Arhiva Kolumni

Krenulo je...

24.03.13

Predsezonsko vrijeme bilo je vrlo burno. Predizborna borba, puno teških riječi, Izborna Skupština. No, sve je iza nas, sve se riješilo sistemski i bez obzira bio tko zadovoljan ili ne; sezona je krenu

Netko je sve što se događalo proteklih par mjeseci shvatio jako, jako osobno; netko manje malo osobno, a neki kao normalnu predizbornu razmjenu mišljenja i stavova. Svatko će suditi prema sebi, svom odgoju, stavovima, moralu i poimanju demokracije.

No, sve je završeno i članovi HAKS-a okreću se novoj sezoni, novom državom prvenstvu. I novom prikupljanju prijedloga, sugestija, primjedbi koje će biti upućene čelništvu saveza. „Političke igre“ idu u drugi plan; naprijed kreću sportaši, vozači, vozačice, posade.

Rally Kumrovec zajendo sa kronometrom u Taru otvara ovogodišnju sezonu. Sezonu kojoj će na čelu biti novi Predsjednik Odbora za auto sportove; Dubrovčanin Dado Serden. Novi čovjek, nove ideje. Želimo mu da uspije, da sportski dio saveza održi tamo gdje mu je i mjesto; na vrhu organizacijske piramide regije u kojoj je Hrvatska. Isto to želimo i upravljačkom dijelu saveza, koji će u ova teška vremena preuzeti obaveze. I tu ne smije biti greške. Jer, iako je opozicija „rezultatski“ poražena, ona će uvijek postojati. I gledati na svaku grešku i propust i ukazivati na njih. U konačnici; to je i dobro.

A najvažnije je to što se bilo kakva razmjena mišljenja i stavova, odvija unutar sistema. Nikome ni na kraj nije bilo cijepati savez. Nego se kroz institucionalne mogućnosti izboriti za svoje stavove, pozicije, mjesta pod suncem. Pobjednik se zna, a zna se i poraženi; ako to uopće tako možemo nazvati. Jer; u konačnici je dobio auto sport.

Vremena nisu lagana, do novaca je teško, da ne kažemo nemoguće doći. I stoga je pred novoizabranim rukovodstvom saveza veliki izazov da ispuni sve što je i obećano.

U petak i subotu; u Kumrovcu je vožen prvi ovogodišnje rally. Njegovo treće izdanje. Sreo sam se tamo sa većinom članova Upravnog odbora koji je baš Kumrovec odabrao za održavanje svoje sjednice. I između ostalog, na njoj izabrao, odnosno potvrdio odluku Skupštine, po kojoj je Dragan Serden novi Predsjednik Odbora za auto sportove. Sreo sam se i sa Slavenom Dedićem, novim-starim sportskim direktorom za rally. I dogovorio razgovor idućih dana. Ima se što o rallyu pričati. U Kumrovcu nisam mogao; Dedić je bio dirketor natjecanja, dok ga je kao delegat saveza zamijenjivao njegov zamjenik u komisiji Dario Gržinić.

Daniel Šaškin prvi je pobjednik prvog natjecanja sezone. Pardon, zajedno sa suvozačem Damirom Brunnerom. Nije mogao poželjeti bolju dobrodošlicu nakon gotovo trogodišnjeg izbivanja iz „sistemskom sudjelovanja“ u prvenstvu Hrvatske. Kako čujemo, financijski je zatvorio godinu i s veseljem ga očekujemo na idućim rallyima.

Ponovo su se čule primjedbe vozača na rad tehničke komisije. Na naplaćivanje 100 kuna za KNV, za uzimanje novaca bez ikakve izdane fakture i računa. Tamo je bio i predstavnik Savjeta vozača u OAS-u, Zlatko Brozović. Vozači bi se trebali naučiti da takve i slične primjedbe upute njemu, ili nekom od članova Savjeta, odnosno na postojeću mail adresu. Ideja Savjeta je da bude na usluzi vozačima, da aktivno sudjeluje u kreiranju pravila, riješavanju problema, davanju novih prijedloga, komunikaciji sa vozačima. Jer, ako Savjet ostane samo mrtvo slovo na papiru, ukoliko se pretovori u „okrugli stol“ nekolicine vozača koji će predlagati, a velika većina samo šutjeti i rogoboriti; ništa nije napravljeno. Osnivanje Savjeta, imenovanje osoba u njega; samo je prvi, najlakši korak, mada je za njegovo pravljenje trebalo vremena „kao pješice do Mjeseca“. No, tu je; i treba ga iskoristiti maksimalno.

Dado Serden odabrao je svoju momčad. I više nema isprika. Kojim se kriterijima rukovodio; nebitno je. Stao je na čelo momčadi koja će trebati izvući auto sport, pomaknuti ga još jednu stepenicu više. Po nekom mom shvaćanju sportskih direktora; oni moraju imati viziju razvoja svoje discipline. Ideju kamo će disciplina, u kojem smjeru. Ukoliko je nemaju; ukoliko su samo puki izvršitelji i kontrolori postojećih pravila; onda njihovo postojanje nema smisla. Onda sportski direktor može biti svatko. Naravno, ukoliko posjeduje licencu specijalističkog ranga. Ukoliko se sportski direktori pretvore u „brojanje utrka“ na kojima su delegati i članovi žirija; što se u vozačkom svijetu prevodi kao „kolektiranje novaca u privatne džepove“, ma što god mislili o tome; onda neće biti dobro. U tom slučaju sportski direktor prestaje biti to što je; utrke mu postaju samo dodatni izvor prihoda.  

Organiziranje FIA seminara, koje je potencirao HAKS, prvi je korak u ispunjavanju predizbornih obećanja. Počelo je dobro, vjerujemo da će se tako i nastaviti. Seminari koji su završeni ovaj mjesec, privukli su veliki broj sudaca i svih krajeva zemlje. U savezu najavljuju nove akcije. Vjerujemo da će biti uspješne. Vrhunac će svakako biti organizacija WMSC sastanka u zadnjem kvartalu godine.

Sezona je krenjula. Uspješno. Mada već na prvom natjecanju državni prvak discipline nije došao na prvo natjecanje. No, to su već pojedinačni problemi svakog vozača, posade. Tekst pišemo u trenucima dok se u Taru odvija prvo natjecanje u kronometru, kojeg vodi novi sportski direktor Damjan Novak. Poželimo mu sreću u vođenju discipline u kojoj nije novi. Tek je novo ime u čelništvu auto sporta Hrvatske. Novi je i predsjednik Komisije za suce.

Sezona je krenula. S novim čelnim čovjekom auto sporta. Poželimo svim sudionicima puno sreće.