VW Passat CC

09.04.08

Treća dimenzija


Odmah ćemo razjasniti, na samom početku. Ovo nije novi Passat, a bogami niti njegova kupe/kabrio izvedba. Ovo je novi, treći član popularne obitelji kod kojeg oznaka CC predstavlja Comfort i Coupe, dvije najvažnije karakteristike novog modela

Svaki put kada Volkswagen predstavlja novi model pitam se hoće li biti jednako uspješan kao što su to njegovi prethodnici nastali u tvrtki iz Wolfsburga. Pisati o novoj karoserijskoj izvedbi Passata, a ne spomenuti dosadašnje dvije s tridesetogodišnjom poviješću i više od 15 milijuna proizvedenih primjeraka bilo bi prilično nezahvalno prema modelima koji spadaju u jedne od najuspješnijih i najprodavanijih u automobilskoj industriji.


Passat i njegova karavanska izvedba, nazvana Variant, svugdje su fantastično prihvaćene pa se slobodno može reći da su više nego solidno utabale tržišni put trećem i najluksuznijem modelu iz ove obitelji, Passatu CC. Ovdje pritom nije riječ o kupe/kabrio izvedbi kao što će mnogi vjerojatno zaključiti iz samoga imena.

Comfort Coupe (CC)
CC ovdje označava Comfort Coupe i prilično jasno daje do znanja što od ovog automobila možete očekivati. Comfort se tako odnosi na  prostrani, luksuzni interijer prepun sofisticiranih detalja, dok Coupe govori kako je riječ o karakterističnoj karoserijskoj izvedbi, ali sa četvora vrata, koja je duža, šira i niža od klasične limuzine. Za ljubitelje brojki spomenimo i konkretne vrijednosti. Passat CC u dužinu se proteže 4796 milimetara, što je 31 milimetar više od limuzine. Širina od 1856 milimetara je u plusu za 36 milimetara, a veće od klasičnih su i dimenzije širine tragova (sprijeda plus 11, straga plus 16 milimetara) što će značajno pridonijeti dobrim voznim osobinama. U minusu je, dakle, jedino visina (1420 mm ili 50 mm manjka), a to niti ne čudi s obzirom da su dizajneri kod modela CC morali stvoriti karakterističan sportski dojam jednog kupea i na taj način mu dati dimenziju koju Passat nikada nije imao. Posebno je dojmljiv bočni profil novog modela koji u sebi istovremeno sadrži dinamičnost kupea i limuzinsku eleganciju. Linija krova tek je blago zaobljena. To vizualno izgleda vrlo efektno, a dojam podižu okviri stakala u kromu te elegantne letvice iz istog materijala. Ispod samih stakala, dizajneri su dodatno naglasili takozvanu "tornado" liniju, koja vizualno spaja prednji i stražnji kraj te ističe dinamiku i sportski karakter. Ostatak automobila također otkriva već spomenutu novu dimenziju Volkswagena, spoj limuzinskog i kupe svijeta koji je u današnjoj automobilskoj industriji iznimno popularan.


Svakako treba spomenuti i novorazvijeni pomični stakleni panoramski krov koji se prostire sve do B nosača te stvara poseban ugođaj u ionako prestižnoj unutrašnjosti. Ukratko, to znači da će putnici moći uživati u sunčevim zrakama i istovremeno se zabavljati interijerom prepunim luksuznih i novorazvijenih detalja, od instrumenata s bijelim pozadinskim svjetlom koji uzore vuku iz luksuznog Phaetona, preko trokrakog, sportskog upravljača pa do kontrola klima uređaja ili nove generacije radio i navigacijskog sustava s touchscreen kontrolama. Već je kokpit klasičnog Passata smatran elegantnim i prilično sofisticiranim, stoga ne treba posebno naglašavati što će kupci misliti o novim rješenjima.

7,6 L/100 km!
Passat CC čistokrvni je četverosjed iz čega je također vidljivo podilaženje filozofiji kupea. Oba reda sportskih sjedala ergonomski su na najvišoj mogućoj razini. Prednja su serijski podesiva u šest, a opcijski u čak 12 smjerova pa je lako pronaći najudobniji položaj. Problema ne bi trebalo biti niti s temperaturom jer su sjedala grijana i ventilirana, otprilike 320 litara zraka u minuti prolazi stražnjim dijelovima vašeg tijela čineći vožnju ugodnom i opuštajućom. Stražnji red s dva sjedala nudi solidnu prostranost i optimiziranu bočnu i leđnu potporu, gotovo iznenađujuće visoke kvalitete za jedan kupe, a i ovdje je opcijski moguće uživati u blagodatima grijanja leđa i stražnjice. Prtljažni prostor obujma je 535 litara i tek je neznatnih 30 litara manji od onog u klasičnom Passatu.


Motorizacija novog modela tipična je volkswagenska i ovdje ima doista svega. Na europskim tržištima osnovni benzinac bit će 1.8 litarski TSI motor sa 160 KS pri 5000 okretaja u minuti. Najvažnija prednost ovog motora vrhunska je ekonomičnost (prosjek 7,6 litara na 100 km) i odličan okretni moment od 250 Nm dostupan pri niskih 1500 okretaja. S ovim motorom Passat CC do stotke stiže za 8,6 sekundi uz brzinski maksimum od 222 km/h.

4MOTION sustav
Snaga se na kotače serijski prenosi putem ručnog 6-stupanjskog mjenjača, dok opciju čini 7-stupanjski automatski DSG. Srednja razina snage, kada su u pitanju benzinski motori, pripala je još jednom TSI-ju. Ovaj razvija 200 KS pri 5100 okretaja, te 280 Nm koji su dostupni od 1700 okretaja. Prosječna potrošnja ovdje je tek 0,3 litre viša nego kod ulaznog modela, ali su sportske performanse značajno naglašenije. Ubrzanje do stotke je 7,6 sekundi, a maksimalna brzina zaustavlja se na 237 km/h. Alternativa ručnom 6-stupanjskom mjenjaču ovdje je 6-stupanjski automatik. Najjači benzinac, ali i definitivni vrhunac ponude Passata CC je onaj obujma 3.6 litara sa 6 cilindara koji isporučuje 300 KS pri 6600 o/min. Maksimalni okretni moment od 350 Nm dostupan je pri 2400 okretaja, do stotke mu treba tek 5,6 sekundi, a najveća brzina elektronski je ograničena na 250 km/h. Prosječna potrošnja ovdje je ipak nešto veća (tvorničkih 10,1 litara), ali to previše ne čudi s obzirom na vrhunske performanse i snagu. Uz 3,6 V6 motor serijski se nudi i posljednja generacija 4MOTION sustava stalnog pogona na sva četiri kotača, te automatski DSG mjenjač s dvostrukom spojkom o čijim kvalitetama je sve već nekoliko puta rečeno. Svi benzinski motori zadovoljavaju Euro-4 norme, a u početku će na europsko tržište tek najslabija i najjača verzija.


Kada su dizelaši u pitanju, Passat CC bit će dostupan s dvolitarskim TDI motorom i dvije razine snage od 140 i 170 KS. Manji TDI nudi 320 Nm momenta pri 1750 okretaja, ubrzava do stotke za 9,8 sekundi i dostiže maksimum od 213 km/h. Vrhunski podaci za automobil koji prosječno troši tek 5,8 litara goriva. Jači dizelaš juri do 227 km/h, do stotke sprinta za 8,6 sekundi, a sve to uz u decilitar istu potrošnju kao i slabiji agregat. Oba dizelaša ispunjavaju Euro5 standarde koji će na snagu stupiti tek 2009. godine, a na početku će kod nas u ponudi biti tek slabija inačica.

"Lane Assist"
No sada počinje najzanimljiviji dio priče o novom modelu. U VW-u tvrde kako je Passat CC: "progresivni nositelj tehnologije s naprednim sustavima pomoći i dinamičnosti vožnje". Tvrdnja je potpuno točna uzme li se u obzir da su u njega ugrađeni najraznovrsniji Assist sustavi. Posebno je zanimljiv "Lane Assist", aktivni sustav održavanja kretanja po kolničkom traku koji ovdje ima svjetsku premijeru. Isprva smo se na cesti borili s volanom misleći zašto zaboga usmjerava automobil u suprotnom smjeru od onoga koji želimo. Razlog je bio u tome što smo mi automobilski novinari najbolji vozači na svijetu pa smo kao i obično poželjeli skratiti put sijekući zavoje na cesti. Upravljač nam je pružao otpor, a mi smo (pametni, kakvi već jesmo) zaključili da je čudan, svojeglav i nekako neposlušan. Tek smo kasnije shvatili da je "Lane Assist" sustav bio uključen, odnosno da je upravo on bio glavni razlog samostalnog kontra upravljanja kojim je zapravo pokušavao korigirati naše kretanje između traka.

"Front Assist"
Tehnologija je u ovome slučaju bila pametnija od nas, što je priličan dobitak u pogledu komfora i sigurnosti.
Inteligentnim rješenjima niti ovdje nije kraj. S "Park Assistom" već smo se upoznali na nekim drugim modelima, no to je ipak rješenje za žene, a mi novinari smo pravi frajeri pa ga nismo previše koristili. Osim toga, kakvo je to parkiranje u kojem ne koristiš branike automobila ispred i iza sebe.
Sljedeći asistent je automatska regulacija razmaka ACC uz koju Passat CC automatski koči i ubrzava u skladu s prethodno namještenom brzinom. Vrlo korisna igračka koja doduše smanjuje zabavu nabijanja na stražnjicu automobila ispred vas kada ste primjerice u lijevoj traci autoceste. U kombinaciji s "Front Assistom" ovaj sustav sprječava nalijetanje na vozilo ispred jer u skladu s određenim situacijama preventivno aktivira kočnice i stavlja ih u pripravan status te tako funkcionira kao sustav za skraćivanje zaustavnog puta.
Vozne osobine novog modela imaju tri karaktera. Passat CC može se voziti na tri načina: normalno, sportski i iznimno udobno. Naime, novom adaptivnom regulacijom voznog postroja moguće je paralelno namještanje amortizera i servo upravljača, a tri programa: "Normal", "Sport" i "Comfort" pritom nude i specifične karakteristike u skladu s imenom. Mislilo se i na sigurnost pa se za nju brinu: 8 zračnih jastuka, ABS, elektronički program stabilizacije ESP, ASR, EDS, MSR i iznimno kruta karoserija.
Passat CC pozicionira se u premium području srednje klase, u ovom slučaju sportskih limuzina i kupea, a namjerno je u ponudi samo jedan, ali doista vrijedan ili ako želite ekskluzivan paket opreme čiji su sastavni dijelovi, osim onih već spomenutih, audio i klima uređaj, putno računalo, multifunkcionalni display, sustav nadzora pritiska u gumama, 17 colni naplaci i drugo. Njegova cijena na hrvatskom tržištu još uvijek nije poznata, no ne bi trebala biti značajno viša od klasičnog Passata. Očekivani dolazak u Lijepu našu trebao bi se dogoditi već ovoga ljeta. Jedva čekamo...
 

VW Passat CC
 

2.0 TDI

MOTOR: dizelski, 4 cilindra, 16 ventila
OBUJAM (ccm): 1968
SNAGA (kW/KS): 103/140 pri 4200
OKRETNI MOMENT (Nm): 320 pri 1750-2500
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 213
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 9,8
POTROŠNJA (l/100 km): 5,8
 
1.8 TSI
MOTOR: benzinski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1798
SNAGA (kW/KS): 118/160 pri 5000
OKRETNI MOMENT (Nm): 250 pri 1500-4200
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 222
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 8,6
POTROŠNJA (l/100 km): 7,6
 
3.6 V6 FSI
MOTOR: benzinski, 6 cilindara, V6
OBUJAM (ccm): 3597
SNAGA (kW/KS): 220/300 pri 6600
OKRETNI MOMENT (Nm): 350 pri 2400-5300
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 250
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 5,6
POTROŠNJA (l/100 km): 10,1