Arhiva Kolumni

Skupni prijavni list...

03.06.13

... ili zašto sportski direktori odbijaju i rukama i nogama uvesti nešto što u autoslalomu pokazuje sjajne rezultate...

Autoslalom u Novom Marofu bio je idealna prilika porazgovarati s Vladimirom Zadravcem, sportskim direktorom za autoslalom. Pedantan, za neke prerevolucionaran, idejama je daleko ispred svojih kolega u Odboru za auto sportove. Iako sam svjestan da će „moja popularnost“ nakon ovog članka biti u dobrom dijelu odbora svedena na „ispod nule“, a i sada je kod pojedinaca na nivou „nule“, mišljenja sam da je sve što je Zadravec uveo u disciplinu koju vodi, itekako od koristi. Prije svega organizatorima natjecanja kojima njegove „inovacije“ uvelike olakšavaju pripremu utrke. I ne samo to, nego i skraćuju vrijeme na verifikaciji i tehničkom prijamu.

No, zašto to ne urade i njegove kolege; osobno mi nije jasno. Čak neki idu toliko daleko, kako Zadravec kaže, da mu „zamjeraju“ da komplicira stvari.

Skupni prijavni list, koji već treću godinu uspješno funkcionira u autoslalom nikako da saživi u drugim disciplinama. Uopće mi nije jasno kako ostali sportski direktori ne vide prednost nečeg što svakom organizatoru olakšava posao. I sami to priznaju, stoga mi je još manje jasno zbog čega organizatori utrka ne inzistiraju da se takav skupni prijavni list uvede kao standard prilikom svake organizacije utrke, prilikom svakog prijavljivanja vozača. Jednom godišnje vozač ili posada ga ispuni i svoje je završio. Nakon toga, treba samo na žiro račun organizatora uplatiti startninu i totalno zanemariti papirologiju. Koju na sebe preuzima sportski direktor.

Činjenica je da je u početku puno posla, dok se temelji ne naprave. Kasnije; stvar je „plovna poput rijeke“. I nikakvih problema nema. Naravno da to zahtjeva od sportskih direktora permanentni rad, komunikaciju sa organizatorima. Ali, nema više „sto lista“, jedna je sasvim dovoljna koju pred svaku utrku sportski direktor šalje mailom na adresu organizatora. I izbjegavaju se brojne greške, tipfeleri, rasprave na verifikaciji. Jesi platio, nisi platio, jesi prijavio, nisi prijavio.... i slično.

Dugo nisam doživio, a u Marofu jesam, da je lista prijava bila identična startnoj listi. Svako tko je platio startninu je došao. Nije bilo npr. 73 prijavljena a na utrci  61 vozač. Izbjegnuto je slanje pošte drugim organizatorima za vozača koji se nije odjavio. Jednim udarcem ubijeno je puno muha.

Sportski direktori, osim Zadravca, rukama i nogama se bore, niti ne pomišljaju uvesti skupne prijavne listove, niti ne pomišljaju olakšati pripremu utrke organizatorima. Kao da organizatori nemaju dovoljno problema. Zaista mi nije jasno, ne vidim nikakvo suvislo objašnjenje zbog čega se Zadravčeva inicijativa, i ne samo inicijativa nego i dokazano dobar potez ne „preseli“ na druge discipline. Ovako, ostaje u manjini, u latentnom sukobu sa ostalim sportskim direktorima. Podsjetiću, Zadravec je autor i dobrog dijela obrazaca koji se danas koriste u hrvatskom auto sportu. I tu je u početku bilo otpora, koji je ipak savladan. Sve što Zadravec predloži, podložno je raspravama, ali ako se pokaže kao dobrim i korisnim; zbog čega se ne upotrijebi. I vozaču je lakše jednom godišnje ispuniti prijavu, dobiti svoj startni broj koji je osnova svega u disciplini. Rekli bi; OIB svakog vozača. Pa i ako promjeni klasu ili automobil, nikakav problem. Pošalje novi. Jasno je da sportski direktor mora tijekom cijele godine voditi evidenciju. Čega se boje ostali? Viška posla. Majko sveta pa zato i jesu sportski direktori da vode disciplinu. Ukoliko ne žele uvesti taj „dokument“ naći će sto i jedan razlog zašto ne. Ukoliko žele; vrlo brzo shvatit će da je to prava stvar. Koja u svom startu zahtjeva puno posla, ali kada se stvori baza, kada navikne organizatore da mu dostavljaju sve dokumente utrke, kada se pošteno posveti svom poslu..olakšanje je veliko. I korisno svima.

Ovako, iako ispadam kao odvjetnik Zadravcu, nisam to. Samo zdravo razmišljam i primjećujem da njegova ideja skupnog prijavnog lista nailazi na opstrukciju njegovih kolega u OAS-u, na opstrukciju koja se opravdava samo jednom riječu – kompliciraš Vlado. A Zadravec je prvi uveo komunikaciju mailom, shvatio da je vrijeme promijenjiva kategorija i da treba ići u korak s njim. U vremenima interneta, mailova, telefona koji „jedu malu djecu“, pisati do jučer jednim prstom na Olympiji znak je neprihvaćanja novog vremena, novih uvjeta, novih odnosa. Možda bi i Dado Serden kao novi Predsjednik OAS-a trebao porazgovarati sa Zadravcem, vidjeti što to čovjek radi i pružiti mu podršku. I tako nastupiti na Odboru i sugerirati kolegama da uvedu to kao standard. Kao čovjek koji voli nove stvari, ne bi mu to trebao biti problem.

I stoga; i nakon tri godine od uvođenja, još jedan znak podrške Vladimiru Zadravcu za sve što radi ne bi li olakšao organizatorima posao, ne bi li olakšao i unaprijedio komunikaciju između vozača i organizatora. I koji jasno i glasno kaže:

- Za sve što je dobro zaslužni smo svi mi, za sve što ne valjda kriv sam ja.

Priprema i promjene za iduću godinu u disciplini. Ne žuri, porazgovarat će sa vozačima, čuti njihova razmišljanja, sugestije i tek onda staviti prijedlog na papir. Iako godinama veteran, svojim poimanjem komunikacije, suradnje sa vozačima i organizatorima, puno je mlađi od mlađih kolega iz odbora. Stoga visoko „palac gore“ za skupne prijavne listove, a onima koji to ne shvaćaju „neka se prosvijetili“....shvatit će jednog dana.  Ali, tako je to u životu. Nekima svane odmah nekima treba „paljenje na kurblu“.