Arhiva Kolumni

Seat Leon CUPRA 290 sada s još više snage...

06.12.15

... savršeni sportski automobil za svaki dan

- CUPRA objedinjuje performanse i korisnost na svoj jedinstven način
- Najsnažnija verzija sada s 213 kW / 290 KS
- Precizna vožnja s blokadom diferencijala, progresivnim upravljanjem i DCC-om
- Ekskluzivna oprema, iscrpan niz mogućnosti za individualiziranje

Seat CUPRA 290 savršeni je automobil za uživanje u dinamičnom stilu života. Vrhunska verzija iz Leonovog portfelja – CUPRA 290 – sada posjeduje maksimalnu snagu od 213 kW / 290 KS i na taj način skrbi za izvrsne performanse povezane s odličnom učinkovitošću. Izvanredan dizajn, individualizirane opcije glede opreme i izvrsna kvaliteta daljnji su faktori zbog kojih je Leon CUPRA istinski poseban automobil. A u pravoj maniri tvrtke Seat jamči se, naravno, za izvrstan omjer uloženog i dobivenog. Seat Leon CUPRA omiljen je kako među novinarima tako i među kupcima, i to kao Sport Coupé, vozilo s petorim vratima te kao Sport Tourer. U stručnim medijima diljem Europe CUPRA je odmah postao stalnim pobjednikom u usporednim testovima; njegovi vlasnici obožavaju njegov dizajn i ponašanje na cesti. Novi Leon ST CUPRA tome dodaje još jednu dimenziju – prostranost karavana. Za posao i obitelj, za sport i hobije – zahvaljujući svojoj raznolikosti i maksimalnim utovarnim prostorom od 1470 litara, Leon ST CUPRA savršeni je sportski automobil za bilo koji aspekt života. Opsežni paket vrhunske tehnologije jamči iznimne performanse novoga Leona ST CUPRA. Na samome vrhu nalazi se 2,0 TSI motor s dvostrukim ubrizgavanjem i varijabilnim namještanjem bregastih vratila. Time se, ovisno o modelu, stvara snaga od 195 kW / 265 KS ili sada od 213 kW / 290 KS. Dinamična kontrola šasije DCC, prednja blokada diferencija, progresivni upravljač, CUPRA Drive Profile i puna LED glavna svjetla u standardnoj izvedbi daljnji su izdanci najsuvremenije tehnologije koja se nalazi u ovome automobilu.
Seat Leon CUPRA 290 sada s još više snage: savršeni sportski automobil za svaki dan

CUPRA označava snagu, performanse, dinamiku – a Leon CUPRA savršeno je dorastao svim ovim obećanjima. CUPRA 290 s opcijski raspoloživim DSG mjenjačem jurca od 0 do 100 km/h za samo 5,7 sekundi, a u izvedbi s ručnim mjenjačem potrebno mu je 5,8 sekundi. Regulirana maksimalna brzina od 250 km/h se dakako podrazumijeva. Maksimalni okretni moment od 350 Nm sada je raspoloživ u još širem rasponu brojeva okretaja od 1700 do 5800 o/min te jamči dojmljivu snagu vuče u svakoj situaciji. Novi Leon CUPRA 290 osim toga je začuđujuće učinkovit. Prosječna potrošnja goriva za obje izvedbe snage iznosi samo 6,6 litara s DSG te 6,7 litara s Leon SC ručnim mjenjačem. To odgovara CO2 emisijama od svega 149 i 156 grama (Leon SC). Performanse Leona CUPRA 290 mogu se dodatno povećati, i to s opcijski raspoloživim Performance paketom u kojemu se nalazi komplet Brembo kočionih čeljusti, ekskluzivan dizajn kola upravljača i posebne gume. Izvana je novi vrhunski model portfelja tvrtke Seat prepoznatljiv i po natpisu CUPRA 290 na stražnjem dijelu vozila. Njegova se unutrašnjost odlikuje kromiranim elementima opreme, dok je izvedba u crnoj lak boji raspoloživa opcijski. A nova, povećana snaga može se i čuti – unaprijeđeni ispušni sustav sportskome motoru podaruje još bolji zvuk.

 

Visokotehnološke komponente motora
Sasvim u maniri sportskog motora, 2,0 TSI spontano reagira na svaki pokret papučice gasa i posjeduje primamljivo visok broj okretaja. Potpuno nova jedinica snage, sa svojim turbopunjačem s iznimno dobrom reakcijom, napunjena je visokotehnološkim i revolucionarnim značajkama – u sustavu dvostrukog ubrizgavanja izravno je ubrizgavanje goriva upotpunjeno, pod uvjetima djelomičnog opterećenja, ubrizgavanjem preko usisne cijevi. Optimalna izvedba motora smanjuje potrošnju goriva i emisiju čestica. Punjenje cilindara uvijek se nalazi u idealnom rasponu – bregasta vratila su namjestiva, a sustav podizanja ventila regulira otvaranje na ispušnoj strani. Kolektor ispušnih plinova integriran je u glavu cilindara i čini dio inovativnog toplinskog sustava. Nova vrsta presvlaka aluminijskih klipova i ležajeva svodi trenje na minimum. CUPRA paket učinkovitosti također uključuje start-stop sustav te rekuperaciju energije kočenja.

Šasija – vrhunska tehnologija za preciznost i dinamiku
Naziv CUPRA uvijek je bio sinonim za izvanrednu dinamiku, preciznu agilnost i nevjerojatan sportski karakter. Leon CUPRA uspijeva dobrano povisiti ljestvicu po tome pitanju – i to po svim dimenzijama. S dinamičnom kontrolom šasije DCC, blokadom diferencijala na prednjoj osovini i progresivnim upravljačem, mahom dijelovima standardne opreme, novi Leon CUPRA znatno je brži od svoga ionako impresivnog prethodnika. Istovremeno se vozi puno opuštenije, s iznenađujuće unaprijeđenom razinom komfora čak i tijekom dugih putovanja. Sigurnost i pouzdanost odlike su koje krase kočioni sustav s dojmljivim performansama specifičan za modele CUPRA, koji je prepoznatljiv po svojim crvenim kočionim čeljustima.

Dinamična kontrola šasije DCC
Osnovne karakteristike dinamike ovoga automobila su mala težina i kruta struktura. Sustavno lagan dizajn nove obitelji Leon automobila očituje se i po pitanju Leona CUPRA. Nova generacija dinamične kontrole šasije DCC razvijena je posebice za vozila CUPRA te posjeduje još bolju osjetljivost i reakciju, prilagođavajući karakteristike šasije trenutnim uvjetima u samo nekoliko milisekundi. Isto vrijedi i za preferencije vozača – CUPRA Drive Profile dozvoljava izdašno individualiziranje načina vožnje.

Blokada diferencijala na prednjoj osovini
Nova blokada diferencijala na prednjoj osovini poboljšava vuču i rukovanje ovim automobilom s pogonom na prednje kotače. Sustav koristi paket lamela koji se aktivira hidraulično i kojim se upravlja elektronički. Maksimalna snaga blokiranja iznosi 1600 Nm i može se, u ekstremnim slučajevima, preusmjeriti na jedan kotač u iznosu od 100 posto. Blokada diferencijala integrirana je u sve sustave rukovanja, kao što su ESP i EDS, a poboljšava ne samo vuču već također smanjuje utjecaje na pogon. Njegovo osjetljivo upravljanje k tomu nema negativan utjecaj na osjećaj tijekom upravljanja.

Progresivno upravljanje
Progresivno upravljanje, koje također čini dio standardne opreme, poboljšava agilno upravljanje novim Leonom CUPRA. Vozač doživljava precizan i opušten osjećaj tijekom upravljanja, potreban je manji broj okretanja kola upravljača, smanjuje se promjena položaja ruku na kolu upravljača, posebice tijekom vožnje u zavojima ili prilikom ulaska u parkirno mjesto. Upravljanje u novome Leonu CUPRA funkcionira s progresivnim omjerom zahvaljujući varijabilnom ozubljenju na zupčastoj letvi. Sustav rukovanja ESP dodatno je razvijen posebno za model Leon CUPRA i jamči iznimno sportski stil vožnje, zadržavajući pri tome sve sigurnosne funkcije u potpunosti. Kod vrlo dinamičnog korištenja, poput onog na trkaćoj stazi, može se i deaktivirati u dvama stupnjevima – prvi stupanj deaktivira regulaciju pogonskog proklizavanja i prebacuje sustav ESP u sportski modus, omogućujući na taj način veće kutove krivudanja. Drugi stupanj u potpunosti deaktivira sustav ESP.

CUPRA Drive Profile
CUPRA Drive Profile jamči kako će karakteristike Leona CUPRA biti prilagođene po cijelom nizu značajki, i to kako bi odgovarale individualnim preferencijama vozača. Uz moduse Comfort i Sport, modus CUPRA bio je, dakako, u središtu pažnje inženjera u Martorellu. Reakcijsko ponašanje u ovome je namještanju posebice osjetljivo, dok DSG mjenjač radi u modusu prebacivanja stupnjeva prijenosa s najizraženijim sportskim karakterom, a pojačivač zvuka pomaže stvoriti karakterističan zvuk turbopunjenog motora. Dinamična kontrola šasije DCC, progresivno upravljanje i blokada diferencijala na prednjoj osovini također posjeduju najveći mogući sportski karakter.

Dizajn ­– emotivan i snažan
Emotivan dizajn je as u rukavu automobila iz obitelji Leon. Što se tiče Leona CUPRA, s dizajnom se otišlo jedan korak dalje. Novi prednji kraj s velikim otvorima za zrak i punim LED glavnim svjetlima skrbi za snažan izgled, kao što to čine stražnja maska s efektom difuzora i dva ovalna završetka ispušne cijevi. Kotači od lakog metala jedinstveni su za model CUPRA, dok crvene kočione čeljusti i zatamnjena bočna i stražnja stakla dodatno naglašavaju njegov individualni karakter. Težište u unutrašnjosti nalazi se na sportskom kolu upravljača CUPRA i njegovome jedinstvenom dizajnu, upotpunjenom prekidačima za mijenjanje stupnjeva prijenosa za opcijski raspoloživi DSG mjenjač, kao i vrhunskim sportskim sjedalima od Alcantare s bijelim šavovima. Raspoložive su i presvlake od pune crne kože, također s bijelim šavovima. Za iznimnu bočnu stabilnost skrbe opcijski raspoloživa školjkasta sjedala. Papučice i ulazni pragovi izrađeni su od aluminija.  CUPRA 290 vizualno se ističe svojim jedinstvenim 19” kotačima sa završnom obradom boje titana, paketom Aeordynamic Pack sa spojlerom na stražnjem rubu krova, natpisom CUPRA na kočionim čeljustima te kućištima vanjskih osvrtnih zrcala u crnoj boji. Elementi opreme u kokpitu ove vrhunske sportske varijante u dizajnu su sjajnog kroma ili u opcijski raspoloživoj crnoj boji.

Leon CUPRA također ističe svoj položaj predvodnika u portfelju SEAT automobila svojim progresivnim upravljanjem, dinamičnom kontrolom šasije, blokadom diferencijala na prednjoj osovini, s CUPRA Drive Profile te kočionim sustavom s iznimnim performansama i 19” kotačima (CUPRA 290). Puna LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla također čine dio standardne opreme. Osim prepoznatljivog dizajna, LED glavna svjetla imaju brojne daljnje prednosti – osvjetljavaju cestu ispred vozila s bojom temperature 5300 kelvina. Budući da je ta boja vrlo slična dnevnom svjetlu, naprezanje očiju svedeno je na minimum. A što se učinkovitosti tiče, LED diode troše minimalnu količinu energije – primjer za to su kratka svjetla, koja troše tek 20 W po jedinici.

Vrhunska sportska sjedala od Alcantare, kolo upravljača CUPRA i medijski sustav Plus sa 6,5” dodirnim zaslonom u boji čine dio standardne opreme u unutrašnjosti, uz izdašnu osnovnu opremu iz modela Leon FR. Jedna posebna značajka u unutrašnjosti Leona CUPRA je ambijentalno osvjetljenje. LED diode u oblogama vrata naglašavaju konture dizajna unutrašnjosti te doprinose ekskluzivnoj atmosferi u putničkom prostoru. Ambijentalno osvjetljenje putnicima istovremeno nudi poboljšanu orijentaciju i još bolji dojam prostranosti. Boja LED dioda može se prilagoditi preko CUPRA Drive Profile – diode svijetle crvenom bojom, dok je standardno namještanje za diode bijele boje. CUPRA se može dodatno individualizirati opcijama White Line, Black Line te Orange Line. Područje oko prednje rešetke hladnjaka i vanjskih osvrtnih zrcala te dijelovi dvobojnih aluminijskih kotača obojani su u dotičnoj boji – dok Energy Line označava Cup Racer narančastu boju.