Arhiva Kolumni

Nova Toyota Avensis...

17.11.15

...svojim stilom, novim motorima te inovativnom tehnologijom, novi Avensis svakom će kupcu omogućiti lak izbor.

Bez obzira na izvedbu ili razinu opremljenosti, dizajniran je kako bi bio prestižan, pouzdan i udoban na svakom putovanju.

Dizajniran, razvijen i proizveden u Europi, više od 1.711.800 primjeraka Avensisa kroz četiri generacije pojavilo se na europskim cestama, od lansiranja krajem 1997. godine. Kvaliteta, izdržljivost i pouzdanost oduvijek su bili najveći argumenti za kupnju Avensisa. Još uvijek aktualni model kontinuirano je visoko pozicioniran u popularnom D-segmentu, a prošle je godine primio najvišu ocjenu u njemačkom J.D. Power Vehicle Ownership Satisfaction – anketi zadovoljstva vlasnika automobila. Iako je Avensis tradicionalno privlačan fizičkim kupcima i pravnim osobama kao idealno flotno vozilo, ipak su posljednji bez sumnje činili najveću bazu kupaca na europskom tržištu. Novi model, stoga, ima zadatak zadovoljiti sve dosadašnje i nove potrebe poslovnih korisnika, a istovremeno povećati prestiž te ispuniti sve zahtjevnija očekivanja od strane privatnih kupaca za većim luksuzom i udobnošću s dinamičnijim i modernijim izgledom.
Nova Toyota Avensis: prestiž, udobnost i efikasnost

Kao takav, novi model Avensisa je dizajniran kako bi svojim kupcima ponudio značajna poboljšanja kroz sljedećih pet ključnih stavki:
Stil – nov, prestižniji i dinamičniji vanjski dizajn s LED svjetlima.
Kvaliteta unutrašnjosti i udobnost – potpuno nova, elegantnija i rafinirana kabina ističe kvalitetu unutrašnjosti, udobnost, bogatu razinu opremljenosti, izbor boja te razinu buke, vibracija i grubosti ceste.
Sigurnost – značajna nadogradnja sigurnosnih tehnologija u odnosu na model na odlasku čini Avensisa vodećim u segmentu po pitanju aktivne sigurnosti i vozačevih sustava pomoći. Na svakom modelu Avensisa, nova tehnologija Toyota Safety Sense dostupna je kao serijska oprema.
Razina opreme i vrijednost za novac – nova, sada jasnije definirana razina opremljenosti s vodećom u klasi serijskom opremom, bogatim naprednim tehnološkim i sigurnosnim rješenjima koji vožnju čine ugodnijom i lakšom.
Užitak u vožnji i troškovi održavanja – dva nova dizelska motora, niža emisija CO2 kroz čitavu ponudu modela, veći servisni intervali uz smanjenje troškova samog servisa, te poboljšanja podvozja za izraženije vozne osobine.
Toyota predviđa da navedena poboljšanja neće samo potaknuti veću lojalnost među postojećim kupcima Avensisa, već će značajno privući nove kupce s odličnom ponudom, koju ovakav Avensis najbolje predstavlja.

Limuzinska i karavanska (Touring Sports) izdanja novog Avensisa dizajnirana su u skladu dizajnerske teme „energetski elegantno“, kako bi se isticala u klasi upadljivim i dinamičnim izgledom. Novi Avensis jasno ističe svoju prisutnost: dužina automobila je sada povećana za 40 mm, a prednji kraj je odvažan – prestižna interpretacija Toyotine prepoznatljive Under Priority i Keen Look dizajnerske filozofije. Dizajn je uistinu moćan i moderan, jasno uvjerljiv u prestižnom D-segmentu – kako i priliči Toyotinom top modelu na europskom tržištu. Toyotin logo je jasno postavljen unutar manje, agresivnije dizajnirane gornje maske koja ukrašena kromiranim detaljima donosi i nova LED svjetla. Ista ujedno nose i LED dnevna svjetla, darujući Avensisu jedinstveni svjetlosni potpis sprijeda. Obuhvaćajući sjajno crni središnji branik, donja maska je znatno povećana. Na taj način su kućišta svjetala za maglu pomaknuta prema samim krajevima prednjeg kraja, čineći Avensisa vizualno širim i snažnijim na cesti. Prema bočnim stranama, nove dinamične crte kradu pogled čitavom dužinom automobila te vizualno spuštaju težište. Takav elegantniji profil je dodatno naglašen izborom između novih 17“ i 18“ aluminijskih naplataka. Stražnji kraj vozila također je dizajniran kako bi se postigao elegantniji izgled te naglašava prisutnost i prestiž šireg stava. Stražnja svjetla izvedena su u LED tehnologiji, ističući visokotehnološki svjetlosni potpis u noćnim uvjetima.

Jedan od ciljeva novog Avensisa jest pružiti apsolutnu udobnost i ugodu kroz čitavu ponudu modela. Elegantna i rafinirana unutrašnjost je najvažniji čimbenik prema ostvarenju tog važnog cilja. Kvaliteta unutrašnjosti i razine NVH su podignute na novu razinu, dok je uređenje kabine dodatno naglašeno novim razinama opreme, jedinstvenim i personaliziranim ukrasima te izborom boja. Kontrolna ploča podijeljena je u dva dijela: uglađen i znatno širi gornji dio instrumenata sastoji se od tuba dizajna brojača okretaja i brzinomjera, između koji se nalazi 4,2“ TFT multiinformacijski ekran u boji (od srednje razine opremljenosti). Drugi, donji dio instrumenata smješten je u središnju konzolu te je izmješten od transmisijskog tunela, a njime dominira 8“ ekran u boji osjetljiv na dodir. Pažljivo dizajnirani upravljač i ručica mjenjača daju finalni potpis uređenju unutrašnjosti. Osjetilna kvaliteta svih površina i odziv kontrola je znatno unaprijeđen, te je kvaliteta unutrašnjosti dodatno naglašena pažljivom harmonizacijom tekstualnih i slikovnih oznaka, uz konzistentno i moderno stražnje osvjetljenje.

Satenski kromirani detalji ukrašavaju gornje instrumente, upravljač, središnju konzolu, ventilacijske otvore i ručicu mjenjača, stvarajući time premium ugođaj prepoznatljiv iz više klase limuzina. Nova linija dopadljivog unutrašnjeg uređenja uključuje presvlake od tkanine i Alcantare te novu mogućnost odabira unutrašnjosti u dvije boje izborom između terakota i sivih detalja. Nova, elegantnija i luksuznija, premium kabina Avensisa nadalje je poboljšana novim dizajnom prednjih sjedala, idealno dizajniranim za ugodna duga putovanja bez umora. Veličina gornjeg naslona za leđa je povećana, dok su jastučići samog naslona iznova dizajnirani, kombinirajući dodatnu potporu ramenima s poboljšanim bočnim držanjem u zavojima. Oslonac sjedala je također iznova dizajniran kako bi se pritisak ravnomjerno rasporedio čitavom sjedećom površinom i umanjilo trošenje sjedala tijekom duljeg perioda korištenja.

Razina prijenosa buke, vibracija i grubosti ceste u kabinu je znatno umanjena, čime je osigurana izvanredna kvaliteta unutrašnjosti i ugode tijekom duljih putovanja, naročito pri većim brzinama. Novi i deblji materijali omogućuju dodatnu zvučnu apsorpciju i time izolaciju, čime je posljedično i karoserija automobila zbog ugradnje izolacijskog materijala postala šira – čineći je time dinamičnijom oku. Debljina i gustoća izolatora poklopca motora i samog plastičnog pokrova motora s unutarnje strane je također povećana, dok je kod dizelskih izvedbi nadodan specijalan sloj zvučne izolacije i ublaživača vibracija. Poliuretanska pjena je iskorištena za dodatno izoliranje unutar svih blatobrana.

Zvuk rada klima-uređaja je umanjen, a modeli opremljeni Skyview panoramskim krovom dolaze s pokrovom koje štiti od svjetla. Pogonska ponuda novog Avensisa u cijelosti je obnovljena i temeljena na poznatim atributima: izdržljivošću i pouzdanošću po čemu je i prepoznata među kupcima još uvijek aktualnog modela. Sada odlazi korak dalje i nudi dodatne uštede po pitanju potrošnje goriva, smanjenje emisija štetnih plinova i troškova održavanja. U prilog tome idu i dorade na samome podvozju kako bi se kupcima ponudile još bolje vozne osobine, uz zadržavanje maksimalne udobnosti kroz čitavu ponudu modela novog Avensisa.

Ponuda od pet motora donosi izbor između dva dizelska, a oba su potpuno nova: 1,6 D-4D sa 112 KS koji stiže i u novom Aurisu, te emitira 11 g/km manje CO2 od većeg 2,0-litrenog dizelaša kojeg zamjenjuje – ukupno 108 g/km. S druge strane, premijerno se pojavljuje u Toyotinoj ponudi i novi 2,0-litreni D-4D motor sa 143 KS, koji zamjenjuje dosadašnji 2,2-litreni dizelski motor uz 24 g/km manje CO2, ukupno 119 g/km. Troškovi održavanja dizelskih modela Avensisa smanjeni na oba modela približno za 20% tijekom tri godine ili 90.000 kilometara. Odražavajući se na aktualni trend smanjivanja obujma motora kako bi se postigla bolja ekonomija i smanjila emisija štetnih plinova, uz zadržavanje dinamičnosti i snage motora, novi 1,6 D-4D motor zamjenjuje dosadašnji 2,0 D-4D. U kombinaciji s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem i 20 kg manjom masom u odnosu na većeg prethodnika, ovaj EURO 6 dizelaš razvija 112 KS pri 4000 okretaja i 270 Nm momenta između 1750 i 2250 okretaja. Time Avensisa ubzava do 100 km/h u 11,4 sekunde, uz najveću brzinu od 180 km/h. Motor je štedljiviji 9% u odnosu na veći 2,0-litreni dizelski motor koji zamjenjuje, što se odnosi na prosječnu potrošnju od 4,1 l/100 km u mješovitoj vožnji. Istovremeno, emisija CO2 također je dodatno smanjena sa 119 g/km na svega 108 g/km. Motor je dodatno modificiran kako bi isporučio brze reakcije na unose vozača kroz čitav raspon okretaja. Omogućuje vrlo dobar početni odaziv već pri niskim okretajima, a zatim, kako se turbina uključuje, linearno isporučuje okretni moment. Dostupnost okretnog momenta također je rastegnuta kroz veći raspon okretaja motora, pa se motor može zavrtjeti iznad 3000 okretaja, a da ne ostane bez daha.

 

Također posve novi, premijerno u Toyotinoj ponudi s novim Avensisom, je EURO 6 2,0 D-4D motor koji dijeli podjednako male brojke potrošnje goriva s manjim 1,6-litrenim motorom, ali je razvijen kako bi vozačima isporučio veći fokus na performansama. Razvijajući maksimalnih 143 KS pri 4000 okretaja i vrlo pohvalnih 320 Nm okretnog momenta između 1750 i 2500 okretaja, novi 2,0-litreni dizelski motor linearno isporučuje okretni moment te izuzetnu potentnost na reakcije vozača, čineći time Avensisa vrlo živahnim na cesti. Do 100 km/h ubrzava kroz 9,5 sekundi, dok je maksimalna brzina okruglih 200 km/h. U novi motor uključena su brojna poboljšanja, poput novog pogonskog lanca koji osigurava da motor radi vrlo tiho pri svim brzinama, te Toyotine Stop&Start tehnologije s dugim 6. stupnjem prijenosa, što pri većim brzinama na autocesti osigurava izuzetno male brojke potrošnje goriva – svega 4,5 l/100 km, uz emisiju CO2 od 119 g/km. Značajne promjene su odrađene i na postojećim benzinskim VALVEMATIC 1,6 i 1,8 motorima. Svaki motor sada zadovoljava Euro 6 normu te se ističe boljim performansama, manjom potrošnjom goriva i nižim emisijama CO2. Prosječna potrošnja goriva je smanjena kroz čitavu paletu benzinskih motora, u rasponu od 0,4 do 0,8 l/100 km, dok se emisije CO2 istovremeno smanjene između 8 i 19 g/km.

 

1,6 VALVEMATIC
Četverocilindrični motor obujma 1598 ccm, 16 ventila, DOHC VALVEMATIC razvija 132 KS/97 kW pri 6400 o/min i 160 Nm momenta pri 4400 o/min. U kombinaciji s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem, omogućuje ubrzanje do 100 km/h kroz 10,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Pri tome je prosječna potrošnja goriva smanjena sa 6,5 na 6,1 l/100 km, dok je emisija CO2 smanjena za 8 g/km na 142 g/km.
1,8 VALVEMATIC
U kombinaciji sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, četverocilindrični motor obujma 1798 ccm, 16 ventila, DOHC VALVEMATIC razvija 147 KS/108 kW pri 6400 okretaja/min. i 180 Nm momenta pri 3800 okretaja/min. Ubrzat će do 100 km/h u 9,4 sekunde i dostići maksimalnih 200 km/h. Prosječna potrošnja goriva je smanjena za 0,5 l/100 km te iznosi 6,0 l/100 km, dok su emisije CO2 smanjene za 13 g/km na ukupno 139 g/km.

Novi Avensis zadržava istovjetni, dokazani prednji McPherson ovjes i stražnji ovjes s dvostrukim potpornjakom s prethodnog modela, no i prednji i stražnji ovjes su prošli kroz niz značajnih dorada kako bi omogućili ugodniju vožnju, uz zadržavanje adekvatnih dinamičkih osobina. Prednji ovjes profitira od novog ležaja i gornjeg potpornjaka, novog hoda opruga, povećanog otpora na bočna ljuljanja, ugođenog amortizera te, u slučaju dizelskih modela, modificirane nosivosti amortizera. Stražnji ovjes također donosi određena poboljšanja, poput novog hoda opruga, redukcije udarne sile amortizera i modificirane nosivosti amortizera za dizelske modele, dok novi dizajn cilindričnog ventila nudi značajno poboljšanje u vidu udobnosti vožnje. Reakcije i osjećaj težine upravljača su prilagođeni u skladu s doradama na ovjesu kako bi se ponudila najbolja dinamičnost u klasi, što je postignuto ugradnjom novog međuvratila, prilagodbe stabilizacijske šipke, te povećanjem krutosti podvozja i čitave karoserije. Kupci novog Avensisa također će profitirati od prikladne HAC funkcije, koja zadržava vozilo na mjestu nakon što se pusti papučica kočnice i noga prebaci na papučicu gasa, bez bojazni od mogućeg kotrljanja vozila unatrag.

U očekivanju 5 zvjezdica na Euro NCAP testu sigurnosti, novi Avensis donosi sigurnost svojih putnika i sustave aktivne sigurnosti postavlja na posve novu razinu s Toyota Safety Sense paketom aktivne aigurnosti, koji su dio serijske opreme kroz čitavu gamu Avensisa. Radni opseg sustava automatskog kočenja kod opasnosti od sudara pokriva brzine od 10 km/h do 80 km/h, pri kojima se dogodi 80% svih udaraca u stražnji dio vozila. Kada se pojavi mogućnost sudara, vozač je alarmiran na kočenje i ostale reakcije zvučnim i vizualnim upozorenjem. Sustav također istovremeno stvara dodatnu kočionu silu na papučici kočnice kako bi se omogućilo zaustavljanje sa što kraćim zaustavnim putem. Ukoliko vozač ne reagira na dana zvučna i vizualna upozorenja, sustav će automatski aktivirati kočnice i time smanjiti brzinu vozila u kritičnoj situaciji do čak 30 km/h, odnosno i potpuno zaustaviti vozilo kako bi se izbjegao sudar ili znatno umanjile njegove posljedice. Sustav upozorenja prilikom napuštanja prometne trake prati oznake na kolniku i pomaže u sprječavanju nesreća i frontalnih sudara uslijed napuštanja trake. Ukoliko vozilo počne odstupati od trake bez danih pokazivača smjera, sustav upozorava vozača zvučnim i vizualnim upozorenjima.

Sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala omogućuje odličnu prednju vidljivost tijekom vožnje u noćnim uvjetima. Sustav detektira snop svjetala nailazećih vozila, kao i stražnja svjetla od vozila ispred te automatski prebacuje snop svjetala sa dugog na kratko – i obrnuto. Koristeći sustav automatskog prebacivanja dugih i kratkih svjetala vozač prije može primijetiti pješake i ostale prepreke na kolniku. Sustav prepoznavanja prometnih znakova pomaže vozačima na način da ih pravilno informira o prometnim znakovima koje vrijede na dionici ceste na kojoj se nalaze, kada postoji velika mogućnost da vozač previdi ključan znak u kritičnoj situaciji. Sustav detektira znakove poput ograničenja brzine, znakova o zabrani pretjecanja, uvjeta na cesti i znakova upozorenja na brzim cestama i autocestama. Status prikazanog znaka i alarmna oznaka predočeni su vozaču preko multi-informacijskog TFT zaslona u boji. U slučaju prekoračenja brzine, sustav vizualno i zvučno upozorava kako bi vozač usporio i prilagodio brzinu kretanja vozila.