Citroën Berlingo

11.06.08

Ušminkan i funkcionalan


Kako je nova generacija stvarana prije svega kao osobno, a tek nakon toga kao gospodarsko vozilo, zadovoljava sve obiteljske kriterije. Nudi praktičnost, vozne osobine monovolumena, solidne motore i bogatu opremu

Monovolumen za razonodu, razbibrigu... bila je nit vodilja francuskih stručnjaka pri kreiranju prve generacije Berlinga 1996. godine, a da su pogodili svjedoče prodajni rezultati koje je začetnik segmenta malih dostavnih vozila ostvario u svojih 12 godina na tržištu. Uvukao se pod kožu kupcima, bilo u putničkoj ili dostavnoj verziji, a u Citroënu posebno ističu podatak da su unazad nekoliko godina pojačali svoju prodaju na međunarodnom tržištu te zauzeli vodeći položaj u Europi, s više od 26% udjela na tržištu monovolumena krajem 2007. Kako je ovaj segment oduvijek obećavao, a od svoje pojave bilježi stalan porast prodaje, Citroën je odlučio još više potvrditi svoje mjesto predstavljanjem nove generacije od koje ne očekuje ništa manje.


Dizajnerski gledano, novi Berlingo prati novi izričaj marke što se posebno iskazuje na prednjem dijelu kromiranom ukrasnom letvicom u obliku "Chevrona". Kako su pri kreiranju željeli stvoriti više monovolumen nego dostavnjak svjedoči i široko vjetrobransko staklo koje podsjeća na monovolumene i istodobno naglašava moderan i profinjen izgled. Velike staklene površine podsjećaju na one kod C4 Picassa tj. visiospace koji pridonosi iznimnoj osvijetljenosti putničkog prostora. Dinamičan stil nastavlja se i pogledom na bočnu stranu te iznimno skladnom završetku stražnjeg kraja.

675 litara prtljažnika
Berlingo, blizanac Peugeotovog Partnera osim elegantnijeg izgleda, dobio je i nekoliko centimetara više, točnije produljen je na 4380 mm ( 240 mm), proširen na 1810 ( 80 mm) dok je i međuosovinski razmak povećan na 2730 mm ( 35 mm). Sve to znači i više mjesta u unutrašnjosti koja pruža znatno veći komfor, a primjetni su i kvalitetniji materijali. Završna obrada također je podignuta na višu razinu, a praktičnih pretinaca, baš kako i dolikuje jednom ovakvom automobilu, ne manjka.


Dapače, ima ih gdje god se okrenete, a posebno su zanimljiva dva, oblikovana kao otvori za ventilaciju, koja se nalaze na centralnoj konzoli. Zanimljiv je i konzolni pretinac koji se pričvršćuje na postolje između prednjih sjedala. Nudi dodatni prijenosni pretinac obujma 13 litara i 2 držača čaša. Tim pretincima možemo dodati i pretinac za rukavice u gornjem dijelu iza upravljača (4,1 litre), stropnu policu (12,5 litara), ladice ispod vozačevog i suvozačevog sjedala (8,5 litara svaka, raspoložive ovisno o razini krajnje opreme) ili pretince u podu ispod stražnjih sjedala (7 litara svaki, raspoloživi ovisno o razini završne obrade). Novi Berlingo tako ima gotovo 170 litara pretinaca, ovisno o razini završne obrade što pokazuje, tj. dokazuje njegovu funkcionalnost.
Pohvalit ćemo i smještaj ručice mjenjača, a kao glavni adut novog Berlinga Citroën ističe ogroman prtljažni prostor. Čak 51 litra više nego kod prvog Berlinga i ukupno 675 litara, koje se spuštanjem stražnje klupe poveća na 1350, a čak i na 3000 kada se izvade sjedala.


Što se tiče putovanja Berlingo je znatno udobniji nego ranije što može zahvaliti ovjesu preuzetom iz C4 Picassa. Prednji ovjes tipa McPherson s donjim trokutastim krakovima i stabilizatorom te stražnji s polukrutom osovinom kompromis su između udobnosti i teretnih zahtjeva. Ugodu u vožnji olakšava i brojna oprema poput parkirališnih senzora, limitatora i regulatora brzine te automatskog paljenja svjetala. Na novom Berlingu također je dostupan i sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici. Ova nova funkcija dolazi sa sustavom ESP, naravno, ovisi o paketu opreme. Sustav ESP automatski zadržava vozilo na uzbrdici u kratkom vremenskom razdoblju (do 2 sekunde nakon otpuštanja papučice kočnice), a uključuje se već pri nagibu od 5%. Od ostale opreme izdvajamo ABS, EBD, ASR, šest zračnih jastuka, putno računalo s višenamjenskim zaslonom, audio sustav s komandama na upravljaču kompatibilan s MP3 datotekama, Bluetooth, CD changer, automatsku dvozonsku klimu...


Od motora su na raspolaganju dva benzinska i tri dizelska. Ulazni benzinac je 1.6 sa 90 KS, a slijedi ga motor istog obujma sa 109 KS. Dizelaši su svi 1.6 litarski i to sa 75, 90 i 110 KS. Svi pružaju dobar omjer snage i potrošnje i upareni su s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem, ali dojam bi bio bolji kada bi barem dva snažnija motora imala šest-stupanjski mjenjač. 

Pročistač FAP
HDi motori opremljeni su i s pročistačem čestica FAP, tako da novi Berlingo ponosno nosi oznaku Airdream, kojim se odlikuju najčišća vozila iz Citroënove game. Osim toga, motori HDi novog Berlinga mogu bez ikakve razlike biti pogonjeni gorivom koje sadrži do 30% biogoriva, u svrhu smanjenja emisije CO2 i poticanja korištenja obnovljivih izvora energije.
Cijenu smo ostavili za kraj. Osnovna izvedba s Pack paketom i 1.6 motorom sa 90 KS košta 110.900 kuna, dok s istim motorom i bogatijim paketom opreme Multispace košta 122.600 kuna. Nije malo, ali je, s obzirom da je Citroën zaista opremio i "upicanio" drugu generaciju Berlinga, sasvim očekivano. 


Citroën Berlingo

CIJENA (kn): 110.900-158.400

1.6i
MOTOR: benzinski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1587
SNAGA (kW/KS): 66/90 pri 6000 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 132 pri 2500 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 160
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 15,3
POTROŠNJA (l/100 km): 6,8/8,2/10,8

1.6i
MOTOR: benzinski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1587
SNAGA (kW/KS): 80/109 pri 5750 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 147 pri 4000 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 170
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 13,5
POTROŠNJA (l/100 km): 6,8/8,2/10,8

1.6 HDi
MOTOR: turbodizelski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1560
SNAGA (kW/KS): 55/75 pri 3500 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 185 pri 1750 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 150
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 17,1
POTROŠNJA (l/100 km): 5,0/5,7/7,0

1.6 HDi
MOTOR: turbodizelski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1560
SNAGA (kW/KS): 66/90 pri 4000 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 215 pri 1750 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 160
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 14,3
POTROŠNJA (l/100 km): 5,0/5,7/7,0

1.6 HDi
MOTOR: turbodizelski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1560
SNAGA (kW/KS): 80/110 pri 4000 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 260 pri 1750 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 173
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 12,5
POTROŠNJA (l/100 km): 4,9/5,6/6,8