Arhiva Kolumni

Batajnička „trakavica“ se nastavlja...

28.08.12

Neslužbeno saznajemo da je batajnički „krug“ koji je i u kalendaru HAKS-a kao utrka PH, ponovo je promijenio termin...FOTO – automagazin.rs

Prije svega, nadamo se da ćemo dobiti i službenu potvrdu. Ne od HAKS-a, jer HAKS ne zarezuje Automototrend ni dva posto, barem ne glavni tajnik. Možda se djevojke udostoje poslati i službenu obavijest.

No, kako piše srpski portal „Gonzaracing“ informacija glasi ovako:

Citiramo

I dalje se nastavljaju priče u stilu “verovali ili ne” u srpskom ali i regionalnom automobilizmu. Prema nezvaničnim informacijama koje smo upravo dobili kružna trka Batajnica 2012 neće biti održana ni u trećem terminu koji je određen samo pre nekoliko dana. Četvrti pokušaj termina je kako kažu 20-21 oktobar 2012.Ovoga puta nije kriva Vojska Srbije već poklapanje sa brdskom trkom Buzet koja je ikona hrvatskog automobilizma te mnogi od vozača koji bi nastupili na kružnoj trci regionalnog KUP-a ne bi mogli doputovati u Beograd. Kako je trka takođe i u kalendaru CEZ-a očekuje se dodeljivanje novog datuma koji bi zadovoljio sve strane. Kao najverovatniji scenario pominje se vikend 20-21. oktobar. Ako ništa nov termin odgovara zbog vremenskih uslova jer vrućina na aerodromu zna biti nepodnošljiva a i nema vise poklapanja sa SAKSS trkom u Kraljevu pa i iz ove situacije možemo izvući neku korist.

O ovoj utrci izjasnit će se Odbor za auto sportove HAKS-a, koji „by the way“ još uvijek nema svog Predsjednika. Naime, OAŠ se usprotivio promjenama termina na štetu drugih. I sada u pitanje dolazi bodovanje za prvenstvo Hrvatske. Svoje mišljenje o svemu tome poslao nam je i Dragan Serden, sportski direktor za kružne utrke HAKS-a. Jedan od rijetkih koji se udostoji napisati svoje mišljenje i razgovarati o njemu. Koji medije ne tretira kao „nužno zlo“...

- Mišljenja sam da bi trebalo istu ostaviti u Kalendaru PH, deseci su razloga ZA, a samo jedan protiv - onaj o prvom i posljednjem terminu u kalendaru. Mislim kako su gotovo svi vozači na krugu za nešto ovakvo. Dolazak naših natjecatelja na kružnu utrku u Beograd, u bilo kojem broju  i po prvi put znači puno više od banalnih pravilničkih smicalica, a osigurao bi budućnost Grobničkog kruga, a možda i kruga u okviru FIAARS  Kupa ubuduće.

Toliko od Serdena.

I nije u krivu. Ako je ovo posljednja godina cirkusa u promjeni datuma utrka. Jednom se mora presjeći i reći dosta. Nisu ni vozači „limuni za cijeđenje“, i oni imaju svojih obaveza, poslovnih, privatnih. I oni imaju svoj život koji baš 100 ne pokriva auto sport. Ovakvo seljenje termina utrka koje su u kalendaru drugih prvenstava, samo je znak neozbiljnosti i neodgovornosti koji pojedini ljudi imaju. I ponavljamo, nije to priča samo srpskog saveza. I naš ima svoje "dragulje". Na stranu objektivne okolnosti; postoje i one, ali ovo što se događa sa kalendarom, sa utrkama, prelazi već granicu dobrog ukusa. Kada bi se sjeli na vrijeme, dogovorili, uskladili termine; barem utrka koje su međunarodne i koje se boduju za nacionalna prvenstva puno  bi se stvari riješilo. Ovako; sve izgleda krajnje neozbiljno gdje ispaštaju samo jedni – vozači. I bodovno, i materijalno. No, to do nekih glava uopće ne dolazi.

Pravila se poštuju samo kada nekome odgovara. Kada ne; onda ih nije problem zaobići i svi se prave „rimskim dobrovoljcima“. Šute, pokriju se ušima i prave pametni. I naravno, drže predavanja drugima o poštivanju regula. Da ne govorim o ISC-u koji je toliko izdramatiziran, a riječ je o najobičnijem pravilniku. Samo; kada netko dođe iz "opanaka u talijansku cipelu" to zvuči strano, neskvakidašnje. ISC, u prijevodu Međunarodni sportski pravilnik. nešto malo drugačiji od našeg Općeg pravilnika...

Nije problem Batajnica. Organizatori se zaista trude pronaći adekvatni termin. Problem je organizacija, dogovor, suradnja. Problem je u „egocentrizmu pojedinaca“ koji bi si rađe nogu odsjekli nego priznali da su u krivu, da ne kažem; da su pogriješili. Utrka će biti odvožena ili neće. Ali ostat će gorak trag nesposobnosti dogovora, nesklada i nesuradnje. Žalosno.

Regionalni kup je dobra ideja, pravi put kako ponovo na jedno mjesto dovesti vozače iz bivših jugoslavenskih republika. Kako ojačati konkurenciju, razmijeniti iskustva, stjecati nova. No; izvedba..... bože sačuvaj. Ni tri ovce im ne bi dao; dvije bi sigurno izgubili. No, to je već druga priča..