Arhiva Kolumni

Regionalno natjecanje – Safety Cup...

14.08.13

Savezi su odlučili; iduće godine ponovo se na „velika vrata“ vraća regionalni kup. No, vjerujemo da dobra ideja neće biti upropaštena sitnim interesima pojedinaca ili grupe interesno povezanih...

Što je tu je. Trenutno stanje u zemljama okruženja je takvo kakvo je. Ali postoji i želja da se vozači okupe, da se organiziraju zajedničke utrke u kojima bi u jačoj konkurenciji svi bili u dobitku. Naravno, ima i protivnika koji se žele zatvoriti u vlastita dvorišta i biti „prvi u selu“.

No, kako stvari stoje; izgleda da zdravi razum prevladava. Još uvijek nema dokumenata i pravilnika za iduću godinu i za vjerovati je da će ugledati svjetlo dana dovoljno rano kako bi se svi mogli pripremiti za novu sezonu regionalnog „Safety Cupa“. I ukoliko to bude učinjeno; onda ova godina pauze uopće neće biti ni tako loša.

Prvi pokušaj, unatoč dobroj i dekarativnoj volji svih zainteresiranih saveza; pretvorio se u natjecanja na brdu i tu u tamo koje na krugu. Brzo se ispuhala pozitivna energija.

Sada; priprema se drugi pokušaj. Vjerujemo da će biti i uspješniji. Jer, sumnjamo da će biti treće prilike.

Brdo nije sporno. Tu uvijek ima i utrka i zainteresiranih i organizatora i vozača. I rally ne bi trebao predstavljati problem. Nije toliko „jak“ kao brdo, ali vjerujemo da će se pronaći dobar broj posada i natjecanja na kojima bi kup bio bodovan.

Problematičan je krug. Prije svega zbog nedostatka adekvatnih staza. No, i tu se nešto mijenja, stoga bi inicijativa oko pokretanja novog „Balkanskog kupa“ na kružnim stazama mogla naletjeti na plodno tlo. U osnovi je jako pozitivna. I vjerujemo da neće naići na startno odbijanje. Okupiti sve automobile koje regija ima; i „poslati“ ih na kružna natjecanja... u startu zavrijeđuje pažnju. Ne bi valjalo kada bi se sada priča rasplinula na neke sitnice ili detalje. Ideja je hvale vrijedna. Bez obzira što je privatna. Ako se ubaci u postojeći sistem natjecanja; mogla bi to biti lijepa sportska priča.

Dado Serden, aktivni i novoizabrani Predsjednik odbora za auto sportove HAKS-a optimist je. Vjeruje u dobru volju, razum i sportski moral svih zainteresiranih sudionika. Svjestan problema koji postoje, ali i želje da se oni prevladaju, ne želi čekati da „netko nešto riješi“. Rađe ide u susret problemu nego ga čeka; pa da onda reagira. Itekako su svi svjesni problema koji postoje u Srbiji i Crnoj Gori sa dva saveza. Ali itekako je svjestan i činjenice da u Srbiji i Crnoj Gori ima dosta automobila koji bi vozili krug, sigurno najviše u regiji. Nećemo ovdje o problemima dvije države, mada smo sigurni da je sve stvar osobnih interesa, ma koliko god netko to „objašnjavao“ sportskim razlozima i razmimoilaženjima u načinu upravljanja i vođenja auto sporta. Vozačima je bitno da voze. I oni žele voziti. I to je najvažnije. Želja da se utrke organiziraju i da na njima konkurencija bude jaka i atraktivna. Problemi će biti riješeni ili neće. Ali da zbog njih „stane svijet“; zaista nema smisla

Ono što sam čuo u posljednje vrijeme daje i budi nadu da će iduća godina, što se tiče „Safety Cupa“ biti uspješna. Neću reći bez problema, ali u protekle dvije godine vidjelo se gdje se griješilo, što treba ispraviti. I sada je na odgovornima u savezima regija da naprave korektne i jasne pravilnike; prije svega tehničke, koji neće biti predmet više različitih mišljenja.

Činjenica je i ta da je naš, hrvatski savez, jednostavno predodređen da vodi kup. Već i stoga što je najorganiziraniji i najbolji u regiji. Postavljen je jasan sistem upravljanja. A tko će sjediti na kojoj stolici, nebitno. Mada ima pojedinaca kojima je to jako, jako bitno. I prodali bi „vlastitu mater“ za funkciju. Na svu sreću u velikoj su manjini.

Safety cup ide. I treba ići. Stoga je i više nego dobro došla ideja, privatna inicijativa o pokretanju kupa na kružnim stazama. Kupa koji bi bez ikakvog problema mogao ući u sastav regionalnog kupa. Naravno da će biti puno pitanja, protivljenja, traženja dlake u jajetu. Međutim; nitko do sada nije predložio nikakvu bolju ideju. Koliko nam je poznato; nitko nije predložio nikakvu ideju kako na zajedničim kružnim utrkama povezati vozače iz regije.

Objektivno nitko ne očekuje startnih 10 utrka po sezoni. Dovoljne su i tri, četiri koje bi bile snažan vjetar u leđa. I zaista bi bilo lijepo vidjeti sve automobile regije na jednom mjestu, na kružnoj utrci. Pa makar se i neke klase ne bodovale za kup, nego samo za nacioalna prvenstva.

Pred vodećim ljudima auto sportova saveza regije nema previše vremena. Uskoro ulazimo u finiš sezone, do objave pravilnika tek je nekoliko mjeseci. I čvrsto vjerujemo, želimo vjerovati da će oni biti objavljeni na vrijeme. Da više neće biti situacija u kojima se do kraja ožujka nije znao kalendar za nastupajuću sezonu. Čvrsto se nadamo da pojedini osobni interesi i ambicije pojedinaca neće biti kočnica regionalnom razvoju automobilizma.

Safety Cup je postavljen na zdrave noge. Aklamacijom je prihvaćen od strane svih saveza. Prilika je stvorena. Druga. Prva je propuštena. Vjerujemo da ova neće biti.