Arhiva Kolumni

SLIJEPI PORED ZDRAVIH OČIJU

11.05.11

Nije slijep onaj koji ne vidi,,,nego onaj koji ne želi vidjeti....

A upravo su gradski oci Poreča i turističke tvrtke Poreča i Poreštine pokazale veliku dozu umješnosti u skretanju pogleda sa manifestacije koja je već na svom prošlogodišnjem premijernom izdanju pokazala da može biti sjajan adut u promociji Poreča, Istre...i to daleko van granica naše zemlje.

Daniel Šaškin je veliki zaljubljenik automobilizma. Toliki da je spreman i dobar dio svog poslovnog prihoda uložiti u auto sport. U manifestaciju koja njemu osobno donosi samo gubtak, ali priredbu koja Poreč promiče u medijima širom Europe. Reklama je to za koju bi mnogi "žile rezali". Ali ne i u Poreču. Gotovo je neshvatljiva indolentnost s kojom čelni ljudi grada koji pretendira da bude vodeći turistički centar Hrvatske, propuštaju prilike koje barem malo odmiču od klasičnog "prelijepe plaže i sunce". I naravno, k tome i čevapćići, dvije kuglice sladoleda i šetnja uz more.

- Pomjerali smo termin, čekali sve do danas, ali više ne možemo. Sklopljeni su sporazumi sa 34 TV kuća, čija bi slika otišla u 65 zemalja na 4 kontinenta,  a to ukazuju na to da bi ta brojka barem trostruko porasla. Televizijska pokrivenost u 39 zemalja u Europi uz 15 afričkih zemalja, Australiju i Bliski Istok daje nam za pravo da tvrdimo da je ovo veliki gubitak za turizam i promociju Poreča kao turističke destinacije, Istre i cijele Hrvatske. Na žalost moramo konstatirati da je to još jedan u nizu propusta kreatora turističke strategije naše zemlje – rezignirano je konstatirao Šaškin.

Nevjerojatna je umješnost naših turističkih djelatnika da sami sebi zabijaju autogolove. Ovaj posljednji doista spada u rubriku "povijest naše gluposti". U predsezoni, kada je svaki gost i više nego dobrodošao, kada je svaka promocija na TV postajama, u medijima pisanim ili elektronskim, vrijedna kao kap vode; u Poreču se ponašaju kao pijani milijunaši kojima sati i sati tv programa u kojima se na najdirektniji način promovira njihov grad, ne znače apsolutno ništa. RAS, priredba koju je prošle godine Šaškin i doveo u Poreč, doveo u Istru četverostrukog svjetskog prvaka Juhu Kankkunena, svu kremu domaćeg automobilizma...nije dugo "preživjela" na zapadnoj obali Istre. A ove su godine svoj dolazak najavili i potvrdili Biasion, Miko Hirvonen, Philippe Bugalski, Luc Alphand, Cyril Depres, prošlogodišnji pobjednik Kevin Abbring...

Gospodo iz gradske uprave Poreča, iz turističkih organizacija...ako vama nešto ne znači, niste upoznati s tim imenima i veličinama; raspitajte se malo. Otvorite internet, rally stranice i vrlo brzo ćete saznati o kome je riječ, o kakvim se majstorima radi.

Gdje je onda problem? U vašoj nesposobnosti da prepoznate dobar projekt, u vašoj ljubomori na momka koji je sve to sam osmislio i koji bi eventualno mogao zaraditi koju kunu.. ili jednostavno u vašoj prepotentnosti da ništa što se ne iskreira u vašim uredima, ili za stolom punim janjetine ili ribe nije vrijedno podrške grada i turističkih tvrtki. Prije svega financijske. Zašto to ne reći. Priredba košta, nije jeftina. Ali jeftinija je od klasičnih biltena kojima obljepljujete turističke agencije, jumbo plakata kojima ukrašavate ceste širom Hrvatske. Samo jedna minuta prijenosa iz Poreča vrijedi puno više nego sav vaš tiskani materijal. Vaše poimanje promocije turizma još se uvijek nije pomaklo od onog Roka Prča iz Našeg malog mista. I bez obzira koliko uvjeravali javnost da ste avangarda turizma, svojim postupcima i u konačnici dijelom, pokazali ste da ste još uvijek slijepi pored zdravih očiju. Šteta. Propustili ste sjajnu gol šansu kakvu vam ni Messi ne bi namjestio.

A RAS? Vjerojatno će biti održan. Negdje drugdje, možda čak i van granica Hrvatske. Ali to vas neće biti briga. Niti, nažalost, nitko ni ne očekuje da vas bude briga. Jer, vama uskoro stižu tisuće turista. I onda slijedi naaaajvažniji dio vašeg posla...brojanje gostiju i noćenja koja će ove godine biti u porastu 3, 4 5 ili koliko god posto... Nebitno, ali vama jako jako bitno. A prave projekte, avangardne koji doista obogaćuju turističku ponudu grada i regije,,,ne, to niste u stanju percipirati. Bio bih sretan kada bi vi bili jedini koji to ne prepoznajete. Ali u našoj zemlji daaleko više je Poreča nego što bi itko pametan i logičan to želio. No, to je ipak problem koji jedan pojedinac, grupa njih, koliko god se trudili i pokušavali ne mogu promijeniti. Šaškin je u svom gradu želio napraviti nešto što će ostaviti traga. Grad mu je okrenuo leđa. Ni prvi,,a strah me, ni posljednji put.