Arhiva Kolumni

Škoda Kodiaq...

04.09.16

... svjetska premijera češkog velikog SUV-a u Berlinu

Prvi i novi ogroman češki SUV sa sedam sjedala Škoda Kodiaq s nestrpljenjem nisu čekali samo zaljubljenici u marku Škoda već i ostali automobilski svijet. Na pompoznoj velikoj predstavi u Berlinu kao svjetska premijera pokazan je Kodiaq. I mora se priznati kako se ima što za vidjeti, jer radi se o velikom komadu automobila. Tako je tek nešto više od mjesec dana prije predstavljanja na Paris Motor Showu (koji se održava od 1. do 16. listopada 2016.) poznato sve o dugo očekivanom Kodiaqu.

Kodiaq je uistinu ogroman, kao Octavia. Fotografije pokazuju raskošne dimenzije SUV-a koji je dugačak 4,70 metara, te je Kodiaq četiri centimetra duži od Octavije. Širok je 1,88 metara, a visok je 1,68 metara. Ima međuosovinsko rastojanje od 2,79 metara, a za očekivati je u budućnosti i Kodiaq u XL verzijama po uzoru na modele Tiguan i Seat Ateca. Kodiaq koristi VW modularnu platformu s poprečmno postavljenim motorom kao i VW Tiguan. U osnovnoj verziji s početnim motorom u ponudi i sa samo prednjim pogonom težak 1.452 kg.

Kodiaq daje naglasak na raspoloživi prostor. Prostor za koljena straga je 104 mm. Uz doplatu može se dobiti i treći red sjedala za dva dodatna putnika, čime je Kodiaq prva Škoda sa sedam sjedala. Prtljažnik je odista gigantski, te ima obujam od 720 do 2.065 litara, a uz preklopno suvozačevo sjedalo može se prevesti predmet dugačak čak 2,8 metara. Kodiaq je kao stvoren za vuću prikolice. U kombinaciji dizel motora, DSG mjenjača i pogona na sva četiri kotača može potegnuti prikolicu do najviše 2,5 tona.

Uz sustav 'Škoda Connect' potpuno ste umreženi, a na raspolaganju je informiranje i navigacija u realnom vremenu uz Google pomoć. Standardno, Kodiaq ima infotainment sustav s 6,5-inčnim zaslonom na instrumentnoj ploči, a tu je na raspolaganju AppleCarPlay i Android.

Za ljubitelje marke Škoda, ponuda motora za Kodiaq ne donosi iznenađenja, jer ponuda je identična kao i kod modela Superb. Na početku prodaje Kodiaq raspolaže sa pet motora. Početak ponude je 1,4 TSI benzinski motor sa 125 KS i 200 Nm, dok snažnija verzija sa 150 KS raspolaže i sa sustavom isključenja cilindra. Dizelski motor dolazi u dvije snage - 150 i 190 KS, s time kako snažniji dizelaš Kodiaq ubrza do stotke za 8,6 sekundi uz najveću brzinu 210 km/h. Top verzija motora je 2,0 litarski benzinski motor najveće snage 180 KS.

Kod Kodiaqa premijeru ima DSG mjenjač sa sedam stupnjeva prijenosa koji može prenijeti maksimalno okretni moment do 600 Nm. Top model opremljen je ovim DSG mjenjačem, stalnim pogonom na sve kotače i u kombinaciji sa najsnažnijim top motorima od 180 i 190 KS. I najmanje snažan dizelaš s prednjim pogonom na raspolaganju je sa DSG mjenjačem, dok kod pogona na sve kotače na raspolaganju je ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. I 1.4-TSI motor dolazi sa šest brzina, dok sa 150 KS i prednjim pogonom dolazi samo s DSG mjenjačem, a u 4x4 verziji s ručnim mjenjačem. Kodiaq sa 125 KS dolazi u kombinaciji s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem kako bi zadržao nisku atraktivnu cijenu. Planirani početak prodaje najavljen je tek za početak 2017. godine. DK

Youtube - https://www.youtube.com/watch?v=2JRrG78eMAQ

Youtube - https://www.youtube.com/watch?v=HhTFwtD3pcQ