Arhiva Kolumni

Porast svjetske prodaje grupe PSA Peugeot Citroën od 1,2% u 2015... ... - u Europi, prodaja Grupe po

14.01.16

Prodaja marke Peugeot povećala se za 9,4%, na 1,056.000 vozila, osobito zahvaljujući sjajnom uspjehu modela Peugeot 308 (+31%),

Prodaja marke Peugeot povećala se za 9,4%, na 1,056.000 vozila, osobito zahvaljujući sjajnom uspjehu modela Peugeot 308 (+31%), uz bok solidnih rezultata modela Peugeot 2008 (+11%, u porastu već treću godinu za redom) i 208 (+10%). Modeli 2008 i 308 nalaze se na vodećem mjestu u svojim segmentima u Europi. Najznačajniji porast ostvaren je u Nizozemskoj (+25% odnosno +10.500 prodanih vozila), Španjolskoj (+24% odnosno +19.900 prodanih vozila), Italiji (+21% odnosno +17.500 prodanih vozila) i u Francuskoj (+7% odnosno +23.900 prodanih vozila). Citroën od 2012. bilježi prodaju vozila na najvišoj razini sa 731.000 vozila i godišnjim porastom od 3% koji se ubrzao u drugoj polovini 2015 (+6%). U pogledu broja registriranih vozila Marka postiže porast od 5% u godini dana (+7% u drugoj polovini godine). Broj prodanih vozila marke Citroën povećava se na najvećim tržištima poput Velike Britanije, Španjolske, Italije i Njemačke. Takvo postignuće podjednako je rezultat uspjeha modela osobnih vozila C4 Cactus (82.000 prodanih vozila), Novi C1 (60.000), C4 Picasso (113.000 prodanih vozila), kao i uspjeha modela gospodarskih vozila, posebice novog modela Berlingo, vodećeg vozila u svom segmentu.
Marka DS, s porastom prodajnog obujma od 20,7 % postignutim u četvrtom tromjesečju u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, bilježi 76 500 prodanih vozila u godini dana. Taj napredak osobito je rezultat lansiranih noviteta (Novi DS 5 u lipnju, Novi DS 4 i DS 4 Crossback u drugoj polovini godine), ograničenih serija vozila koje se nude za model DS 3 i razvoja mreže DS koja u Europi broji 17 prodajnih mjesta DS STORE i 78 prodajnih mjesta DS SALON.


Porast svjetske prodaje grupe PSA Peugeot Citroën od 1,2% u 2015.

Na kineskom tržištu, na kojem su međunarodne marke u umjerenom porastu tijekom godine, Grupa povećava prodaju u četvrtom tromjesečju (+8,9% u odnosu na 2014.) i ostaje usmjerena na rentabilnost. Prodaja marke Peugeot u Kini se povećava za 6% na 408.000 prodanih vozila, čime Dongfeng Peugeot postaje jednom od međunarodnih marki s najsnažnijim rastom. Ova postignuća rezultat su uspjeha novog modela Peugeot 408, koji s rastom od 68% prelazi brojku od 107.000 prodanih vozila u 2015. Tome je pridonijelo i osnivanje inovativnih platformi za internetsku trgovinu u suradnji s velikim kineskim stranicama za internetsku trgovinu. Valja istaknuti i stalni uspjeh game SUV-ova marke Peugeot (3008 i 2008), s više od 110.000 prodanih vozila tijekom godine.
Citroën u regiji bilježi više od 300.000 prodanih vozila i porast veći od 10% u četvrtom tromjesečju. Taj napredak temelji se na uspjehu modela SUV C3-XR, puštenog u prodaju početkom godine, koji je sa 67.000 prodanih vozila već premašio sva očekivanja, dok model Citroën C-ELYSÉE s 90.000 prodanih vozila potvrđuje svoj status najprodavanijeg automobila mreže Dongfeng Citroën. Novi model C4 s trodijelnom karoserijom, u prodaji od listopada, ostvario je izvrstan početak s već 8.000 prodanih vozila. Ta se postignuća temelje na izvrsnosti komercijalne mreže Dongfeng Citroën, kao prvi u poretku JD Power 2015 CSI (Customer Service Index), ističe se svojom kakvoćom odnosa s kupcima. S brojkom od 21.500 prodanih vozila, Kina čini 21% svjetske prodaje marke DS. Kao dokaz oduševljenja luksuznim francuskim proizvodima u toj zemlji, Marka bilježi porast od 46% isporuka svojih vozila.


U Europi, prodaja Grupe porasla je za 5,9 % uz 1,864.000 vozila te se ubrzala u četvrtom tromjesečju

Grupa PSA Peugeot Citroën zadržava snažan položaj na nekoliko tržišta (prvi u Tunisu, drugi u Alžiru i Maroku). Sa 117.000 prodanih vozila Marka Peugeot ostvarila je porast od 2,3%. Marka jača svoj položaj u Alžiru, Maroku, Tunisu, u Francuskim prekomorskim departmanima (DOM) te u Izraelu. Njezina je prodaja osobito zahvaljujući modelima Peugeot 208, 301 i 308 u značajnom porastu u Turskoj (+40%), Izraelu (+67%) i u istočnim arapskim zemljama (+26%). Marka Citroën, sa 61.500 prodanih vozila, bilježi porast od 16,1%. Marka jača svoj položaj u Alžiru, Tunisu i Izraelu, te uvelike povećava broj prodanih vozila u Turskoj (+43%), Izraelu (+79%) i Tunisu (+29%), osobito zahvaljujući uspjehu modela C-Elysée, najprodavanijeg vozila marke Citroën u navedenim zemljama. Marka DS nastavlja s ubrzanim razvojem u regiji te, među ostalim, najavljuje dolazak u Iran i otvorenje prodajnih mjesta DS STORE u Ankari i u Tunisu, prvi put na afričkom kontinentu.
U Latinskoj Americi i Euroaziji prodaji vozila Grupe još uvijek šteti vrlo loša gospodarska situacija. U navedenim regijama Grupa ostaje usmjerena na svoju rentabilnost i na lokalnu integraciju svoje proizvodnje. U Latinskoj je Americi Peugeot ostvario nekoliko većih lansiranja: model Peugeot 2008 pušten je u prodaju tijekom godine u Brazilu, a novi modeli Peugeot 308 i 408 pušteni su u prodaju u Argentini i Brazilu u posljednjem tromjesečju 2015. Valja istaknuti da se broj prodanih vozila marke Peugeot u Meksiku povećao za 34% te da se prodaja u Čileu, na tržištu koje bilježi pad od 14%, povećala za 4%. Citroën je u Latinskoj Americi prodao 56 600 vozila te je u studenom pustio u prodaju Novi C3 AIRCROSS, mali crossover po mjeri lokalnog stanovništva, koji se proizvodi u Brazilu u tvornici Porto Real. U regiji Indija-Pacifik zahvaljujući modelima 2008 i 308 marke Peugeot te modelu C4 Picasso marke Citroën, Grupa bilježi broj od 23.800 prodanih vozila. Taj porast od 6,5% ostvaren je ponajprije zahvaljujući uspjehu u Koreji i Japanu. MK