Arhiva Kolumni

Renault EOLAB je...

25.07.16

... prototip hibridnog kompaktnog hatchbacka koji je 400 kg smršavio pa uz za 30 posto efikasniju aerodinamiku popije samo 1 l/100km

Renault je prije dvije godine predsatvio tehničke detalje zanimljivog prototipa kojim je istražena mogućnost serijske proizvodnje kompaktnog hatchbacka s ciljem postizanja 'ultra-low fuel consumption', dakle izuzetno niske potrošnje goriva, koja bi se postigla u realnim uvjetima vožnje, odnosno u slučaju prototipnog Renault EOLAB iznosi samo 1 l/100km, što je ekvivalent ispuštanja ugljičnog dioksida u okoliš od samo 22 g/km. Dakle, Renault je prototipom EOLAB htio približiti ideji 'automobila od 1 litre' koju je VW postigao serijskim XL1 modelom. No, dok je VW XL1 svojim oblikom i komforom ipak maksimalno podređen u svim segmentima za što nižu potrošnju goriva, pa trpi osnovni razmještaj putnika, Renault je isti cilj pokušao postići kompaktnim hatchbackom koji na lijevom boku ima samo jedna (vozačka) vrata, a na desnom boku su dva vrata (bez središnjeg B nosača krova), te je oblikom puno praktičniji za svakodnevnu vožnju, te samim time sličniji drugim serijskim automobilima. VW XL1 košta negdje oko 123.000 eura, ali cijena Renault EOLAB nije poznata jer se radi tek o prototipu koji se vozi po cesti.

Renault je pokazao ovim konceptom što sve može trenutačno napraviti za okoliš. Radilo se na tri područja – veliko smanjenje težine, aerodinamici i usavršenju postojeće Z.E. hibridne tehnologije. Ugrađeno je više od 100 tehnoloških inovacija koje bi se trebale ugraditi u serijske automobile do 2020. godine. Kompaktnom hatchbacku ukupno je smanjena težina za čak 400 kg (smanjena oko 20 posto) u odnosu na serijski Clio, te je EOLAB  težak oko 955 kg. Ovjes je lakši za 70 kg, upotrebom aluminija umjesto čelika za izradu karoserije te izradom krova od magnezija (krov je težak samo 4,5 kg, a da je od čelika imao bi 10 kg) i tankim staklima težina je smanjena za 130 kg, na ugrađenoj opremi i uređajima smanjena je težina za 90 kg, električna oprema lakša je za 20 kg, motor i pogonski sustav lakši su za daljnjih 90 kg,

Puno detalja na karoseriji je u funkciji što bolje aerodinamike koja je poboljšana za 30 posto. To je postignuto prednjim aktivnim spojlerom koji se spušta za 10 cm na brzinama iznad 70 km/h, flapsovima na karoseriji dimenzije 40x10 cm na stražnjem odbojniku koji se pomiču okomito za 6 cm na brzinama iznad 70 km/h kako bi ovisno od brzine vožnje bolje usmjeravali struju zraka oko karoserije. Tu je i ovjes s podešavanjem visine, te Active Wheels – naplatci koji sami automatski zatvaraju krakove kada nema potrebe za hlađenjem kočnica, što je regulirano pomoću senzora temperature naplataka,. Tu su i Michelin gume s niskim otporom kotrljanja dimenzije 145/70 R17 (otpor kotrljanja je niži za 15 posto u odnosu na serijski Clio)… sve to rezultiralo je niskim koeficijentom otpora zraka karoserije Cd od samo 0,235. To znači da Renault EOLAB pri brzini vožnje od 130 km/h troši zahvaljujući samo poboljšanoj aerodinamici 1,2 l/100km manje goriva u odnosu na usporedivo po veličini neko drugo serijsko vozilo iste klase.

Punjenje strujom Z.E. hibridne tehnologije znatno je ubrzano, a kod pogona samo na struju može razviti najveću brzinu 120 km/h, dok je doseg na litij-ionske baterije kapaciteta 6,7 kWh  do 60 km. Uz elektromotor od 55 kW KS i 200 Nm hibridni pogon se sastoji još od trocilindričnog benzinskog motora obujma 999 ccm najveće snage 75 KS i najvećeg okretnog momenta 95 Nm. Za prijenos snage i momenta na kotače koriste se dva mjenjača – CVT ((Continuous Variable Transmission) ili DCT (Dual Clutch Transmission). Vozaču je omogućeno praćenje potrošnje u realnom vremenu pomoću informacijskog sustava  Renault EOLAB je prototip koji ima četiri sjedala, a Renault ima u planu razvoj dotjerati skoro do serijske verzije, s time kako bi prodaja mogla početi najranije tijekom 2020. godine i to kao serijsko vozilo koje u realnim uvjetima bude imalo potrošnju nižu od 2 l/100km. DK

YOUTUBE - https://www.youtube.com/watch?v=R3fuOdJZyUw