Arhiva Kolumni

Sve oči na Vettela i Ferrari..... GORAN DIJAKOVIĆ

13.03.16

Ništa previše obećavajuće. Jedino Maranello i Seb Vettel. Ako im uspije imat ćemo sjajnu godinu....

Ništa previše obećavajuće. Jedino Maranello i Seb Vettel. Ako im uspije imat ćemo sjajnu godinu. Ako ne, opet dosada iz 2015. kada su vrijedne spomena bile samo tri utrke: SAD, Mađarska i Velika Britanija. Rosberg i Raikkonen mogu relativno malo i sve ostaje na dvoboju Hamilton – Vettel. Naravno, bit će još par zanimljivih stvari. Dal se McHonda konačno posložila. Ako je, onda bi Alonso mogao jako puno. Jedno je sigurno, Haas čeka brzo otrežnjenje. Tehnologija jede sama sebe pa ispod tri godine nema kruha. Manor bi mogao biti iznenađenje sezone jer sad je tu Mercedesov motor.

Renault je priča za sebe. Nova (stara) momčad i sve se svodi što je s motorom. Ako je ok, onda će profitirati i Magnusen, Palmer ali i Red Bull što bi bilo puno važnije. Neweyeve trupe su sam vrh svijeta i stvarno je sramotno ono iz 2015...

Ne vidimo pomak kod Williamsa, Indije i Saubera. Možda kod Tora Rossa sada s Ferrarijevim motorom za dvojicu budućih svjetskih prvaka Verstapena i Sainza.

Ako će Vettel moći pratiti Hamiltona, onda bi to mogla biti super sezona ako ne, onda dosada kao i ova četiri mjeseca u kojima nas je Bernie ostavio bez ikakvih uzbuđenja. Gdje su blažene 70-e kad se u siječnju vozilo u Južnoj Americi a na otoku su čekale dvije utrke van prvenstva..

Mercedes (Njemačka)

Vlasnici Formule 1 zadnjih godina. Apsolutni favoriti '16. Lewis Hamilton puno bolji od Nice Rosberga. Wolff, Lauda, Costa..pravi ljudi na pravim mjestima. Beskrajna sramota da se Lewis i Nico niti jednom nisu u 2015. pograbili na stazi..Njih zaustaviti neće biti lako. Zapravo, jedini kandidat je Ferrari (i McHonda ako nekom padne cigla na glavu..)..

44 Lewis Hamilton (Velika Britanija)

Fantastičan vozač čudne naravi i ponašanja. U 2015. čak nije imao dostojnog protivnika u istom autu..No, ako Vettel i propeti prorade, vidjet ćemo koliko zapravo vrijedi naš vladar. Mislimo jako puno jer stvarno prošle dvije godine nije imao konkurenciju. Četvri naslov na dohvat ruke. F1 je ipak otišla predaleko u lutanjima da bi konačno dobili neku pravu bitku za naslov.

6 Nico Rosberg (Njemačka)

Nije toliko brz kao Lewis. No, slične je nedefinirane naravi (gađanje kapom Lewisa). Vuče veliki grijeh iz Spa'14 kad mu je trebalo tjedan dana da prizna krivicu. Jesenske pobjede pridodajemo Lewisovoj ne baš nekoj zainteresiranosti nakon novog naslova. Nada umira zadnja ali nje je jako malo. Vjerovatan izlazak iz Mercedesa na kraju 2016.

Ferrari (Italija)

Da li je Sebastian Vettel novi Michael Schumacher možda saznamo već ove godine. Šumi je imao sposobnost pokrenuti Maranello i držati ga u neslućenim visinama. Da li je Seb sposoban za to ? Što se tiče Kimi Raikkonena, bojimo se da je najbolje prošlo. No, možda Iceman nije rekao posljednju riječ..

5 Sebastian Vettel (Njemačka)

Veliki vozač a sada na velikoj kušnji može li naslove donijeti i u Maranello. Osobine koju su imali samo najveći..Schumacher, Lauda, Surtees, Ascari, Fangio..Seb je u 15. pokazao jako puno s tri pobjede (kad Mercedesima nije išlo) ali može li se do naslova preko nepobjedivog Mercedesa i Hamiltona ? Pitanje godine. Ako dobro krene, pomoći će i Papa..

7 Kimi Räikkönen (Finska)

Vettel ga je lako savlado prošle godine pa su se pojavile sumnje da se Iceman otopio. Istina, imao je i dosta peha ali moglo je to puno bolje izgledati. Da li je najbolje prošlo ? Prisjećajući se što je sve u stanju, nadamo se da nije. Nekako nam se čini da će njegova uloga ove godine ipak biti pomoći Vettelu.

Red Bull (Austrija)

Renault nije dao dobar motor u 15. i velika momčad je čak bila na izlasku iz F1. Kakva će biti nova varijanta Renaultovih motora sada nazvana TAG Heuer, nitko ne zna. Bude li ok, vraćaju se Sebovi dani jer Riccardo i Kvjat su top vozači. Za očekivat je da Tag neće biti dobar kao Mercedesov ili Ferrarijev pa se već razmišlja o 2017. i nekom novom motoru..

3 Daniel Riccardo (Australija)

Samo je Helmuth Marko znao da je ovo veliki vozač dovodeći ga iz Rossa. Uvijek nasmijan ali i uvijek sposoban za majstorije. Nije bilo pobjeda kao u 2014. ali i dalje potencijalni svjetski prvak. U 2015. nije imao motor i to je to. A u 2014. je pokazao što zna s prvim pobjedama. Kad mu se ukazala prilika bio je maestralan.

26 Danil Kvjat (Rusija)

Najbolji Rus ikada. Veliki talent koji kao i Riccardo samo čeka pravi motor da počne osvajati Grand prixe i jurišati na naslov. Imao je i grešaka ali sveukupno tu se radi o briljantnom talentu koji bi Vladi Putinu mogao jednog dana donijeti i naslov svjetskog prvaka.

Williams (Velika Britanija)

Gotovo 15 godina trajao je hod po mukama jedne od najvećih momčadi ikada. No, kriza je prevaziđena i sad fali onaj zadnji mali korak. No, u F1 je svaka desetinka jako, jako gadna i teško je očekivati da će trupe Sir Franka i Claire Williams igrati bilo kakvu drugačiju ulogu od one iz 2015. Nitko sretniji da griješimo.

19 Fillipe Massa (Brazil)

Brazilac je 2009. na Hungaroringu dobio šaraf u kacigu za kojeg je izračunato da je težio dvije tone. Od tada Massa više nije isti i ovo je šest godina mučenja. Sasvim je solidan sada protiv Bottasa nakon što ga je Alondo rastavio u Ferrariju. Bio je minutu svjetski prvak na Interlagosu dok Glock nije pustio Hamiltona i to je to..

 

77 Valteri Bottas (Finska)

Veliko je pitanje da li nema mašineriju ili ovo nije novi Hakkinen. No, Mika je i s ničim znao činiti čuda a to Valteri ne čini. Zato smo malo skeptični. Bilo bi lijepo da se nadoveže na niz Keke, Mika, Kimi..ali čini se da je možda i problem u forsiranju momčadskog kolege koji to ne zaslužuje.

Renault (Francuska)

Povratak i novi početak zamalo s glupošću..ostavljajući vozače Lotusa od koji je jedan lud a drugi novajlija. No, Renault je prevelik da se odmah ne bi zaputio na sam vrh. Onaj koji ih je lako mogao povesti, Romain Grosjean, je pušten u Amerike. Ključ će ipak biti motor koji je opako zapinjao u 2015. Podsjetimo se. Vlastiti naslovi s Alonsom. I motor donio naslove.

17 Jolyon Palmer (Velika Britanija)

Navodno veliki talent. No, ''samo'' navodno. Veliko iskustvo sa slobodnim treninzima u petak izjutra i to je to. Uz nekoliko sjajnih mladih Francuza, teško je očekivati da će dugo zauzimati mjesto u Renaultu.

20 Kevin Magnussen (Danska)

Sin Jana Magnussena ipak dobija priliku nakon što su ga namagarčili u McLarenu. U 2014. Kevin je vozio za McLaren u 19 utrka i čak bio jednom na podiju, te je skupio 55 bodova. Prošlu godinu je proveo na ledu smišljajući što dalje ali se prilika ipak pojavila u Renaultu kad je šefovima došlo do mozga da je Maldonado ipak za otpis.

McLaren (Velika Britanija)

Svjetska sramota pripremana dvije godine. Ne može biti loše i u 2016. Gigant može sramotu trpiti samo jednu sezonu. Nadajmo se. Sjajni vozači od kojih je Alonso vjerojatno i dalje najbrži u svojoj klasi. Sve je krivo krenulo s Withmarshom u 2013. kad su imali sjajni auto ali vrag nije dao mira i morali su napraviti potpuno novi. Dennis se vratio ''ron-talku'' pa se možemo i nasmijati..

14 Fernando Alonso (Španjolska)

Možda još uvijek bolji i od Hamiltona. Dal je izgubio nešto u ovom gluvarenju McHonde ? Nadajmo se da nije i ako Honda proradi, bio bi to spektakl da se uključi s Mercedesima i Ferrarijima u borbu za vrh. Siguran član najbolje desetorice svih vremena.

22 Jenson Button (Velika Britanija)

Gotovo sigurno, tu je vrijeme učinilo svoje. Imao je ono sreću stoljeća s Brawnom ali sada stvarno ne vidimo razloga zašto se njega ostavlja a ne uzme recimo Vandoormea. Jedina je nada što se ove zime razveo pa bi to moglo dati dodatni poticaj...

Toro Rosso (Italija)

B momčad Red Bulla koja je u 2015. znala nalupati i svoju A momčad. Ove godine s Ferrarijevim motorom s opaskom da se radi o prošlogodišnjoj pogonskoj jedinici. Vozači za oblizat se. Ovo nije samo prilika da RB ima još upliva u treninge ovo je postala prava stvar.

33 Max Verstapen (Nizozemska)

Najvrućiji talent zadnjih godina. Mislimo da bi ga Ferrari i Mercedes odmah da nemaju glupe ugovore s Räikkönenom i Rosbergom. Nekoliko poteza u 2015. koji će se pamtiti. Budući svjetski prvak, nema sumnje

55 Carlos Sainz (Španjolska)

On nije ušao na ime svog starog. On je također veliki vozač u stvaranju. Ima malo peh što mu je suvozač briljantin Max ali mladi Sainz je isto predodređen za velike stvari. Dovoljno je reći nasljednik Alonsa.

Force India (Indija)

Money makes a world go around i tu je sve rečeno. Propala je ideja da se sve proda Astonu jer ni Martin nema previše love za bacanje. Sjajni vozači guraju ali slaba je korist kad se nema budžet jednog Mercedesa ili Ferrarija. Možda koje sretno postolje i to je sve..

11 Sergho Perez (Meksiko)

Malo je izgorio jer se prerano dohvatio McLarena ali ni tamo nije bio loš. Checo je sjajan vozač ali stvar je jako jednostavna. Ako se ikada domogne sjedala neke velike momčadi, evo trećeg od hermanos Rodriuez.

27 Nico Hulkenberg (Njemačka)

Ne nosi uzalud Gillesov broj. Bio je par puta na pragovima velikih momčadi ali se to nije ostvarilo. Na svoj dan zna zeznuti ali i biti brz kao nitko. Ta ponuda i ideja o Ferrariju pratit će ga cijeli život. No, u Maranellu su mislili da bi ipak radije pokušali s Kimijem a i Seb vjerojatno nije baš bio oduševljen..

Sauber (Švicarska)

Blizanci Indije s puno praznih dijelova na šasiji što znači da nije financijska konsolidiranost. Možda su vozači i brzi ali nemaju to s čime pokazati. Nije jasno zašto Peter Sauber to ne proda. Izgleda da je svjetska recesija ipak puno veća nego se priča..

9 Marcus Erissson (Švedska)

Bjeg iz Caterhama mu je učinio dobro. Bio je dobar nakon sredine sezone kad se više nije toliko koncentrirao na drugi dio garaže. Imao je peh da su mu najbolje vožnje stigle u utrkama u kojima Sauber nije bio toliko jak. Neće biti novi Peterson.

12 Filipe Nasr (Brazil)

Lijep podatak da je osvojio 75 bodova Saubera u 2015. F1 je danas dovedena to takvih apsurda da se opako zamjera ako mladi vozač razbije auto na treningu a Filipe je to činio. I ovdje sve ovisi o tome hoće li Monisha naći koji franak..

Haas (SAD)

Otrežnjenje dolazi jako brzo. Surova realnost F1 je nešto užasno. Možeš imati i Grosjeana ali pomoći nema ako nema novaca i izvora. Ferrarijev motor će pomoći ali bojimo se ne puno. Iznenađujuće je da drugi vozač nije Amer ali to su neki drugi konti...

8 Romain Grosjean (Francuska)

Etablinari vozač ide kod novajlija !? Stvarno mora imati dobar razlog jer njemu je mjesto u Ferrariju. Za sada će imati samo Ferrarijev motor i potpuno neizvjesnu sezonu, možda čak onakvu kakvu je u najcrnjim snovima imala McHonda. Već se spominje da bi jako rado opet vozio za Renault.

21 Esteban Gutierrez (Meksiko)

U 2014. sa Suberom bez većih ostvarenja pa onda prošle godine rezerva u Ferrariju. Maranello ne uzima bilo koga (osim Masse). U F1 je na razne načine od 2011. ali naravno, ne u vozačkom sjedalu, no neko znanje je pobrao. Evo prilike da pokaže koliko vrijedi ako šasije Haasa bude čemu..

Manor (Velika Britanija)

Marussija je jedina uspjela preživjeti iz društva Hispania, HRT, Caterham, Virgin, novokomponirani Lotus..koji su se u ovom desetljeću pokušali priključiti F1. Troškovi su enormni i pravo je čudo kako to Manoru uspjeva. Šanse za koji bod osim ona dva nesretnog Julesa Bianchija, ravne nuli ili tu negdje.

88 Rio Harynato (Indonezia)

Prvi malezijski vozač F1 nije baš bez vraga. Sedam pobjeda u GP2 i 3 sasvim su lijep rezultat. Od toga čak tri pobjede u GP2 u 2015. Naravno, F1 je druga priča. Nema sumnje da je brojnu konkurenciju otjerao pokojom vrećom dolara više.

94 Pascal Wehrlein (Njemačka)

Dvije putovnice, Njemačke i Mauricijusa. Pobjednik DTM-a prošle godine je i nije velika stvar ako se prelazi u F1. Pogurao ga je Mercedes koji motore daje Manoru. Psacal je zadnje dvije godine bio testni vozač u Mercedesu F1 ali to naravno malo znači. Značajnije je da je još 2012. bio vice prvak Europe u F3.

Kalendar 2016.:

20. ožujka – Australija (Melbourne)
3. travnja: Bahrein (Sahir)
17. travnja: Kina (Šangaj)
1. svibnja: Rusija (Soči)
15. svibnja: Španjolska (Barcelona)
29. svibnja: Monako (Monte Carlo)
12. lipnja: Kanada (Montreal)
19. lipnja: Azerbajdžan (Baku)

3. srpnja: Austrija (Spielberg)
10. srpnja: Velika Britanija (Silverstone)
24. srpnja: Mađarska (Budimpešta)
31. srpnja: Njemačka (Hockenheim)
28. kolovoza: Belgija (Spa-Francorchamps)
4. rujna: Italija (Monza)
18. rujna: Singapur (Singapur)
2. listopada: Malezija (Sepang)
9. listopada: Japan (Suzuka)
23. listopada: SAD (Austin)
30. listopada: Meksiko (Ciudad de Mexico)
13. studenoga: Brazil (Sao Paulo)
27. studenoga: UAE (Abu Dabi)