Arhiva Kolumni

Audi RS 3 Limousine

01.10.16

Novi RS 3 Limousine proširuje liniju proizvoda ove marke na međunarodno...

Novi RS 3 Limousine proširuje liniju proizvoda ove marke na međunarodno tržište  2.5 TFSI aluminijski motor s 294 kW (400 KS) i 480 Nm okretnog momenta.... Širi trag kotača u usporedbi s modelom Audi A3 i prepoznatljivi RS dizajn

Na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu Audi je predstavio najdinamičniji model A3 serije, Audi RS 3 Limousine*. Sa 400 KS snažnim pet cilindričnim motorom, revolucionarnom učinkovitošću i još oštrijim izgledom, to je prva kompaktna Audijeva limuzina koja nosi oznaku RS.

Novi 2.5 TFSI motor razvija snagu od 294 kW (400 KS) – 33 KS više od prethodnika. To ga čini najsnažnijim pet cilindričnim motorom na svjetskom tržištu. Njegovih 480 Nm okretnog momenta dostupno je između 1.700 i 5.850 okretaja u minuti što osigurava izvanrednu snagu ubrzavanja. Ovaj kompaktni RS model ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,1 sekundi. Može dostići maksimalnu brzinu od 250 km/h, a na zahtjev Audi će povećati ovu elektronički ograničenu brzinu na 280 km/h. Jedinstveni zvuk ovog pet cilindričnog agregata pojačava već emocionalno snažno iskustvo vožnje. Njegov karakteristični zvuk posljedica je razlike u paljenju između susjednih i vanjskih raspoređenih cilindara. Zvuk motora može se modificirati preko Audi drive select sustava.

S blokom od lagane legure, ovaj pet cilindrični motor je 26 kilograma lakši od prethodnika. On uključuje dvostruko ubrizgavanje u usisnu granu kao i u komore za sagorijevanje, te Audi valvelift sustav za promjenjivu kontrolu ispušnih ventila. Rezultat je optimalan razvoj snage uz smanjenu potrošnju goriva.

Sportska nota, vrhunsko držanje ceste i sigurnost vožnje...

 Uz munjevito prebacivanje stupnjeva, S tronic 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom prenosi snagu 2.5 TFSI motora na quattro stalni pogon na sve kotače. Njegova elektrohidraulična višeslojna spojka raspodjeljuje pogonski moment između osovina. Elektronička kontrola sustava kombinira superiornu stabilnost s visokom razinom uživanja u vožnji. Što je vožnja agresivnija, to će veći udio okretnog momenta biti brže i češće prenošen na stražnju osovinu. Rezultat: posebno agilne značajke vožnje.

Upravljanje quattro pogonom standardno je integrirano u Audi drive select dinamični sustav upravljanja, kao što su upravljanje, S tronic mjenjač, upravljanje motorom i podesive zaklopke ispušnog sustava. Vozač može individualno mijenjati rad ovih komponenata odabirom tri načina rada: comfort, auto i dynamic. Jednako vrijedi za opcijski RS sportski ovjes plus s prilagodljivom tvrdoćom. Individualna kontrola momenta koji se prenosi kotačima softverska je značajka elektroničke kontrole stabilnosti (ESC) te zaokružuje djelovanje pogona na sve kotače. Pri brzom ulasku u zavoje blago koči unutrašnje kotače koji su pod smanjenim opterećenjem. Na ovaj način može prenijeti veću poprečnu snagu, čime upravljanje postaje više fluidno i stabilno.

Uz to, za RS modele specifično namješteni ESC dolazi sa sportskim režimom rada za kontrolirano driftanje. Za posebno sportske značajke vožnje ESC se može u potpunosti isključiti. S progresivnim upravljanjem, four-link stražnjim ovjesom, tvrđom postavom koja je spuštena za 25 milimetara u odnosu na standardni model – šasija modela RS 3 Limousine je savršen partner za snažan pogonski sustav. Iz svog stabilnog središnjeg položaja, RS 3 Limousine spontano skreće u zavoje i slijedi ih sa superiornom preciznošću. Diskovi prednjih kočnica imaju promjer od 370 milimetara, dok čeljusti s osam klipova i oblogama velike površine osiguravaju optimalno usporavanje. Alternativno, Audi na prednjim kočnicama može ugraditi keramičke diskove s ugljičnim vlaknima. Na stražnjoj osovini tu su diskovi kočnica promjera 310 milimetara. Standardni dio opreme Audija RS 3 Limousine su 19-inčni kotači i gume dimenzija 235/35. Opcijski su na prednjim kotačima dostupne gume dimenzija 255/30.....

 

http://www.automototrend.com.hr/vise.php?id=14452