Arhiva Kolumni

Serden; poveznica ili tempirana bomba...

26.02.13

Kako saznajemo, Dado Serden je kandidat „obje struje“ za Predsjednika OAŠ-a. Samostalan, nezavisan, napravio je nešto što je najnormalnije u civiliziranom svijetu – javno objavio svoju kandidaturu....

Arsen Ulčar je pokušavao. Nije uspijevao. Sitni, osobni interesi; sjednje na nekoliko stolaca istovremeno od čovjeka koji je imao sjajnih ideja, pretvorilo ga je u „svoju sjenu“. Bez autoriteta, kojeg je izgubio u beskonačnim igrama i igricama. K tome i ozbiljno zdravstveno stanje; prisilili su ga da podnese neopozivu ostavku. I to je „utakmica“ u kojoj mu želimo da pobijedi u svakom slučaju.

Ostavkom Ulčara, otvorilo se i mjesto prvog čovjeka hrvatskog auto sporta. Upravni odbor HAKS-a uskočio je vatrogasnom mjerom i na par mjeseci, do Izborne Skupštine, kao v.d. postavilo Miroslava Krpana na mjesto predsjednika.

U nekim kalkulacijama računalo se i na to da bi Krpan mogao svoj „vd“ status pretvoriti u trajni. Naravno, ako ga Skupština izabere. Jer Skupština bira Predsjednika OAŠ-a, a on kao mandatar „postavlja“ i izabire svoju ekipu i suradnike.

Činjenica je da u ovom trenutu Hrvatska nema dovoljno jaku osobu koja bi jednoglasno mogla biti odabrana za tu funkciju. Arsen je imao zlatnu priliku; nije je iskoristio. Mato Šebalj; koji je po mnogima najbolji hrvatski sudac izgubio se u svojim silnim kalkulacijama, a i godine mu nisu saveznik. Krpan; prebirokratiziran i krut u stavovima.  I onda se pojavio Dado Serden. Dubrovčanin, koji nije predugo u auto sportu, ali koji je zahvaljujući svom radu, dobrim i uspješno odrađenim projektima, uspio naglo iskočiti u prvi plan. Prije desetak godina nije ga nigdje bilo. Onda je bio jedan od osnivača Ragusa Racinga. Vratio je autoslalom u Dubrovnik, potakao i Dubrovnik Racing na jaču aktivnost, svojim suđenjima i odnosima u regiji jug brzo sticao ugled. Svojim radom uspio je barem malo srediti „bučnu“ i neorganiziranu regiju jug. Regiju koja je trpjela nakon monovlade Ante Baumgartnera i određene nezainteresiranosti Dubrovčana.

I nakon što je Dubravko Čikor podnio ostavku na mjesto sportskog direktora za kružne utrke, naglo dobio priliku kao njegov nasljednik. I shvatio u „dvije minute“ kako je jedini izlaz za hrvatski krug što jače povezivanje sa regijom. Izlazak van granica Hrvatske. I puno energije uložio u to. Ali i shvatio da je povratak požeške Glavice jedan od bitnih poteza s kojim bi još jače aktivirao zamrli hrvatski „krug“. I dalje aktivno radi na oba „projekta“. Ali i ne krije svoje ambicije. Što je mnoge iznenadilo. Jer, kako netko može imati jasno iskazane ambicije da preuzme kompletni hrvatski auto sport. Naravno, imaju iste i drugi, ali tradicionalno čuče u žbunju i zakulisnim igrama pokušavaju „kupiti“ to mjesto. S druge strane Serden je, za hrvatske prilike, napravio vrlo hrabar potez. Javno je objavio svoju kandidaturu, i ubrzo nakon objave ponudio svoj program članstvu. Javno, integralno; spreman na sve reakcije, prijedloge, ocjene, kritike. I odjednom, sva sila podrške, ohrabrenja. Velika većina „kukavica i velikih igrača“ sada je počela javno pričati o glasnosti, hrabrosti, izvrsnom potezu. A Serden je napravio nešto najnormalnije, što je u normalnom svijetu posla, ambicija, želja za kandidaturama sasvim logično. Javno je iskazao svoju ambiciju i želju. Rezultat svega toga je svekolika podrška koju dobiva od klubova, ali i obje suprotstavljene strane u HAKS-u. Kažem suprotstavljene, a ne neprijateljske. Jer obje žele dobro auto sportu, obje žele da HAKS krene naprijed. Samo su im različiti putevi kako doći do toga. I način kako doći do toga. I nikako ne bi bilo dobro kada bi bilo koja od strana, bez obzira kako prošla na Skupštini, osvetoljubivo krenula na drugu... Jer u HAKS-u, napisali smo to puno puta, nema neprijatelja, nego samo neistomišljenika. Uostalom; to je i dobro, uvijek tjera na bolje, prema naprijed.

S druge strane, mnogi miješaju izbor Predsjednika OAŠ-a sa poslovom politikom saveza, izborom Predjesnika HAKS-a i Upravnog odbora. Mnogi koji su vrlo glasni, misle da znaju, a u stvari pojma nemaju. Predsjednik OAŠ-a nema nikakve veze sa upravljačkom strukturom saveza. Nikakve veze sa potencijalnim sponzorima, financijskom konstrukcijom saveza, izborom Predsjednika HAKS-a. Predsjednik HAKS-a nema nikakvog utjecaja na izbor Predsjednika OAŠ-a. Osim na financijsko pokrivanje zahtjeva i želja Odbora za auto sportove. Serden je jako svjestan toga. Njegova želja je da hrvatski auto sport još više iskorači prema naprijed. Iako je i sada je vodeći u regiji, svjetlosne godine ispred drugih saveza. Ali Serdena to ne zadovoljava. Iako je svjestan da previše dobrog kadra u zemlji nema. Točnije, bukača i samoreklamera koliko hoćeš, prevrtljivaca koji mijenjaju mišljenja i stavove kao cigan konje koliko hoće, ali pravih ljudi, kojima bi mogao pokloniti povjerenje; nema. I zato je prihvatljiv objema stranama. I zato njegova „nezavisnost“ i samostalnost u kandidaturi čak i pije vodu. Njegov izbor može biti sjajna poveznica smirivanja situacije između dvije struje, ali i tempirana bomba ukoliko mu se netko poželi miješati u posao. Pogotovo nekim dekretima ili nametnutim odlukama. Poznavajući Serdena; prije će napraviti golf igralište na Srđu, nego što će on to pustiti. I dopustiti.