Arhiva Kolumni

Novi DS 3 i DS 3 Cabrio...

26.08.16

... još otmjeniji, još suvremeniji, još učinkovitiji

Nakon lansiranja DS 3 u 2010., 390.000 kupaca podleglo je šarmu te otmjene i suvremene pariške ikone. DS 3 postao je prava ikona, zahvaljujući snažnoj osobnosti, jedinstvenom stilu, užitku u vožnji i suvremenoj opremi. Kupci ističu da u obje izvedbe, kabrioletu i limuzini, nudi vrhunski spoj udobnosti i dinamičnosti. Novi DS 3 i DS 3 Cabrio, predstavljeni su pod piramidom muzeja Louvre u Parizu, još su atraktivniji i njihov dizajn donosi novosti (novi prednji kraj, nove mogućnosti personalizacije) i još više funkcija (internetske usluge, sustav pomoći u vožnji). Kako bi zadržao lakoću u gradu i izvan njega, svestrani gradski automobil marke DS, koji je odnedavno opremljen mjenjačem najnovije generacije EAT6 sparenim s motorom PureTech 110, sada dolazi i s trocilindarskim motorom PureTech 130 s turbopunjačem. Šećer na kraju, Novi DS3 i DS3 Cabrio bit će dostupni u izvedbi PERFORMANCE sa snagom od 208 KS.
Novi prednji kraj DS (DS WINGS) oblikovan poput umjetičnog djela, s okomito postavljenom prednjom maskom šesterokutnog oblika koju krasi logotip DS. Kromirani okvir naglašava eleganciju te se proteže prema svjetlima i svjetlima za maglu s tehnologijom LED, i to dvama kromiranim krilima, novitetima uvedenim na novim modelima DS 3. Tako je prednji kraj osuvremenjen i u savršenom je skladu sa stilom automobila te se prvi put na automobilu DS pojavljuje dva elementa Wings. Dostupna od srpnja 2014., nova svjetla, baš kao i novi DS 4 i DS 5, opremljena su tehnologijom LED (putem tri modula od 3 W koji su obrađeni poput dragog kamenja) i ksenonskom tehnologijom (jedan modul od 25 W) s LED pokazivačima smjera sa stupnjevitim paljenjem. Ugrađena su i nova svjetla za maglu s LED tehnologijom koji naglašavaju hipnotični pogled modela DS 3
Novi DS 3 i DS 3 Cabrio: još otmjeniji, još suvremeniji, još učinkovitiji

Zajedničkom uporabom LED i ksenonske tehnologije, svjetlosni snop je snažan, širok i jednolik pa osigurava bolju vidljivost i udobnost tijekom noćnih putovanja. To omogućuje i smanjenje potrošnje energije kratkih svjetala za 50 % i dugih svjetala za 67 %, a znatno je poboljšana i njihova dugotrajnost. Ukratko, postiže se bolja vidljivost i veća udobnost, osobito tijekom noćnih putovanja te se smanjuje energija potrebna za osvjetljenje. Uz funkciju Mirror Screen ne morate birati novi DS 3 opremljen je funkcijom Mirror Screen koja je kompatibilna s aplikacijom Apple CarPlay™, odnosno MirrorLink® za telefone s operativnim sustavom Android. Ta funkcija vozačima omogućuje da na inteligentniji, sigurniji i zabavniji način uživaju u personaliziranom svijetu svojeg pametnog telefona.
Zahvaljujući najnovijem dodirnom zaslonu u boji od 7'', iskustvo vožnje u modelima marke DS uvijek je tehnološki napredno. Osim pojednostavnjenom pristupu funkcijama automobila (20 gumba manje na središnjoj konzoli), preko zaslona možete upravljati funkcijom Mirror Screen. Ovu je funkciju moguće koristiti putem aplikacija Apple CarPlay™ ili MirrorLink® te se njome može upravljati pametnim telefonom izravno na zaslonu armaturne ploče. Preko aplikacije Apple CarPlay™, vozač može intuitivno telefonirati, služiti se aplikacijom Karte, slušati glazbu ili pristupiti svojim porukama samo jednom riječju ili pritiskom gumba. Aplikacijom CarPlay™ lako se možete služiti i njome upravljati putem sučelja u automobilu ili aktivacijom glasovnog prepoznavanja Siri, pri čemu se vozač ne ometa u vožnji.

Nadalje, kupci marke DS mogu i nakon što završe putovanje na svojem pametnom telefonu nastaviti svoje iskustvo iz automobila. Zahvaljujući besplatnoj aplikaciji MyDS, u svakom trenutku mogu saznati informacije o servisiranju, količini goriva u vozilu kao i mjesto na kojem parkiran njihov DS. Aplikacija MyDS dostupna je za Android i iOS. Na pametnom telefonu s operativnim sustavom Android koji je kompatibilan sa standardnom funkcijom MirrorLink®, vozači također mogu preko aplikacije MyDS čitati i pisati SMS-poruke dok voze svoj DS. Danas se svi modeli DS mogu povezati s raznim uređajima, a to je dokaz da su doista prava tehnološka ostvarenja. Pod nazivom Active City Brake, ovaj sustav automatskog kočenja u gradu omogućuje izbjegavanje sudara pri niskim brzinama ili smanjenje udara. Laserski senzor kratkog dometa smješten iznad vjetrobrana prepoznaje prepreke kao što je vozilo koje se kreće u istom smjeru ili je zaustavljeno.
Do brzine od 30 km/h prepoznaje eventualnu opasnost i automatski aktivira sustav za kočenje, a da vozač ne mora pritisnuti papučicu kočnice, čime se izbjegava sudar ili se smanjuju njegove posljedice zbog smanjene brzine pri udarcu. Automatskim se kočenjem vozilo može potpuno zaustaviti ako je to potrebno. U tom se slučaju vozilo privremeno zadržava zaustavljeno (tijekom oko 1,5 sekundi) kako bi vozač mogao preuzeti kontrolu pritiskom na papučicu kočnice. Valja napomenuti da prije pokretanja automatskog kočenja te ako sustav prepozna opasnu situaciju, prethodno se puni hidraulični sustav kočnica i približuju se kočione pločice (funkcija PREFILL, djelovanje koje vozač osjeti). Ako je u određenoj situaciji potrebno automatsko kočenje, sustav tako brže reagira (za nekoliko stotina milisekunda).  Pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, kamera za vožnju unatrag s prikazom slike na 7“ zaslonu, pomoć pri kretanju na uzbrdici (odsada i s ručnim mjenjačem) jednako je tako oprema dostupna s novim DS 3, zbog koje je taj automobil pravi spoj tehnologija u manje od 4 metra duljine.

Novi DS 3 u ponudi ima osam motora (tri trocilindarska benzinska motora PureTech – izglasan za „međunarodni motor 2015.“ – dva četverocilindarska benzinska motora THP i tri četverocilindarska dizelska motora BlueHDi) opremljena tehnologijom SCR (Selektivna Katalitička Redukcija), tri mjenjača (najnoviji ručni mjenjač s 5 ili 6 stupnjeva prijenosa, upravljani ili automatski mjenjač) te emisijama CO2 od 79 g/km (s motorom BlueHDi 100) do najviše 129 g/km. Tri noviteta na Novom DS 3 zaslužuju dodatnu pažnju: najnoviji automatski mjenjač EAT6 (lansiran prije sedam mjeseci) i uvođenje trocilindarskog motora PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te novi snažan motor 1.6 THP S&S s izdašnim okretnim momentom koji dolazi uz DS 3 PERFORMANCE, najsportskiju i najradikalniju izvedbu game.
Najnoviji mjenjač EAT6 na modelu DS 3 dolazi u kombinaciji s trocilindarskim benzinskim motorom PureTech 110 S&S. Taj motor s turbopunjačem nudi veliki okretni moment već od malog broja okretaja. Ovaj spoj motora i mjenjača idealan je za gladak i dinamičan užitak u vožnji. Vozačima je bitno da su promjene stupnjeva brže i glađe te da su poboljšani užitak u vožnji, reaktivnost i ubrzanje. Uostalom, brojke govore same za sebe: limuzina u mješovitoj vožnji troši 4,6 l/100 km, kabriolet 4,9 l/100 km, te limuzina ispušta 105 g CO2 po kilometru (manje za 40 g/km, odnosno 30 % u odnosu na VTi 120 BVA), a kabriolet 112 g /km, pri čemu okretni moment od 205 Nm postiže već od 1500 o/min.

Novi motor na novom DS 3, PureTech 130 S&S. Ovaj motor odlikuje se brzo dostupnim okretnim momentom u kojem se može uživati u vrlo širokom rasponu. On modelu DS 3 daje još više karaktera i dinamičnosti, pri čemu bilježi najbolje emisije CO2 u konkurenciji: 105 g/km, a u mješovitoj vožnji troši 4,5 l/100 km.  Snage od 96 kW (130 KS) pri 5500 o/min i najvećeg okretnog momenta od 230 Nm (+ 44 % u odnosu na motor VTi120 koji je zamijenio) dostupnog od 1750 o/min (umjesto 4250 o/min u slučaju motora VTi120), motor PureTech 130 S&S utjelovljuje sav potencijal DS 3. Novi modeli DS 3 dolaze i u iznimno učinkovitoj izvedbi: DS 3 PERFORMANCE dostupan je kao limuzina i kao kabriolet. Ovi izražajni i dinamični automobili istodobno su učinkoviti i udobni te pojednostavnjuju vožnju i pružaju izniman užitak.
Sljedeće brojke dokazuju pedigre izvedbe DS 3 PERFORMANCE: 208 KS, 300 Nm okretnog momenta, 125 g/km CO2. Njegovo je ponašanje rezultat dojmljivog rada ekipe odjela DS PERFORMANCE koja je odlučila opremiti ovaj automobil motorom 1,6 THP S&S i spariti ga sa 6-stupanjskim mjenjačem (MCM) posebnog stupnjevanja, koji se odlikuje blokirajućim diferencijalom Torsen® zbog kojeg ovaj automobil izvrsno prianja i zadržava smjer vožnje.

Kako bi automobil bio još okretniji, a pritom i siguran, ovjes i kočni sustav dodatno su poboljšani. Osim toga, karoserija je spuštena za 15 mm, prošireni su prednji i stražnji tragovi kotača (prednji za 26 mm, stražnji za 14 mm), a prednji kočioni diskovi od 323 mm imaju posebna kliješta (stražnji od 249 mm). Ekipa je posebnu pozornost posvetila i stilu! Dinamičnost vozila prepoznatljiva je na prvi pogled: posebna dvostruka ispušna cijev, širi tragovi kotača, sjajni aluminijski naplatci od 18'', sjajna crna kočna kliješta, poseban logotip u bojama DS PERFORMANCE... Ne treba zanemariti ni unutarnji izgled koji je također uređen u sportskom duhu, čemu svjedoče sportska sjedala presvučena kožom i alkantarom, posebna instrumentna ploča i armaturna ploča s potpisom DS PERFORMANCE. Kako bi kupac dobio učinkovit i personaliziran automobil, može uz limuzinu i kabriolet birati između dvije razine opreme.

Prva razina obuhvaća šest kombinacija boja karoserije i krova na limuzini i četiri kombinacije na kabrioletu. Druga razina, pod nazivom „Black Special“, dodatno ističe sportski i profinjeni duh automobila zahvaljujući mat crnoj karoseriji i sjajnom zlatnom krovu (na limuzini). Ruho automobila u potpunosti je tamno uz elemente od ugljičnih vlakana na bočnim letvicama. Vanjski izgled odražava se i u unutrašnjosti zahvaljujući armaturnoj ploči i podnožju mjenjača obojanima u sjajnu zlatnu boju te vrvi dodatnom opremom radi veće udobnosti i sigurnosti.DK