Arhiva Kolumni

Kraj jedne ere

05.03.09

Tri je mandata sjedio na čelu stola Hrvatskog auto i karting saveza. Došlo je vrijeme rastanka, Branko Jordanić se neće više kandidirati

Za one malo mlađe. Po osamostaljenju Hrvatske, osnovan je Hrvatski auto moto športski savez. Ili, skraćeno HAMŠS. Bila je to prva era. Era Vilka Severa. Entuzijasta, zaljubljenika oktana, prije svega motora. Za auto i karting nije previše brinuo, prepustio je to drugima. Ali, motori, to je bilo više od strasti. Zajedno sa Ivicom Lafterom, glavnim tajnikom kreirao je rad prvih godina nacionalnog saveza, nerijetko vlastitim novcima održavao mladi savez u životu.

Slijedi razdvajanje. Bilo je otpora, bilo je protivljenja, ali 1996. godine, u Obrtničkom domu u Zagrebu osnovan je Hrvatski auto i karting savez. Počinje druga era. Era Branka Jordanića. Prvi asistent  mu postaje glavni tajnik Zrinko Gregurek.

Puno je učinjeno. Nacionalna asocijacija postaje jedna od uglednijih članica FIA-e, Svjetske automobilstičke obitelji, naši suci polako, ali sigurno ulaze u rukovodeća tijela FIA-e. U ovom ih trenutku imamo četiri što je za zemlju automobilstičkog ugleda poput Hrvatske ravno znanstvenoj fantastici. Zrinko Gregurek je član off road i kalendar komisije, Arsen Ulčar komisije za brdske utrke, Boris Gorup tehničke komisije, Vladimir Golub član CIK-a (karting).

Svo to vrijeme Jordanić kormilari brodom. Manje više uspješno, ali savez je u konstantnom uzletu. Tri mandata, tri odabira, sva ti je uspješno apsolvirao. Čak i posljednji kada su mu pojedini mediji  u Hrvatskoj željeli doći glave zbog "slučaja gradnja na Krku".

Sve je preživio. Bez velikih stresova. Miran i tih, bez povišenog glasa mirno je kormilario brodom hrvatskog auto i karting sporta.
Naravno da je imao oponenata. Ne bi ni valjalo da ih nije bilo. Ali, njegove su ideje nailazile na najveći odjek kod klubova. Za njegova mandata "Delta" je dobila euro prefiks, Buzet je postao utrka europskog prvenstva, HAKS je ponudio snažan regionalan razvoj auto i karting sporta. Za vrijeme njegovog mandata hrvatski je automobilizam dosegao svoj vrhunac. Niko Pulić postao je trostrukim prvakom Europe na brdskim stazama, Marin Čolak prvi je Hrvat koji će voziti WTCC seriju. Savez je dobio nove prostore, iz Vlaške ulice preselio se u Aveniju Dubrovnik gdje je i danas njegovo sjedište.

Mnogi su mu zamjerili preblizak odnos s obitelji Tuđman i favoriziranje Siniše Košutića. Ali, mnogi su zaboravili da je upravo ta činjenica rezultirala i sve jačim pojavljivanjem oktanaca u medijima, interesom sponzora i pokroivitelja.

Voljeli ga ili ne voljeli, slagali se s njim ili ne,,,objektivni će promatrači biti jedinstveni u iznošenju činjenice da je Branko Jordanić ostavio ogroman trag u razvoju hrvatskog auto i karting sporta. Tek će vrijeme ispred nas biti pravi sudac u takvoj ocjeni, ali njegov doprinos doista je nemjerljiv.
Nije nam namjera ovdje faktografski nabrajati sve njegov uspjehe i neuspjehe, uspone i padove. Tek istaći činjenicu da je Hrvatski auto i karting savez u Jordaniću imao snažnu ličnost, ličnost koja je u svojoj punoj snazi mogla napraviti sjajne stvari. I činio ih je.

Kao dugogodišnji kroničar događanja u hrvatskom auto sportu, kao novinar koji je prošao i "prohodao" sva događanja od osnivanja prvog i drugo saveza, s nestrpljenje očekujem početak treće ere.

Druga era završava u subotu, 7. ožujka 2009. Izborna je Skupština HAKS-a, delegati će izabrati novo rukovodstvo nacionalne asocijacije. Započinje treća era. Kakva će biti? Teško je reći. Vremena su sve, samo ne dobra. I onaj koji bude izabran morat će sa svojim timom suradnika žestoko povući. I neka su mu na pomoći svi sveci ovog svijeta, svi dobri vjetrovi. Automobilizam i karting zaslužuju dobra vremena. Pošten je to sport, kojim se bave istinski zaljubljenici. I svatko tko vodi nacionalni savez tu činjenicu nikada ne smije zaboraviti.

Branko Jordanić neće iz auto sporta. Predložen je za doživotnog počasnog predsjednika HAKS-a. Zaslužio je. Definitivno.