Arhiva Kolumni

Kuha i vrije u regiji...ali i kod nas..

25.10.12

Vozačima je dosta oligarhije, foteljaša, ljudi koji misle da su savezi stvorenih zbog njih. U Crnoj Gori su odlučili stvari promijeniti...U Hrvatskoj? Kuha puno više nego što si to vodstvo želi prizna

Crnogorci, nakon „sramote“ kako su je doživjeli, u Kotoru, odlučili su stvari promijeniti. Dva saveza u jednoj zemlji...previše. Dragan Maslovar primio se teškog posla. Jer, iako je ideja dobra; teško da će moći sam, bez pomoći vozača i klubova pomaknuti okoštalu strukturu koja vodi crnogorski auto sport. Prema propasti, a ne prema napretku.

Slično je i u Srbiji, gdje također egzistiraju dva saveza. Ali su  uspjeli postići nekakav dogovor, recimo da je to krhko primirje.

Evidentno je i sasvim jasno; vozačima i klubovima voda dolazi do grla. Dozlogrdilo im je. Naravno da u tim savezima ima sjajnih ljudi, izvrsnih sudaca. Međutim; ne mogu naprijed. Jednostano im ne daju.

U Hrvatskoj bolje? Samo na papiru. Na papiru je mila majka. Na terenu; zna se da nekolicina „žive ko begovi“, a ostali kako se snađu. Savez nema novaca, rukovodstvo saveza ništa već jedno duže vrijeme ne čini ništa kako bi se situacija popravila. Umjesto toga; treninga strogoću. Uopće ne odgovara na upita članica, pravilnike tumači kako njima odgovara, jedan čovjek (glavni tajnik) ponaša se kao veliki vezir. Samo mu je carstvo sve manje i tanje. Istina, postoji sultan (Predsjednik), ali po svemu što je do sada napravio, i objavio članstvu da je napravio; prije podsjeća na marionetu nego na sultana koji zna lupiti šakom o stolu.

Fotelja je primamljiva stvar. Poput droge. Sjedneš na nju i zavežeš se sa sto metara užeta. I javno pričaš da ti je „pun k...c svega“, da ne znaš zašto si se primio tog posla,,,a privatno užad osiguravaš i sa čavlima. I noge od fotelje. Samo da ti ne izmakne. Pored Gregureka koji odgovara na pitanja kada mu se hoće, i potpisuje ih kao Tajništvo HAKS-a, koji više vremena posvećuje svojoj međunarodnoj karijeri nego što vodi savez, ima još draguljara. Arsen Ulčar jedan je od njih. Čovjek je Predsjednik Odbora za auto sport, tajnik županijskog saveza, tajnik regije Zapad, član FIA komisije za brdo. I ne da se niti sa jedne funkcije. Malo podnese ostavku, malo je povuče. Odbor je nekoliko mjeseci radio bez njega, sve pod izlikom da je bolestan. Točno je. Bolestan je i to nije sporno. Ali ti nokti kojima se drži za funkcije koje obavlja sve su duži i duži. I kada mu zaškripi, kada se uznemiri, onda angažira svoju ženu koja novinarima (u ovom slučaju meni) piše mailove u kojima se prijeti sudom jer joj navodno uznemiravam muža.

Ako je bolestan, u što ne sumnjamo (moždani udar), onda neka se izliječi i vrati na posao u skladu sa svojim mogućnostima. Ali ne, umjesto da odmara; on i vozi. Moždani udar i vožnja; pa realno i ne ide jedno s drugim. Nije sporna Arsenova stručnost. Ima je, i to na izvoz. Ali kada čovjek ne zna reći dosta, onda to postaje i problem. Samo se nadam da neću ponovo dobiti pismo od gospođe Ulčar sa pozivom na sud. Ili od suda da me gđa Ulčar tužila. 

Druga „biljka“ je Miroslav Krpan. Klasični aparatčik koji će uvijek pronaći svoje mjesto u sistemu. Nakon što je „ispaljen“ iz AK Rijeka, osnovao je novi klub, naravno tamo je voditelj. I to nije sporno. Međutim, "pretplaćen je" na sve važne uloge u županijskom savezu, regiji, sportski je direktor za kronometar, savjetnik za auto sport u Upravnom odboru HAKS-a, predsjednik komisije za informiranje koja ne da ne radi, nego samo postoji na papiru. Zakonski: čisto ko oprana dječija guza. U stvarnosti; skup za koji sumnjamo da se sastao i jednom. A kada bi pitao Bana ili Baloga da li znaju da su članovi te komisije; nisam siguran da bi potvrdno odgovorili, a kamo li znali što trebaju raditi. Da ne govorimo o tome kada je ta komisija poslala neku relevantniju informaciju u javnost. Ili komunicirala sa nas „osam“ koji pratimo auto sport. Osim; pardon, pisma potpore radu glavnog tajnika.

A na pitanja koja su istome postavljena...ni u peti mu nije da odgovara. Pa makar i sa; „Neću ti odgovoriti, koji si ti“. Samo, nije to tako lako napisati nekom koji dnevno prati i piše o auto sportu, bez obzira što nije član Novinarskog društva. Ali obećajem, kada se učlani u udruženje članica; isti dan ću i ja u HND. (Hrvatsko novinarsko društvo).

Ne samo glavni tajnik, nego i predsjednik saveza. Danas sam u HAKS uputio treći mail u kojem najkorektnije tražim da Predsjednik sjedne i odgovori na pitanja. Po treći put službeno zamolio za interwiev. Pričekat ću taj čuveni komunikacijski protokol, odnosno termin za odgovor predviđen za pisma i upite, i onda ću objaviti sve što sam poslao, ali i što mi je odgovoreno. Bez obzira što pojedinci i javno tvrde da je ovo što čitate (Automototrend.op.a.) tzv. medij, neka privatna zajebancija, a ne ozbiljan medij. Valjda oni priznaju samo odabrane. Ali za razliku od njih, koji se skrivaju iza Upravnih odbora, OAŠ-a, Tajništava i čega sve ne, ja se barem potpišem. Imenom i prezimenom. Za razliku od njih ja se svog imena i prezimena ne sramim. Na ovu današnje još ništa nisam dobio, ali to je valjda zbog tog protokola..pretpostavljam.

Upravni odbor uopće ne brine što savez nema novaca, što se savez zadužuje kod „Gazda Zrinka“, i ne razmišljajući da se ti novci trebaju jednom i vratiti. Pa i „nije to neki dug“, cca. 100 tisuća eura. Užas živi za jedan nacionalni savez. Osim u slučaju ako ga (HAKS) netko ne tretira kao privatnu svojinu. Generalni sponzor moli HAKS da mu oprosti i/ili smanji rate.... na što se nacionalna asocijacija spustila. O nekakvom PDV-u koji nije plaćen, a šuška se o tome...neću sada ni pisati. Ni o puno tome što se šuška da će se dogoditi....

Klubovi , koji ionako financiraju ogromni dio troškova saveza, mole da ih se oslobodi dijela plaćanja troškova, dobijaju filozofske odgovore koji ništa ne govore, osim što kupuju vrijeme.

Savez je u banani, priznali to oni ili ne. I nadaju se da će inertnost klubova biti ponovo odlučujuća. Sastat će se, izbrljati nekakva izvješća koja će delegati reda radi izglasati, materijali će vjerojatno delegatima doći na samoj Skupštini, pogotovo Financijsko izvješće,,,a problemi će se samo gomilati. I klasična kuknjava, u stilu – „predložite čovjeka neka dođe“. I na kraju organizirati švedski stol zbog kojeg će veliki dio delegata dizati ruke a da pojma nema zašto ih diže.

Realnost je...ova garnitura vodstva saveza van, a unutra drugi ljudi, druge ideje. Bolje? Ne znamo, ali znamo da je ovih klubovima preko glave. Lošije od ovog ne može biti. Savez je definitino zreo za reorganizaciju. Zadržati one koji vrijede, koji rade, pretplaćene na stalne funkcije u „šturc“. U neslužbenim razgovorima prizna to 90 posto predstavnika klubova. Javno će to reći samo pokoji. No, to je tradicionalna boljka svih tih „heroja“ iz grmlja. Koji čekaju, šute, na šanku pričaju, a kada treba dignuti ruke i reći svoj stav....naglo ga gube. Ili stav ili pamćenje. I to ovi na čelu saveza znaju. I tako igraju sa klubovima.

Ali do jednom. Crnogorci su pokazali da se može, i tamo se nekima počinju tresti i položaji ali i hlače,,nemirno spavaju. Vjerujem da smo i mi to u stanju...

Ovaj je tjedan Jean Todt, Predsjednik FIA-e, govorio o tome da FIA treba služiti svojim članicama. U kojoj je čovjek zabludi. Nevjerojatno. "Njegov friend Zizi" ponaša se totalno drugačije...nešto tu ne štima. Netko je u krivu. Ili Jean ili Zizi...

Ke vidime, rekli bi Makedonci...