Arhiva Kolumni

Savjet vozača...

08.03.13

Konačno je osnovan, sazvan. Održana je prva konstituirajuća sjednica. Regije su odabrale svoje predstavnike. Sistem je postavljen i tu je....

Predugo je vremena prošlo od kada su svog predstavnika u Odboru za auto sportove imali „proizvođači brzina“, vozači. Predugo. Zašto? Prije svega zahvaljujući iznenadnoj promjeni pravila igre, ali i vlastitoj neodlučnosti, nezainteresiranosti, komiciji. Više su im „značile“ šank priče nego racionalno i jasno izraženi stavovi koje će netko predstaviti čelništvu hrvatskog auto sporta. Naravno, krivice ima i u nacionalnoj asocijaciji koja nije previše inzistirala da se savjet osnuje.

S druge strane je i nepovjerenje vozača da se išta može promijeniti. Pojedini pokušaji, prijedlozi, nisu realno dopirali do vozača. Iako, treba biti iskren i reći da je dosta primjedbi i prijedloga uvažeo i uključeno u pravilnike.

I kada se odlučilo da regije počnu birati svoje predstavnike, koji bi osnovali i činili savjet vozača; kao da je netko „povukao ručnu“ u petoj brzini. Predugo je trajalo dogovaranje, predlagani su jedni, pa drugi... regije se nisu slagale, te su imale primjedbe, te ovo te ono. Uglavnom; vozači nisu imali svog predstavnika u OAŠ-u.

Prva se pokrenula Regija Jug. Za svog predstavnika odabrala je Predsjednika Automobilističkog saveza Šibensko-kninske županije Borisa Belamarića. U međuvremenu je AMD Zanatlija kandidirao Zlatka Brozovića za predstavnika regije Sjever i kandidaturu poslao u čelništvo regionalnog saveza. Zaprimljena je i nakon toga; ponovo mirovanje. Niti prijedloga, niti novih prijedloga. Treća regija; Zapad, bila je najinertnija. Nikoga službeno nije predložila. I savjet se jednostavno nije mogao osnovati, sazvati, održati prvu sjednicu. Požurivao ih nije nitko, a vlastitom inertnošću i neorganiziranoću mjeseci su prolazili. Pa i godine. I onda je u Vodicama učinjen presudan korak. Razgovarano je sa predstavnicima regije Zapad i oni su u roku nekoliko dana kao svog predstavnika odabrali mladog Grubišu. I sve je bilo posloženo i savjet se mogao osnovati. I osnovan je prošli tjedan u Zagrebu.

Činjenica je da je ZAS, odnosno stručni tajnik ZAS-a, Berislav Čegelj pismom opovrgao Brozovićev izbor. Međutim, to je stvar koja se HAKS-a kao nacionalnog saveza ne tiče. Hoće li ZAS, odnosno Regija sjever povući Brozovićeve „papire i vjerodajnice“ i imenovati nekog drugog; ne znamo. Ali ako i to napravi; savjet je „postavljen“, vozači će konačno nakon dugo vremena imati svog predstavnika u OAŠ-u, koji će artikulirano iznjeti sve primjedbe, prijedloge i ideje vozačkog dijela saveza.

Naravno da to neće biti lako. Već i stoga što kod 300 vozača ima barem 200 ideja što promijeniti ili učiniti. Ali već i osnivanjem Savjeta učinjena je velika stvar. Dobit će svoju mail adresu, vozači će direktno moći pitati, predlagati. Savjet je učinio i korak naprijed u organizicaciji i želja mu je interese vozača početi „braniti“ već od županijskog nivoa, odnosno neke vrste savjeta na regionalnom i županijskom nivou. Tijekom cijele godine prikupljat će mišljenja vozača i prilikom izrade pravilnika predočiti ih Odboru za auto sportove. Ne svojim glasom, jer ga i dalje nemaju; nego savjetodavnim pristupom.

Imena više nisu bitna. Hoće li u Savjetu ostati Brozović, Belamarić i Grubiša; nije više toliko važno. Činjenica je da će regije, ukoliko budu nezavodoljne njihovim radom, moći promijeniti ili povući svog vozačkog predstavnika. Ali i odmah umjesto njega predložiti drugo ime. Povući, a ne predložiti; neće više moći. Hoće li regije, odnosno županijski savezi u regijama biti toliko aktivni, hoće li sami vozači kroz županijske i regionalne saveze bolje i aktivnije sudjelovati u radu; ne želimo licitirati. Ali temelj za dobru suradnju je napravljen. Naravno da svi prijedlozi neće moći proći, niti itko pametan to očekuje. Samo vjerujemo da se određena inertnost koja je ispoljavana više neće biti moguća. Više neće biti isprika da ih nema tko saslušati, da nema tijela ili pojedinca koji ne želi ili ne može primiti njihove prijedloge.

Definitivno je osnivanjem Savjeta učinjen veliki korak naprijed u komunikaciji između OAŠ-a i saih vozača. Napravljen je „most“ kojeg dugo vremena nije bilo. I više ga nitko ne može srušiti. Ante, Pero, Jura, Štef, Antonio...nebitno kako će se zvati. Sada, napokon postoji tijelo koje će moći „štititi“ interese vozača. Kako? E, to će ovisiti o njima samima. Ukoliko se pretvori samo u samo sebi svrhom, bolje da se nije ni osnivalo. Brozović najavljuje velike pomake. Vrijeme će pokazati hoće li savjet uspjeti ili će to biti još jedno mrtvo slovo na papiru. Volju imaju, želje im ne nedostaje, a nekog vozačkog iskutva iza sebe i rezultata također imaju. Svi preduvjeti za korektan i dobar rad postoje. I trebali bi taj dobar vjetar iskoristiti.