Arhiva Kolumni

Postoje i lijepe stvari u automobilizmu na jugu...

02.11.12

HAKS je totalno ispustio konce u regiji jug. Prepustio je vlast „splitsko-dalmatinskom“ savezu, koji jednostavno niti je sposoban, niti ima kvalitetne ljude da riješi situaciju. No, ima i pozitivnih s

Omiš je mnogima ogadio sport. Automobilizam. Toliko sujete, osobnih interesa, nesposobnosti, gluposti i primitivizma. Vodstvo regije šuti...

Dobio sam jedan mail u kojem je napisano...

-          Vjeruj mi, tuga i žalost, toliko bolesnih umova na jednom mjestu, katastrofa.

Iskreno, od srca, ali nažalost,,,točno. I dolazi sa „mjesta zločina“. Zalud ljudske, sportske, normalne riječi Dubravka Čikora koji poziva na razum. Koji poziva i te vozače koji su odbijeni da dođu na utrku, na verifikaciju.... Ne, izgleda da je inat jači. Pozivi na bojkot, velike riječi o ljubavi za autosportom,,,,budalaštine. Ljudska sujeta je jača. HAKS je svojom odlukom upravljenje regijom prepustio splitsko-dalmatinskom savezu. Možda je želja bila pozitivna, ali sve ono što se događa u regiji jasno daje do znanja da u tom savezu nema kvalitetnih ljudi, ili oni koji znaju nisu na pozicijama, da riješe sve probleme. Šibenik, sada Omiš, nepostojanje Upravnog odbora regije...sve su to problemi koji su evidentni. Ma koliko netko tvrdio da nisu. 

No, da se u regiji jug događaju i lijepe stvari koje na najbolji mogći način govore da slika na krajnjem jugu države nije niti blizu onoj iz ostatka Dalmacije govori i ovo....

Dado Serden i Dubravko Čikor u nekim su stvarima kao „Amer i Rus“. Spore se, polemiziraju, neću reći svađaju, ali ako ih netko sluša; mislio bi da slijedi „klanje“ kroz par sekundi. Međutim, kada je auto sport u pitanju, kada je riječ o dubrovačkom automobilizmu, tada zaboravljaju na sva neslaganja i zajednički punom snagom rade na uspjehu natjecanja. I postaje jasno; zašto nakon događanja u Šibeniku, pa ovih u Omišu, Dubrovčani rado preskaču regionalna zbivanja.

U tijeku je finaliziranje inicijative za osnivanje Automobilističkog saveza Dubrovačko-neretljanske županije. Time se konačno privodi inicijativa koju je pokrenuo pokojni Željko Đuratović. Regija koja je uz Zagreb i Rijeku, stožerna snaga hrvatskog automobilizma konačno se organizira u županijski savez. Logično, Dubrovnik Racing je os oko koje će se okupljati. Posljednjih nekoliko godina u Dubrovniku se zaista radi. Sve probleme riješavaju unutar četiri zida, i više su nego aktivni na natjecanjima, a ono što je možda i najbitnije; odgojili su generaciju sudaca koja sjajno odrađuje posao. Potvrda tome je i iskrena čestitka za organizaciju brdske utrke na Brgatu, posljednje iz serije državnog prvenstva.

Pored toga, pokrenuta je i jedna predivna, humanitarna inicijativa. Za osnivanjem Aktiva dobrovoljnih davatelja krvi automobilista Dubrovačko-neretvanske županije. Što to znači, ne treba posebno isticati. A težinu daje da je osnivaju upravo oni koji se bave opasnim i rizičnim sportom, kao za natjecatelje same, tako i za gledatlje. Broj aktivisa nije uvjetovan ničim. Uz aktivne vozače, suce, fanove članovi mogu postati i prijatelji, članovi obitelji, poznanici. Ova aktivnost usko je povezana uz osnivanje županijskog saveza, uz pristanak klubova koji smatraju da je akcija osnovana i dobronamjerna. I definitivno ima svoju budućnost.

Po svemu kako rade, a prednjače Dubrovnik Racing i Ragusa Racing, odnosno njihoi „čelni ljudi“; Dubravko Čikor i Dado Serden, postaje se jasnije da odluka HAKS-a da upravljanje regijom jug prepusti splitsko-dalmatinskom savezu nije bila najpametnija. Istina, Split je drugi grad Hrvatske, ali savez koji djeluje u Splitu, odnosno čelnici saveza, daleko su od organiziranosti kakvu imaju Dubrovčani. Šteta, jer Split po svemu zaslužuje dobro i kvalitetno čelništvo. I neka se ugledaju na Dubrovčane koji za iduću sezonu planiraju organizirati tri natjecanja za državno prvenstvo - brdo početkom listopada, autoslalom krajem lipnja i kronometar sredinom listopada. 

Sudeći prema akcijama i aktivnostima koje se odvijaju u regiji jug, sve je jasnije da vodstvo dijelima, a ne riječima, preuzima Dubrovnik. Normalnom čovjeku i sportašu; to bi bio samo motiv, jasan signal da se pokrene i radi i rezultatima pokuša dostići Dubrovčane. Nenormalnom, bolesnom u glavu; samo povod da netko pokušava napraviti svađu između Dubrovnika i Splita.

Dalmacija voli automobilizam. Dokazala je to nebrojno puta. Ali i zaslužuje rukovodstvo regije koje ima viziju, projekte, planove. Nažalost; trenutno ga nema.