Arhiva Kolumni

HAKS preuzima inicijativu...

29.05.13

Ideja je od starta bila vrhunska. Zajedničko regionalno natjecanje, utrke za kup se „biraju“ iz postojećih u prvenstvu. Nema širenja kalendara, ali dobiva se prilika za zajedničke utrke, susrete....

Međutim; Safety Cup, kako je nazvano ovo natjecanje štuca. Volja postoji, ali „unutarstranačke“ borbe pojedinaca u savezima regija uvjetovale su probleme gdje su se najmanje očekivali. Osnovna ideja potakla iz Bosne i Hercegovine i dalje „plamti“. I taj plamen treba održavati. Mala smo regija, i zavlačenje u vlastite rupe, vlastita prvenstva definitivno neće donijeti nikakav napredak. Samo zajednička suradnja, zajedničke utrke, saznanje koliko netko napreduje, kaska, stagnira; može donijeti progres.

Krug je definitivno ove godine u autu. Potvrdila je to i neki dan objavljeno priopćenje iz centra NAVAK. Koje jasno svu krivnju za neodržavanje utrka svaljuje na SAS (srpski savez). Koliko je istine u tom priopćenju, ne bi o tome, jer je to ipak unutrašnji problem srpskog automobilizma.

No, Dado Serden, Predsjednik OAS-a (Odbora za auto sportove HAKS-a) je uporna „biljka“. Ne odustaje. I svjestan činjenice da se nešto mora učiniti odlučio je stisnuti gas do daske i ne dozvoliti da se kup ugasi. Ni pod koju cijenu. Naravno da neće glavom o zid, ali računa na kooperetivnost i volju ljudi u regionalnim savezima. A svi oni, iako svjesni teškoća, ne žele da se kup ugasi. Prvi dio kup sezone je „propao“, ali nadu budi drugi dio. Još je uvijek „brdo“ najjača strana kupa i ono bi moglo izvući cijelu priču. A onda vratiti Makedoniju u kup, pronaći sredstva, dogovoriti osnovne postavke, vodstvo kupa. I krenuti. Ne ispočetka, ali drugom, uspješnijom cestom.

Nadu budi i Serdenova najava da će uskoro prema Srbiji i Makedoniji. U pripremi je dizajniranje pravilnika, tehničke komisije, put prema Novom Vinodolskom i Cazinu.

Na utrci u Bosni bit će i Božo Erak, Aleksandar Brkić; oba iz Bosne i Hercegovine. Bit će tu i Bato Mašanović (Crna Gora), naravno Serden, a Hrvatska će biti pojačana i sportskim direktorom za brdske utrke Marinom Ferlanom. Sve bi to moglo rezultirati dobrim dogovorom. Iduću sezonu već treba sada pripremiti. Jasno je da je krug problem. Činjenica je da su objektivne okolnosti „zaustavile“ organizatore u Banja Luci i Beogradu. No dovoljno je vremena da se do iduće sezone, ukoliko se poštuje dogovoreno, sve na vrijeme pripremi. Grobnik nije sporan, HAKS je u razgovorima da se u sistem vrati Glavica. Vjerujemo da će oni biti uspješno okončani. I onda bi imali četiri „mjesta“ za održavanje kruga. Sasvim dovoljno da se održi vrlo uspješno prvenstvo. Što se prosulo, prosulo se. Nadamo se da će sportski direktori za rally zemalja regije, prije svega Srbije i Hrvatske pronaći zajendički jezik i barem dva natjecanja u sezoni označiti kao sastavni dio Safety Cup-a. A tu su još i najave pokretanja BiH rally Cupa. I to je zgodna prilika da i njihov rally u okolici Sarajeva uđe u kalendar.

Volje ima, treba samo bolje organizacije. Odgovornosti za preuzete stvari i ne bi trebalo biti nikakvih većih problema. Upropastiti, uništiti ovaj kup bio bi zaista „zločin“ prema auto sportu. Regionalnom. Dva su puta; zatvoriti se u svoja dvoriša i biti sretan ako si najbolji u okolici Zagreba ili Rijeke..ili krenuti put natjecanja i van granica Hrvatske. Naravno, nosi to i određeno smanjivanje nacionalnih kalendara; jer imati deset i više utrka u kalendaru, zaista bi bilo previše. No, postoji riješenje. Vjerujemo da će ga odgovorni u savezima iznaći. Nije komplicirano. A ni puno skuplje od postojećih „nacionanih“ utrka.

Serden ima ideju, ima viziju razvitka domaćeg i regionalnog auto sporta. Možemo biti sitničavi i tražiti dlaku u jajetu. Međutim u moru ispraznih riječi njegova inicijativa, ako je dobre volje, ima izgleda za uspjeh. HAKS je dao punu podršku. A ukoliko uspije letvica regionalnog auto sporta bit će podignuta. Jasno je svim dobronamjernicima da dosadašnji sistemi natjecanja nisu polučili neke uspjehe. Hrvatska je prva krenula u reorganizaciju, regije dobivaju sve više na važnosti, pogotovo za početke bavljenja auto sportom. Regionalna natjecanja postaju budućnost. Netko će se složiti s tim, netko neće. Meutim, u ekonomskoj situaciji, kada novaca više nema nego što ga ima; zadržati koliko toliko jaku konkurenciju, zanimljivost utrka, može se samo udruživanjem snaga. Ne „poništavanjem“ nacionalnih saveza i prvenstava nego zdravom suradnjom. Safety Cup upravo je takav vid natjecanja. Uz male preinake....može puno. Optimisti smo. Bez obzira na trenutnu ne baš dobru situaciju. Nazire se svjetlo na kraju tunela i treba ići prema njemu.

A oni najbolji, najaktraktivniji, najambiciozniji? Pred njima je Europa i jake međunarodne utrke. Uostalom to ove godine i pokazuju pojedinci iz Hrvatske, Srbije, Makedonije....

TWITTER - https://twitter.com/Automototrend1