Arhiva Kolumni

Kada bi tako mafiju lovili...

12.11.08

Kada policija preuzme „vlast“ na reliju...nastaju problemi

Ono što je policija radila organizatoru i rukovodstvu porečkog relija... doista više nema veze s pameću. Jasno je da je sve to posljedica dvaju kružnih udesa sa tragičnim posljedicama u Poreču, ali što je previše je previše. Poštenije je zabraniti natjecanje, nego maltretirati sve sudionike. Od organizatora, do sudaca i u konačnici samih vozača.
Ne pamtimo, ni u svjetskim razmjerima, da je zbog incidenta na stazi vozač bio priveden u tijeku samog natjecanja. Upravo se to dogodilo Branku Labašu koji se sredinom relija izvrtio, udario automobilom u kontejner koji je pogodio akreditiranu novinarku nanijevši joj lakšu ozlijedu. I onda su policajci odlučili „preuzeti organizaciju relija“. Inzistirali su (???!!!!) da Labaš mora doći na ispitivanje, zabranili etapu zbog spriječavanja eventualnog brisanja dokaza, zagradili mjesto incidenta. Labaš je morao doći upravo na zavoj broj 7 da da izjavu, da bi na kraju bio ispitan na mjestu koje uopće nema veze s mjestom incidenta. Na molbu direktora da se to učini na servisnom parkiralištu, policajci se nisu ni osvrnuli, nego su inzistirali da vozač dođe na mjesto udesa. I u konačnici ga tamo uopće nisu ispitali.
Činjenica je da se na reliju događaju slični incidenti. Ali, kada bi tako trenirali strogoću, u Hrvatskoj mafije uopće ne bi bilo, a da to rade na WRC-u, sumnjamo da bi se i jedno natjecanje za svjetsko prvenstvo održalo. Da i ne govorimo da policija nema elementarno znanje o sportskim pravilima, a ako hoćete i o Zakonu o prometu.
Suradnja s organizatorima, pomoć prilikom organizacije, savjeti što učiniti da bi sigurnost gledatelja bila maksimalna...to je ono što se od policije očekuje. I jasno, da ne daju dozvolu za natjecanje ukoliko se kriteriji ne ispune. Međutim, ukoliko daju zeleno svjetlo, na zatvorenoj stazi, njihove ingerencije prestaju. Tada je reli u rukama rukovodstva utrke, odnosno za to ovlaštenih sudaca. U Poreču se ovog vikenda policija izravno „uključila“ u vođenje relija...određivala satnicu natjecanja, u konačnici određivala indirektno i poredak natjecanja. Iskreno, do sada nezabilježeno u povijesti domaćeg, europskog i svjetskog relija. Poštenije bi bilo da su jednostavno natjecanje zabranili. Bilo bi manje muke za sve.