Seat Ibiza

11.06.08

Prostrijeljeno srce

Nemušta Ibiza bila je jedini model u vatrenoj gami španjolskog proizvođača koja nije uspijevala ponuditi više od provjerene mehanike. No došlo je vrijeme za velike promjene i novu Seat Ibizu

Dizajnerski izričaj svakog Seata jamči mediteranski osjećaj koji u sebi skriva provjerenu mehaniku. Jedini model koji je u Seatovoj gami za ovim postulatom zaostajao bila je dosadašnja, treća, generacija modela Ibize. Iako je mnogo puta zasluženo osvojila nagrade za najbolji model u svojoj klasi, stari model naprosto nije nudio emocije koje pretpostavlja pripadnost španjolskoj marki. No stvari će se iz korijena promijeniti jer nam s Iberskog poluotoka dolazi nova generacija ovog modela koji donosi posve novi dizajnerski izričaj za španjolski automobil.

Dizajn strijele
Potpuno novi vizualni indetitet Ibize obilježen je stilskim potpisom nazvanim "Arrow design". Tristotinjak inženjera i dizijanera zaslužno je za razvoj automobila koji je u samo 23 mjeseca prešao dug put od isluženog modela predstavljenog 2002. godine do novog uzbudljivog, vatrenog automobila. Uistinu, dizajnerska strijela nove Ibize, poput Amorove pogađa ravno u srce. Linije novog automobila sada su izražajnije, posebno se ističu novi svjetlosni elementi i prednji kraj koji je još na studiji Boccanegra izazivao oduševljenje svojom pojavom. Snažna i niska pojava prednjeg kraja pretočena je naglašenim blatobranima i dinamičnim linijama na čitav bok koji tek povišenim zadnjim krajem odustaje od naglašenih emocija i očituje izraženu praktičnost.


Ona je jasna i u velikom poklopcu prtljažnika koji svojim dimenzijama jasno daje do znanja da je u ovaj automobil lako i jednostavno pospremiti svu silu prtljage. Ibiza je dizajnerski uradak, iz Lamborghinija poznatog, Luca Donckerwolkea koji je povećane dimenzije zamaskirao u uzbudljivu vanjštinu.
Povećanje dimenzija osobito je vidljivo i osjetljivo u unutrašnjosti. Vozački položaj niži je za više od dva centimetra, a prtljažnik nudi čak 25 litara više obujma od starog pa je sa 292 litre prvak svoje klase. Sama unutrašnjost odlikuje se daleko višom razinom kvalitete materijala, ali još više od toga novom orijentacijom.
Vozač je u Ibizi na prvom mjestu, informativna instrumentna ploča nudi dva atraktivna analogna instrumenta i središnji informacijski zaslon. Središnja je konzola zakrenuta prema njemu i sve su komande nadohvat ruke, ergonomiju prati i opremljenost. Tako su ispod ventilacijskih otvora smješteni pregledni audio uređaj, a ispod njega i kontrole klimatizacije. Vozačku orijentaciju naglašava i trokraki volan, kao i precizni mjenjač.


Emocije vanjskog dizajna kod nove Ibize nisu tek vizualni element. Automobil nudi uzbudljivu dinamiku u vožnji koja je potkrijepljena preciznim upravljačkim sklopom, ali i zanimljivim rješenjima na polju ovješenja. Dva miljuna testnih kilometara iza nove Ibize omogućili su razvoj dvije vrste ovjesa. Osnovni, usmjeren prema udobnosti, nalazi se u svim modelima, dok je kod onih s sufiksom Sport automobil opremljen krućim i dinamičnijim postavkama. Predniji su amortizeri kod njega tvrđi 25%, stabilizatori su ojačani sa 18 na 19 mm, a povećani trag kotača omogućio je i ugradnju kotača većih dimenzija.


Da bi ovjes i kvalitetna šasija bili odgovarajuće zaposleni pobrinut će se ponuda motora. Iako je ulazni benzinac 1.2 sa 3 cilindra i 70 KS dostatan samo za gradsku vožnju, već je sljedeći 1.4 litarski motor sa 85 KS dovopljan za uzbudljivu vožnju. Veseli i najava ugradnje suvremenih TFSI inačica spomenutog motora. Do tada svi željni sportske vožnje morat će se zadovoljiti uz 1.6 litarski benzinac koji razvija 105 KS. Dizelsku ponudu čini 1.9 litarski TDI sa 90 i 105 KS. Oba pružaju zavidnu razinu ekonomičnosti, a potonji i povezanost sa Seatovim WTCC bolidima koje također pogoni motor oznake TDI. Performanse nisu jedina stavka nove Ibize ispisane velikim slovima. Tu je i neizostavna sigurnost. Seat je podigao letvicu testirajući novi model pri 50 km/h (a ne 38 km/h koliko je standard), a tu je i sijaset elektroničkih pomagača koji sprječavaju da se dogodi najgore.
Šlag na vatrenoj torti novih Seata konačno je došao u obliku Ibize. Uzbudljiv dizajn zaokružuje mehaniku i performanse koje nude odgovarajući osjećaj vidljiv iz vanjskog oblika.