Arhiva Kolumni

Zizi i WMSC

27.10.09

O Zrinku Gregureku ovih se dana pisalo, u najmanju ruku, kao da je premijer. Istina, zaslužio je, postao je član WMSC-a


World Motor Sport Council. Vrhovno tijelo automobilističkog sporta u svijetu. Laički rečeno, svjetska vlada automobilizma. I jedan Hrvat u njemu. Izabran na posljednjoj Izbornoj Skupštini FIA-e, Svjetske automobilstičke federacije.

Jean Todt, novi je predsjednik FIA-e, zamijenio je legendarnog Maxa Mosleya. I sasvim je logično da je sa sobom "povukao" svoje suradnike. Pa neće valjda oponente. Prirodno.

Izbor Zrinka Gregureka, glavnog tajnika HAKS-a u WMSC, definitivno je najveći uspjeh hrvatskog automobilizma u povijesti. Tko god mislio suprotno, pojma o automobilizmu nema.

Međutim, u posljednje vrijeme pojavljuju se članci, čak i u uglednim dnevnim novinama koji sa zdravom pameću pojma nemaju. Osim, ako nije riječ o jeftinom senzacionalizmu. U stilu..."napiši pa što bude".

Niti je Zrinko Gregurek drugi čovjek FIA-e, niti je desna ruka Jean Todtu, niti WMSC ima 14 nego 26 članova, niti raspolaže sa i jednim eurom FIA budgeta, niti će potrošiti, a kamo li odobriti niti jedan cent. Da kažem najjasnije i najkonkretnije što znam - Zizi je postao jedan od članova WMSC-a, a kako stvari stoje, od Nove Godine i Predsjednik Srednjeeuropske zone.

Da objasnimo "stručnjacima". WMSC broji 26 članova. Njih 14 su na mandatu i zajedno sa Predsjednikom FIA-e vode i kroje svjetski auto sport, donose odluke, presude, sve relevante stvari vezane uz automobilisičke utrke.

U ovom mandatu izabrana je slijedeća "četrnaestorica" -

  • Zrinko Gregurek (Hrvatska), šeik Bin Isa Alkhalifa (Bahrein), Garry Connelly (Australia), Vassilis Despotopopulos (Grčka), Luis Pinto de Freitas (Portugal), Wan Heping (Kina), Victor Kiryanov (Rusija), Henry Krausz (Dominikanska Republika), Vijay Mallya (India),Hugo Mersen (Paraguay), Radovan Novak (Češka), Lars Osterlind (Švedska), Vicenzo Spano (Venezuela) i Teng Lip Tan (Singapur)
Ostalih 12 članova dolaze "po funkciji", počasni su i slično. Dopredsjednici FIA-e za sport, Predsjednik CIK-a (Karting komisije), Bernie Ecclestone...

Dakle, niti Gregurekov uspjeh, tj, dolazak u WMSC ne treba precijenjivati, niti ga podcijenjivati. Prije svega, rezultat je to osobnog rada, vlastitog ulaganja u sebe, naravno uz blagoslov saveza. Nije Gregurek od jučer u FIA-i, iza njega je 30-tak godina bavljenja automobilizmom, dvadesetak u nacionalnom savezut, iza njega je desetak godina aktivnog rada u FIA komisijama, više od stotinu odlazaka na utrke širom Europe i svijeta, stotine neprospavanih noći na povratku automobilom u Zagreb...

Budimo iskreni do kraja, njegov je to veliki vlastiti uspjeh. Sportski i životni. Naravno i uspjeh zemlje iz koje dolazi, iz Hrvatske.
No, ne smijemo zaboraviti da je upravo Gregurek zaslužan što u ovom trenutku naša zemlja ima pet članova u FIA komisijama. On je najzaslužniji, naravno uz suradnike, što je naš savez organizacijski jedan od najboljih u Srednjeuropskoj zoni, da ne govorimo u bližoj okolici.

Njegov izbog u WMSC je logičan slijed njegovog sportskog rada. Očekivan. Jer, nitko nije zabilježio njegovu prošlu kandidaturu. To nije objavljeno niti u jednim novinama, niti na jednoj emisiji, niti na jednoj radijskoj postaji. A ući u kandidaturu za WMSC je također uspjeh vrijedan pažnje. Već sam letimičan pogled na članove, jasno govori da je riječ o "elitnom klubu".

Svi sada "pjevaju" o nekim benificijama. Nitko o odgovornosti. Kao da je u najmanju ruku u dvorištu svoje kuće pronašao naftu. Svi "pjevaju" o nekim koristima za Hrvatsku. Da ne bi. Nikakve koristi nema osim prilike da se potencijalni planovi (sportski, infrastrukturni) ipak rasprave u blizini "pape". Budimo realni. Hrvatska je malo više od "nule" u svjetskim auto sportskim razmjerima. I ako gledamo sa te točke, pet naših delegata u FIA-i, jedan član WMSC-a...to je uspjeh. Da uspjeh...senzacija. Imamo prilike odlučivati, dobili smo šansu da napravimo nešto. Očekivati od Gregureka da nabavi neke velike novce...ne sanjajte .

S druge strane, bilo bi nekakve šanse da poneki projekt auto sporta prođe kada bi bilo interesa. Ali ga, nažalost, nema. Croatia Delta Rally, brdska utrka u Buzetu..naše su perjanice auto sporta, a novaca za njihovu organizaciju uopće nema. Niti ima interesa sponzora da ih prate. I što onda očekujemo? Da novoizabrani Zizi pronađe u FIA-i, iz budgeta od 4,5 milijardi euroa novce? Bajke za malu djecu.

Gregurekov posao u ovom trenutku (kao člana WMSC-a) je da slijedi politiku novoizabranog Predsjednika Todta. Hrvatska, HAKS...u tom je slučaju u drugom planu. Jer WMSC će se baviti Hrvatskom......nikada, a možda i rijeđe.

Imali smo priliku, ali samo priliku, dovesti formulu u Hrvatsku. Imali smo toliko prilika...sve smo ih propustili. Najčešće zbog vlastitog jala, prizemnih igara, privatnih interesa. Vozači su imali priliku nabaviti automobile bez carina, nabavljali su ih raznorazni pjevači, boksači, istaknuti društveno-politički radnici...i izgubili smo i to. I što sada hoćemo? Osobni sportski uspjeh jednog čovjeka podići na nacionalnu razinu. Za Gregureka je do prije pet dana znao sam krug ljudi koji se bavi auto sportom. Danas ga žele upoznati "gotovo svi". Samo fali još "Red Carpet" da se pojavi.

Pustimo čovjeka da uživa u svom, ponavljam, osobnom uspjehu. I ne morate brinuti. Napravit će za našu zemlju maksimalno što je moguće. Ali, to se ne radi pred kamerama, fotoobjektivima.

Hrvatska, a prije svega Zrinko Gregurek, ostvarila je svoj veliki uspjeh. I na tome mu treba čestitati, i pustiti ga da radi. Ništa više. Ionako će za desetak dana sva gungula oko njega prestati. I ostat će oni koji su i do sada bili uz domaći auto sport. Jer, već za desetak dana u prvi plan će ponovo Halid Bešlić, baklave kod predsjednika, Nives Celzijus, rastava Badrićke....

Foto - "Ispred svjetske vlade autosporta" - Zrinko Gregurek