro također postavlja standarde u sustavima pomoći vozaču. Osim pomoći za predviđanje učinkovitosti, drugi korisni sustavi za svakodnevnu vožnju uključuju pomoć u izbjegavanju sudara, pomoć u zavoju, stražnji sustav detekcije poprečnog prometa i pomoć pri manevriranju prikolicom. Prilagodljivi tempomat, uključujući pomoć u slučaju prometnih zastoja, preuzima kočenje, ubrzavanje i upravljanje na dobro asfaltiranim cestama pri brzinama do 65 km/h, dokle god se promet sporo kreće.

 

 

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro

 

Pogonski sklop

- Tehnološki napredan 3.0 TDI razvija snagu od 190 kW (258 KS) i okretni moment od 600 Nm između 1.250 i 3.000 okr/min.

- Učinkoviti električki motor snage 94 kW i maksimalnog okretnog momenta od 350 Nm

- Vrijednosti sustava: snaga 275 kW (373 KS), okretni moment 700 Nm
- Litij-ionska baterija kapaciteta 17,3 kWh u prtljažniku; puna napunjenost preko industrijske utičnice za dva i pol sata

- Superiorne performanse: od 0 do 100 km/h za 6,0 sekundi, maksimalna brzina 225 km/h, prosječna potrošnja goriva preka ECE standardu za hibride samo 1,7 litara dizela na 100 kilometara, što odgovara CO2 emisiji od 46 grama po km
- Doseg u električkom režimu rada u NEDC ciklusu do 56 kilometara; ukupni doseg do 1.400 kilometara

- Četiri hibridna načina vožnje: EV, hibridni, punjenje baterije i čuvanje baterije, plus naglo povećanje snage, održavanje konstantne brzine i obnova energije

- Aktivna papučica gasa
- Osam-stupanjski tiptronic i novo razvijeni quattro stalni pogon na sve kotače

 

Dizajn i karoserija

- Oblikovana Singleframe rešetka, quattro izbočine iznad kotača, strmo odrezani D nosači i zaokružujuća vrata prtljažnika

- Standardna LED prednja svjetla; opcijska Matrix LED tehnologija
- Specijalne e-tron značajke kao što su dekorativne rešetke na rešetki hladnjaka i stražnji difuzor, e-tron specifični dizajn kotača: 19 i 20 inčni, opcijski osvjetljeni pragovi vrata s e-tron logotipom

- Dužina 5,05 metara, međuosovinski razmak 2,99 metara, širina 1,97 metara, visina 1,74 metra
- Nova karoserija od više vrsta materijala, s visokim postotkom čelika ultra visoke čvrstoće i aluminija.

Šasija
- Novo razvijena prednja i stražnja osovina, visoka agilnost i vrhunska udobnost vožnje zahvaljujući niskom središtu ravnoteže i sofisticiranim tehnologijama
- Elektro-mehanički servo sustav upravljanja

- Sustav kočenja s obnovom kinetičke energije

- Audi drive select sustav dio je serijske opreme, opcijski je dostupan prilagodljivi zračni ovjes

- Kontrola brzine pri spuštanju dio je serijske opreme

- Aktivni nosači motora

- 19-inčni kotači i opcijski 20-inčni kotači sa specifičnim e-tron dizajnom

- Opcijski dostupni 21-inčni kotači

 

Unutrašnjost

- Najprostranija unutrašnjost u segmentu, opcijski dostupna s pomičnim sjedalima u drugom redu
- Široka ponuda sjedala, do klimatiziranih prilagođenih konturnih sjedala s funkcijom masaže

- Novo razvijeni, trozonski automatski klima uređaj s toplinskom pumpom za uštedu energije

- Električko predgrijanje/hlađenje za optimalnu udobnost

- Kapacitet prtljažnika od 650 do 1.835 litara; električka vrata prtljažnika dio su serijske opreme

 

Kontrole

- Inovativni MMI koncept rada s pretraživanjem prema ključnim riječima, MMI navigacijski sustav plus s velikom MMI all-in-touch dodirnom površinom

- Upravljanje je također omogućeno preko višenamjenskog upravljača i glasovnim kontrolama
- Audi virtualni kokpit sa specijalnim prikazima kao što su mjerač snage dio je serijske opreme; opcijski head-up prikaz

Informacije i zabava i Audi connect
- Standardni dio opreme čini informacijsko zabavni sustav MMI
navigacijski sustav plus s 8,3‑inčnim zaslonom, LTE modulom i Wi-Fi hotspotom za mobilne uređaje

- Opcijski Audi phone box za bežično induktivno punjenje mobilnih telefona

- Mnoge nove Audi connect usluge, uključujući Audi connect safety & service s automatskim pozivanjem broja u nuždi

- Opcijsko Audi sučelje za pametne telefone za spajanje iOS i Android mobilnih telefona

- Opcijski Bang & Olufsen i Bose audio sustavi s 3D zvukom i Audi tablet za sustav zabave na stražnjim sjedalima

 

Sustavi pomoći vozaču
- Niz sustava za pomoć vozaču s raznim novim rješenjima; najveća ponuda u segmentu u cijelom svijetu
- Prilagodljivi tempomat s pomoći u slučaju prometne gužve kod sporo pokretnog prometa, pomoć predviđanja učinkovitosti za još nižu potrošnju goriva
- Dodatni sustavi kao što su pomoć u prometnoj gužvi, pomoć u zavojima, pomoć u izbjegavanju sudara, detekcija stražnjeg poprečnog prometa i pomoć kod manevriranja prikolicom.