Arhiva Kolumni

Croatia Rally vs. Skradin ili „Seruckanje po Dalmaciji“...

29.05.12

„ma nemoguće da će se kaznit itko .....jer onaj koji po Dalmaciji samo serucka sad je bio na dnevnici pa svim silama brani organizaciju“ – napisala na društvenoj mreži sutkinja nacionalnog ranga....

s licencom N2692... (broj iz Pravilnika skradinske brdske utrke.op.a.)

Iskreno se nadam da je ovo N2692 napisala u afektu. Jer, ako nije, rečenica, izjava je vrlo, vrlo ružna, da ne kažem morbidna, uvredljiva, maloumna. Napisati da netko serucka po Dalmaciji... za to treba imati jake argumente, da ne kažem i dokaze.

Ukazivati na propise, njihovo poštivanje, tražiti odgovore na pitanja, a dobivati zauzvrat osobna vrijeđanja, primitivna etiketiranja i slične nebuloze; dokaz je primitivnosti onih koji odgovaraju, a ne onog tko pita.  

Ukazivati na evidentne propuste u organiziranju i stvaranju sudačkog kadra u regiji; za nekog znači seruckanje po Dalmaciji. Točnije;  za N2692...

I na kraju preujudicirati donošenje eventualnih konzekvenci ili kazni... stvar je totalnog nepoznavanja propisa. Ma kako bila u afektu, ipak bi trebala paziti što priča. Već i stoga što joj je životni suputnik ili što joj već je, sudac S1434... na funkciji „sportskog direktora“ regije jug. Pa bi barem trebala „po defaultu“ poznavati neka pravila...ako ne već auto sporta, ono barem pristojnog ponašanja. Ukoliko joj to nije jasno, onda je svima otkrila tko je bio „motiv“ za vic o „kokoškama i vijugama“...

ja nisam zaštitnički nastrojena prema regiji ....al kad neko uporno blati regiju i nju okrivljava za propuste u Skradinu ..a svi znaju da je krivac organizator ...a u Rijeci je bio žiri (na dnevnici) pa svim silama pokušava obranit propuste organizatora ....a gledajući događanja u Rijeci su opet ozbiljnija od onih u Skradinu ....tu se bar našao normalna osoba u publici i zaustavila vozilo zastavom ....a u Rijeci publika ide prema vozaču u suprotnom smijeru sva sreća pa se nije dogodilo sranje ..... u daljnjoj je komunikaciji (citirano) nastavila N2692.

Bez želje da uvrijedim regiju, jao si joj ga, ukoliko ćete Vi N2692 biti zaštitnički nastrojena prema njoj. I da skratim, pisanje o propustima i osobnim taštinama pojedinih funkcionera, daleko je od bilo kakvog animoziteta prema Dalmaciji. Samo zločesta i primitivna osoba može to povezati. Želja da se ukaže da u regiji postoje ljudi koji znaju svoj posao, ali su se jednostavno izmakli, vama je, N2692, izgleda nepodnošljiva i pretvorili ste se u grudobran sportskom direktoru regije, cijeloj regiji. Samoinicijativno. Jer izgleda da su sadašnji „vlastodršci“, javni i skriveni (točnije S1434 i bivši predsjednik OAŠ-a) u Regiji jug nedodirljivi, o njihovom radu moraju se, pardon; trebali bi se pisati samo hvalospjevi, veličati njihova uloga u razvoju i održanju dalmatinskog auto sporta. Sve suprotno; izgleda da je „seruckanje po Dalmaciji“. Jer vama i njima je svaka kritika zlonamjera, namijenjena rušenju i destrukciji...

A, npr. gdje Vam je Branko Krstulović, hodajuća institucija auto sporta Hrvatske, Dalmacije i Splita. Gdje je? Zašto ga nema?

A da ste imalo pažljivije pročitali tekst, shvatili bi da niti jedna riječ nije bila upućena na sportsko vođenje regije, nego isključivo na trogodišnje kršenje Pravilnika o njenom upravljačkom dijelu. No, o tome sam pisao pa ne bi više.

Tko je krivac za propuste u Skradinu odredit će disciplinski sudac HAKS-a. Prijave su podnešene, čekaju se izjave. A informacija koju ste pustili van, napisali i tvrdite da je organizator skradinske utrke jedini krivac; u najmanju je ruku nekorektna prema organizatoru. Jer u Skradinu je 90 posto sudionika, sudaca, pošteno odradilo posao. Tamo je bilo puno više ljudi, koji su trebali odlučivati o utrci. Među njima i vaš dragi, specijalistički sudac i član OAŠ-a, S1434, koji je direktno, kao zamjenik direktora, bio u organizaciji utrke (pretpostavljam na dnevnicama; ako je radio pro bono, ispričavam se), i koji je svojim iskustvom trebao pomoći direktoru. a i vi ste bili imenovani N2692, kao voditelj odnosa sa vozačima, samo ste odustali netom prije natjecanja.

Uspoređivati Skradin i Croatia Rally,,,oprostite; pričate o babama i žabama. Skradin je brdska utrka, relativno kratka, i pokrivanje sucima ne bi ni za jednog organizatora koji se upustio u organizaciju iste, trebao predstavljati problem. Ali, svi odgovorni s kojima sam pričao bili su jedinstveni u ocjeni da je utrka bila krah. Nije bila sporna želja i volja organizatora. Sporna je bila izvedba, a koliko je bila uspješna pokazuje i trenutni broj suspenzija prije konačne odluke o kažnjavanju pojedinaca ili organizatora.

Svako tko ima bilo kakvog iskustva o reliju zna koliko je teže i kompleksnije organizirati jedan reli. Da se seljački izrazim, desetak brdskih utrka ekvivalent je (minimalni) jednom reliju.

Naravno da je na Croatia Rallyu bilo propusta. I točno je da je jedan vozač (a ne gledatelji) vozio u suprotnom smjeru. Ušao na stazu i vozio u suprotnom smjeru. Točno je da je na pojedinim dijelovima relija nedostajalo materijalnih sredstava, da neki brzinski ispiti nisu bili pokriveni brojem sudaca kao što je to na brdskoj utrci. Čak i manje od toga. Točno je da je hitna kasnila na jedan brzinski ispit i da je zato kasnio petnaestak minuta. Točno je i da je jedan dio vozača bio nezadovoljan organizacijom relija. Čak i odlukama žirija. S druge strane; oni najbolji nisu imali nekih većih primjedbi. Ni Hanninen koji je naletio na „turista“ na stazi. Ne takvih zbog kojih bi se dovelo u pitanje održavanje relija. Netko ga je nazvao seoskim relijem, netko ga je nazvao solidnim, netko dobrim. Ali činjenica je da direktor i zamjenik relija nisu izgubili kompas (Slovenac i Čeh), da suci nisu napuštali stazu, da voditelj ureda relija nije na pola ostavio posao i otišao kući. I stoga, uspoređivati Skradin i Croatia Rally, u najmanju je ruku neumjesno. Usprkos svim greškama i propustima koji su se dogodili.

Ukoliko netko podnese prijavu protiv direktora, organizatora, mene osobno, anđela ili vraga; opet će disciplinski sudac HAKS-a reći svoje u prvostepenoj odluci. Sigurno neće biti blagonaklon što je Skradin nacionalna, a Croatia Rally natjecanje euro ranga. A koliko mi je poznato, nikakve prijave nema. Niti je u naznaci...

Evidentno je da je Croatia Rally žrtva odnosa kluba organizatora i nacionalnog saveza. I da budem precizan do kraja; osobnog odnosa čelnika MRC Sporta sa dobrim dijelom sudaca, vozača i saveza.

Evidentno je da je za potpuno pokrivanje relija nedostajalo cca dvadesetak posto sudaca. Ali, svi su imali priliku javiti se na poziv tko će preuzeti organizaciju relija; kada su popucale veze između saveza i MRC Sporta. Nije Croatia Rally brodskim užetom vezan za Rijeku. Mada, čvrsto vjerujem da bi malo koji grad u Hrvatskoj pružio našem euro reliju ono što je Rijeka pružila i pruža Croatia Rallyu. Zagreb je imao priliku, izgubio ju je jer odgovorni u gradu nisu željeli vidjeti što imaju u svom gradu. I osobno mislim da ga više nikada u Zagreb ne bi smjeli vratiti. Što vi, kao regionalni savez niste podnijeli kanidaturu i npr. organizirali reli u Splitu i okolici? Barem konkurirali. Možda bi ga i dobili, tko zna.

No, pored buzetske utrke, Croatia Rally je jedina europska automobilistička manifestacija u Hrvatskoj, središnji dio auto sezone. I kriteriji koje treba zadovoljiti nisu naši, hrvatski; nego europski. A oni su puno stroži i rezolutniji nego za prvenstvo Hrvatske. I tu ne postoji; ja sam mislio, nisam htio, slučajno. To ne prolazi. Ocjenu da li je zadovoljio ili ne; na sreću ili na žalost, neće dati hrvatski suci, nego međunarodni. Točnije Španjolac. I budite sigurni da neće propustiti istaći niti jedan propust organizatora. Kao što nisu ni posljednjih godina. I točno, ocjene nisu bile briljantne. Ni MRC-u, ni „Delti“ prije. I konačna ocjena bit će ta koja će odrediti sudbinu Croatia Rallya. Ljutili se mi ili ne složili s njom; biti će onakva kakvom ju je doživio „observer“ FIA-i. Ili jesmo ili nismo. I tu nema nikakvog sentimenta. I okretanja glava; kao na dobrom dijelu domaćih natjecanja. Zabilježio je on sve nedostake, ne morate se za to bojati. Ali i dobre strane. Vrlo brzo doći će ocjena o organizaciji, ako baš hoćete i ocjena o uspješnosti mog rada. Ili neuspješnosti.

I za kraj, kada ste me prozvali da sam bio na dnevnicama. Na Croatia Rally otišao sam odlukom Odbora za auto sportove koji me imenovao članom međunarodnog žirija i predsjednikom hrvatskog žirija. I vi, N2692, sigurno niste pozvani da ocijenjujete moj rad. A kamo li komentirate o mom prihodu sa utrke. Ili me opet netko „kupio“, kako često volite reći.

Ali da Vam zadovoljim znatiželju ili što god.... plaćen sam prema pravilniku saveza. Ni lipe više, ni lipe manje...

Tri dnevnice za pet dana boravka, pristojba za predsjednika domaćeg žirija, i 300 km x 2,00 kune + 120,00 kuna za troškove autoputa. Eto, pa izračunajte, sve je u HAKS-ovim pravilnicima na webu. Gledljivo svakom.

I krajnje je vrijeme, sutkinjo N2692, da nepravilnosti, pitanja, kritike, prestanete shvaćati osobno ili kao osobni napad na S1434, a pogotovo ne kao „seruckanje po Dalmaciji“. Kao što ni ja kritike na svoj način pisanja, razmišljanja, ne shvaćam osobno. Osim kada prijeđu granice ljudskog dostojanstva, kao što ste je vi prešli. No, sada zalazimo u probleme koji se zovu kućni odgoj, kultura ponašanja, pristojnost. Ne bi o tome...

S poštovanjem S0020