Arhiva Kolumni

Reli "šaptači"

04.11.09

Stoje sa strane, komentiraju, uglavnom "pljuju", ništa ne predlažu...ima ih na svakom reliju...

Ne valja ovo, ne valja ono, mi bi drugačije, mi bi bolje. Zašto nam nitko ne da novce, trebali bi nam platiti da vozimo, nisam lud uništavati automobil. Za koga, zbog koga, zbog čega...

Damir Gruičić je u svom "pogledu" napisao sljedeće...

I to sve dok istovremeno u garažama trenutno neaktivnih natjecatelja (Crnojević, Lončarić, Čibej, Šaškin, Ćurić, Simon, Ravenščak ...) stoji nekoliko Mitsubishija i Subarua, vrhunskih Citroena i Peugeota, sve skupa desetak vrhunskih i spremnih reli automobila! A ti isti vozači stoje uz brzince i gledaju.

Pardon, ovdje je jedno ime višakl. Daniel Šaškin vozi, nastupa u inozemstvu, vozi natjecanja "Dakar serije". I troši uglavnom vlastiti novac. Ali, kako smo citirali,,nije u redu da išta izbacujemo iz Grujinog članka.

Na sastancima su najglasniji. Najviše pričaju, ne daju drugima do riječi. I kada dođe utrka; nema ih nigdje. Neki šalju prijave, pa ne dolaze, neki ni to ne rade. Uglavnom kukaju kako savez ništa ne radi, kako relija nema, kako su ovakvi ili onakvi. I kada se reli napravi, dolaze na njih, ali u "civilkama", ne u vozačkim kombinezonima.

Prepuni su nezadovoljstva, čak i gorčine. Očekuju nešto, a nisam siguran da i sami znaju što. Novaca nema. Globalno ga nema. Nije to priča samo hrvatskog nacionalnog saveza. Ali, relijiji se voze. Momci dolaze. Još uvijek ima zaljubljenika u "kraljicu automobilizma" koji nastupaju, koji se muče, vade novce iz tko zna kojih čarapa, šerafe po radionicama, gube noći pripremajući svoj automobil za nastup.

I zbog njih takvi "šaptači" pomalo svima idu na živce. Gore od ne napraviti je ne pokušati ništa napraviti. Netko je i probao. Ćurić je organizirao svoje alternativno natjecanje. Skupio sponzore, i van sistema saveza organizirao natjecanje. Ali sa sucima klubova članica saveza. I broj posada nije prelazio dvadesetak. Mana tom natjecanju našli bi na tone. Ali, vozilo se.
Isto je tako činjenica da je to isto mogao napraviti i kroz sistem saveza. Nije. Mada bi imao barem petnaestak posada više.

Nije mi namjera govoriti gdje će tko i kako potrošiti svoje novce. Nemam na to nikakvo pravo, ali nikakvo. Svatko troši gdje želi i na način koji želi. Međutim, upravo bi bivši relijaši trebali biti pozitivna snaga domaćeg relija. Ali nisam siguran da postoji volja u njima. Otići na vikend, stati sa strane, komentirati...nema ništa loše u tome. Međutim, pljuvati, pričati o "zlatnim vremenima" kada su oni vozili...nije u redu.

Svaka kritika je dobrodošla. Ali kritizerstvo...to je nešto sasvim drugačije. Nažalost, među njima ima i mojih kolega koji pljuju po svemu što nacionalni savez radi. Iz toplih soba, fotelja, kafića...šalju "kilometre" negativnih vibracija.

Auto sport je sve samo ne jeftin sport. Tko ima vozi, tko nema pokušava ili ne vozi. Ali oni istinski zaljubljenici benzina, utrka, ne pljuju. Ako ne voze, dolaze na natjecanja i uživaju u njima. Reli je najskuplja disciplina, to je jasno kao dan. Ali, opet postoji, opet se vozi. Entuzijasti u klubovima rade, pokušavaju na sve moguće načine održati u ovim vremenima "kraljicu automobilizma" živom. Razgovaraju sa sponzorima, mole, traže, "žicaju" svaku kunu. Suci po cijeli dan borave na stazi. Po kiši, vjetru, suncu. I ne bune se.

I zato boli kada "dežurni šaptači" pljuju po svemu. Jer, svi su oni "zvijezde" kojima se treba platiti da dođu voziti. Maestralni sportaši koji bi vozili samo u svom dvorištu. I koji vide samo "crnu stranu": Ne vide ono lijepo. Jer svaka posada koja nastupi u ovom trenutku pobijedila je. I svakoj bi trebalo odati priznanje što je uopće nastupila. Isto to vrijedi i za organizatore. Napraviti jedno reli natjecajne košta sve samo ne male novce. I nalaze ih, ostaju dužni, pretaču iz šupljeg u prazno. Samo da se prvenstvo održi.

Kritizirati radi kritiziranja,,,ničemu ne vodi. Nitko nema ništa protiv da se ukaže na nepravilnosti, da kaže što ne valja. Ali ne predlagati ništa, samo "šaptati"..ne vodi to ničemu. Samo stvaranju klime koja iritira.

Kada novaca nema, svi postaju nervozni, u svakom traže krivce, gledaju u tuđe džepove, uvijek je onaj drugi bogatiji, uvijek je netko ukrao njihove novce, oni troše da bi netko zarađivao. Klasična priča.

Ništa ovaj tekst neće promijeniti. Oni će i dalje "šaptati", nitko ih neće moći zaustaviti .
Ali, reli će opstati. U krizi je. I u Europi se otkazuju, malo posada dolazi i na natjecanja europskog ranga. Hrvatska je dio tog svijeta i ne može ostati neokrznuta.

Novi Vinodolski je održan, pred nama je Poreč. Posade će doći, voziti. S posadama će doći i "šaptači". I ponovo ćemo slušati kako nešto ne valja, kako bi oni drugačije, bolje, kako bi trebalo. Kako savez krade, kako organizatori "pljačkaju" i dijele novac između sebe. Birtijaške priče. A, riješenje postoji. Neka pronađu sredstva i sve svoje "prijedloge" realiziraju. Samo budale mogu odbiti novac i pametne ideje. I zato, neka svoje prijedloge uobliče, nabave novac i krenu....
I naravno, slušaju priče nekih "novih šaptača" koji će stajati uz stazu i govoriti im da su se obogatili na auto sportu, da uzimaju dnevnice, troškove, da bi i oni vozili kada bi im platili...etc.

Naša posla.