Arhiva Kolumni

Tko će i kako platiti Eurosportu...???

23.11.12

Preuzevši organizaciju Croatia Rallya, mada je u nezavidnoj materijalnoj situaciji, HAKS, odnosno pojedinci u HAKS-u natovarili su si breme koje će vrlo teško iznijeti....

S jedne strane pritišću klubove i kukaju kako nema novaca, a sa druge planiraju potrošiti "gadne" novce. Kao što Ferrari traži „magični metak“ kojim bi osvojio naslov svjetskog prvaka, tako i nas HAKS traži sličan „metak“ kojim bi zatvorio ogromni financijski problem, u koji se sam uvalio kada je samoinicijativno oduzeo rally dosadašnjem organizatoru, MRC-u, i na svoj način protumačio važeći ugovor. Stvar je na sudu i Trgovački sud će odlučiti tko je u pravu, tko ne... To je jedan problem. Drugi? Otuđena sva dokumentacija iz službenih prostorija organizatora, koju je otuđila Anita Lacković, prema tvrdnjama organizatora.

Da bi se Croatia rally u Hrvatskoj uopće održao, potrebno je potpisati ugovor sa generalnim promotorom ERC-a, Eurosport Eventsom. Lako je staviti potpis, no preuzete obaveze mogle bi nekog jako skupo koštati. Naime, Eurosport traži garanciju kojim bi im bilo uplaćeno prije početka natjecanja oko 200.000 EUR. Plus pokrivanje svih potrebnih troškova za njihov dolazak i boravak (avio karte, smještaj, hrana, helikopter za snimanja etc.etc). A još nije potrošena, mimo toga, ni jedna kuna za organizaciju samog rallya.

Vozače, iskreno, ne zanima tko će i na koji način organizirati rally. Oni žele voziti. I spremni su u to uložiti nemale, mahom svoje, novce. I itekako im je stalo da najveći hrvatski rally ne postane žrtvom odnosa između nacionalne asocijacije i dosadašnjih/eg organizatora. A ponajmanje da Hrvatska izgubi zbog nečijeg propusta rally za prvenstvo Europe.

HAKS tvrdi da četrdeseto izdanje Croatie ne smije prepustiti „samo tako“ i „bilo kome“. I sam je sebi za vrat stavio težak uteg. Sve može postaviti kako treba; ali, odakle im pola milijuna eura. I to u situaciji kada maksimalno opterećuje klubove, kada nema za plaće, kada je svako malo u blokadi. I umjesto da riješava svoju financijsku situaciju, on se uvaljuje u projekt koji košta više od 3.000.000 kuna. Jer kod Eurosporta ne vrijedi „časna riječ“ nego čvrsta garancija. Ne pojedinih bankrotiranih banaka, prije državnih. Madeira je propustila jednu ili dvije rate i "adio",,nestala iz kalendara ERC-a, nakon 34 godine.

I umjesto da traži novac za svoje normalno funkcioniranje, jer sa glasno priča da članovi npr. OAŠ-a, dobivaju svoje novce i troškove sa velikim zakašnjenjem ili ih uopće ne dobivaju; nacionalni savez se iz tko zna kojih razloga prihvaća organizacije. Pod „jeftinim objašnjenjima“.

Već su i „potpisali“ ugovor, tako su tvrdili, sa Red Bullom. I rekli da su im u Red Bullu ugovor uvjetovali „izbacivanjem“ pojedinih ljudi iz organizacije. Laž; provjerili smo u Red Bullu. I dobili dopis od njih. No, o tome smo već pisali. Ali indikativne su neistine ili poluistine s kojima se pojedinci u nacionalnoj asocijaciji služe. Čemu sve to skrivanje istine? Onu laž sa Red Bullom uopće nisu smatrali da treba objasniti.

A klubovi također nisu „ovce“ za šišanje. Pojedini klubovi. Primjerice, dobili smo informaciju od organizatora ovogodišnjeg rallya, AK Delta Sport je tražio (ponuda im nije prihvaćena) cca 60.000 kuna za sudjelovanje svojih 30 sudaca na ovogodišnjoj Delti. Prevedeno; 2000 kuna po čovjeku. Naime, oni su osnovne iznose množili sa koeficijentima. Kao da je tajnik ili sudac na stazi „oprezniji“ kada prolazi npr. Šebalj u ERC-u, ili u konkurenciji za PH u Poreču. Laički, probali su "oženiti", skuplje nego svadba košta. 

Ako je ove godine radilo 900 ljudi u organizaciji; pomnožite to sa iznosom dnevnice i dobiti ćete fini iznos. Dnevni, bez troškova, bez spavanja, bez hrane. Sve u svemu, uz ostale troškove organizacije, prema podacima od ove godine, rally (bez uplate Eurosportu) stoji oko 1,5-2 milijuna kuna.

Odakle savezu novac, odakle mu sponzor koji je spreman uložiti 200-300 tisuća eura? A savez, s druge strane nema za svoje normalno funkcioniranje. Tako barem tvrdi klubovima. A pored toga opterećen je i sudskim sporovima.

Jasno je da se ovogodišnja Croatia ne može organizirati bez  minimalno 450-500 tisuća eura. To je realnost, voljeli mi to ili ne. A sponzora nema ni na vidiku. Ili se kriju kao zmija noge. I sve nas je strah da će mjesec, dva prije početka samog natjecanja ponovo biti sazivane tiskovne konferencije sa jednom temom – Spasite rally inače ga neće biti. U najboljem slučaju – zbog nedostatka novaca radit ćemo „tanki“ rally gdje su se svi odrekli svojih dnevnica ili ih prepolovili...ali definitivno siromašniji i skromniji nego dosadašnji... Toliko o želji saveza da napravi reprezentativno natjecanje.

Naš se savez upleo u posao koji obično ne rade drugi savezi. Ako i rade, sami organiziraju i financiraju dobar dio troškova natjecanja, ili imaju podršku države kojoj je to u interesu (političkom, gospodarskom ili turističkom), ili su dovoljno bogati da to mogu sami isfinancirati. A naš savez; niti sponzora, niti novaca, ali prepun ljudi koji vole i ne daju funkcije. Neka nam je svima bog na pomoći...

Odgovor od odgovornih naravno ne očekujemo,,,i tako rade u „zatvorenom krugu“. Tek tema za razmišljanje. Ali, sudeći prema dosadašnjim iskustvima,,,opet će se tražiti krivac u svima, samo ne u njima...