Arhiva Kolumni

„Kuha“ li na jugu...?

19.02.12

Hrvatski auto i karting savez u svojevrsnoj je „hodajućoj“ reorganizaciji. Shodno Zakonu o športu, hrvatski automobilizam, tj. klubovi organiziraju se u županijske saveze...

Ukazala se potreba za organiziranjem županijskih automobilističkih saveza u regije. I dok zapadna i sjeverna regija svoj ustroj rade, recimo to normalno, usprkos problemima koji se pojavljuju (ili to dobro kriju, ako ih ima); „kuha“ na jugu. Točnije, jedan županijski savez „usprotivio“ se navodnoj samovolji drugog. Da se ne igramo skrivača; šibenski županijski savez kontra splitskog. Savez Šibensko-kninske županije (u daljnjem tekstu Šibenski), usprotivio se Savezu Splitsko-dalmatinskom (u daljenjem tekstu Splitskom). Tvrdi, njihov predsjednik, da na svoj način tumače pravila po kojima se regija mora organizirati i djelovati; ne konzultirajući se sa predstavnicima drugih saveza; članica regije. Regiju jug, prema sadašnjoj podijeli u hrvatskom auto i karting sportu; trebale bi činiti 4 županije – Zadarska, Šibenska, Splitska i Dubrovačka. Dva županijska saveza postoje (splitski i šibenski), u Zadru se tek naziru nekakvi počeci, a Dubrovnik nema županijski savez iako za njega postoje svi uvjeti. Najjužniju županiju predstavljaju u regiji izabrani predstavnici klubova, mada mi osobno nije jasno zašto nisu osnovali svoj savez.

I...počinje klasična naša priča...tko protiv koga, zašto, kako? S jedne strane traži se poštivanje HAKS-ovog Pravilnika o osnivanju regija, s druge strane odgovara se da su se klubovi dogovorili, da je Šibenik sam, kontra svih. S jedne strane tvrdi se da je Splitski savez od regije napravio feud, naravno da Splićani tvrde suprotno. Bilo kako bilo, dvije su suprotstavljene strane, struje, nazovite to kako hoćete. Razgovarao sam sa Borisom Belamarićem, predsjednikom Šibenskog saveza. Bio je iskren, ništa nije skrivao, otvoreno je iznosio svoja mišljanja, ne skrivajući ništa, ni imena. Isto planiram napraviti i sa vodstvom splitskog saveza. A klubovi, članstvo; neka se opredjeli. Stoga; idući tjedan možete očekivati istovremeno objavljivanje oba razgovora. Tino Barada, čovjek preko kojeg idu svi papiri regije, pristao mi je otvoreno reči sve o situaciji na jugu. I zato; tek kada on odgovori na pitanja; objavit ću oba razgovora. Nikako ne želeći da se bilo kakve razlike u mišljenjima ne pretvore „ti si za mene, ja sam protiv tebe“. I Barada i Belamarić vole auto sport, puno su vlastitih novaca investirali u njega. I jedan i drugi imaju „kondora u glavi“ koji ih tjera da se bave automobilizmom. Oktani im teku u venama umjesto krvi. I logično je da se ne slažu oko nekih stvari. Ali, Bože moj; što je čudno u tome. U konačnici; prava riješenja se pronalaze baš na razlici u mišljenjima, u kontroliranom sukobu stavova. Argumentirano, mirno...svaki će dobiti priliku da objasni svoje. I vjerujem, siguran sam u to, da će biti pronađeno najbolje riješenje. Jer, nisu bitni ni Barada ni Belamarić; nego sistem organizacije auto sporta, jednaki uvjeti za sve vozače, klubove i županijske saveze. Tko će tada biti na čelu kojeg; postaje sasvim irelevantno. Stoga od čelnika županijskih saveza očekujemo staložene i argumentirane odgovore, branjenje stavova koje zastupaju. I očekujemo to jako brzo, vremena nema previše. Sezona je pred vratima.