Arhiva Kolumni

Krpan vs. Serden

18.02.13

Kako se šuška; po svemu sudeći će na Skupštini HAKS-a biti odlučivano između Dade Serdena i Miroslava Krpana o novom Predsjedniku Odbora za auto sportove....

Između njih postoji jedna krucijalna razlika. Dok je Dado Serden javno izašao sa svojom kandidaturom, javno ponudio svoj program, bez obzira što u nekim točkama ima „resavske škole“, te javno, glasno i jasno istakao svoju kandidaturu; s druge strane o kandidaturi Miroslava Krpana samo se šuška u kuloarima. Nitko ne negira, ali niti službeno ne potvrđuje. Takvi tvrde da ima podršku glavnog tajnika Gregureka, a bolji poznavatelji auto sporta u Hrvatskoj usuđuju se reći da je kandidatura Krpana „najjače oružje opozicije“. Izrazito nepopularan kod dobrog dijela klubova, tvrd i nekooperativan, Miroslav Krpan ne bi trebao predstavljati većeg protivnika Dadi Serdenu, mada mu se dopala funkcija u kojoj je sada u statusu VD. Bez obzira na to što ima više iskustva od Serdena, a na rukovodeće pozicije u auto sportu u županiji, regiji, savezu i matičnom klubu jednostavno je pretplaćen. Tu zaista ima iskustva na pretek. Ali, činjenica je da Krpan nema viziju. Nikada nije bio kreativac. Uvijek poslušnik, a tamo u ranim devedesetim otvoreni protivnik samostalnog auto saveza. No, kako su godine prolazile, smirio se i prihvatio realnost. Izraziti je protivnik promjena, za razliku od Serdena koji nema problema s njima. Čak ih i predlaže, nadajući se da će dobiti podršku od klubova koji su svjesni realnosti za promjenama. 

Evidentno je da je ovo „sukob“ starog i novog. Starog i novog načina vođenja auto sporta, starog i novog načina komuniciranja, starog i novog pogleda na automobilistički svijet Hrvatske. Činjenica je da je Dado Serden relativno novo ime u domaćem auto sportu. Da je tek posljednjih nekoliko godina žešće zagrizao u „taj kruh“. Javna je tajna da je Serden nezavisni kandidat, s jakom podrškom juga Hrvatske, a Krpan Gregurekov igrač, bez izrazite podrške bilo koga. Što u konačnici on niti ne krije. No, Krpan ima jednu vrlinu. Konzistentan je. I kada stane iza nekoga ili nečega, „zadnji zatvara vrata“. A to je vrlina koju vođe cijene. 

Ako je uvođenje novih ideja preporuka za novog predsjednika odbora za auto sportove; onda je Krpan daleko zaspao u dvadesetom stoljeću. No, ako je poslušnost jedan od bitnih argumenata; onda je Krpan sjajan igrač. No, kako klubovi dišu, po svemu sudeći vaga uspjeha trenutno naginje na Serdenovu stranu. Geostrateški; Serden sa sobom donosi dobar dio dalmatinskih glasova, gdje se svojim radom posljednjih nekoliko godine jako dokazao. A ne smijemo zaboraviti ni podršku koju i u Zagrebu, ali i u Rijeci. I kod klubova i kod pojedinaca. S druge strane, upitna je popularnost Miroslava Krpana. Njegov „snobovski“ pristup mnogim pojedincima, klubovima i oponentima, ne ostavlja puno prostora za bilo kakvu popularnost. Njegova tvrdoća u stavovima, kod mnogih stvara otpor. U samom sastavu odbora za auto sportove također vlada podijeljenost. Jasno je da je određenim ljudima u interesu da Krpan bude izabran, jer će i oni tako sačuvati svoje fotelje i pozicije. No, u slučaju da dođe Serden, moglo bi doći do potresa u OAŠ-u, mada će se trgovati, to je valjda svakom jasno. 

Ante Baumgartner, i Arsen Ulčar; posljednja su dva Predsjednika OAŠ-a. Dado Serden ili Miro Krpan? Na klubovima je da odluče. Svojim glasovima. 

Slično se događa i sa predstavnicima vozača. OAŠ je maksimalno iskomplicirao izbor, tako da dugo vremena vozači nemaju predstavnika u OAŠ-u. I koliko god ih je teško izabrati, još su „oštećeni“ i (ne)prihvaćanjem od strane regija, kako bi sve bilo po zakonu. I jug je po svemu sudeći izabrao Borisa Belamarića, a za poziciju na sjeveru nakon Bore Mateše, Gorana Francetića koji su odustali od kandidature, sada konkurira i ne bi imao ništa protiv Zlatko Brozović. Njegova posljednja medijska i facebook aktivnost i aludira na to. Jedino na zapadu „ništa novo“. Nema imena, nema kandidata. Od jednostavnog se radi komplicirano, a čekati da se klubovi dogovore.....eee načekat ćemo se. Ali, jasno je da takva situracija odgovara nekome. Kao i pojedinci iz klubova koji svoje stavove mijenjaju kao čarape. A skrivaju se iza poštenja, dugogodišnjeg rada i ljubavi prema auto sportu. I mole boga da ne bude nikavih promjena, a glasno su itekako za njih. No, i oni će doći na red da ih se spomene.