Chevrolet Cruze

10.06.09

Potencijalni hit

Kompaktna limuzina, koja se uz moderan dizajn odlikuje i solidnom prostranošću te kvalitetom materijala, mogla bi, usprkos krizi, u skoroj budućnosti postati pravi hit. Primamljivom je prvenstveno čini  prihvatljiva cijena od nepunih 90 tisuća kuna za osnovni model

U vrijeme kada tržište bilježi drastičan pad, ne samo kod nas, već i u cijelom svijetu, Chevrolet na Starom kontinentu upisuje rast prodaje od čak 11%. Stoga ne čudi njihov optimizam, unatoč neminovnom konačnom padu GM-a. No, dok se živi, živi se punim plućima što pokazuju novi modeli koji će u skorijoj budućnosti stići pod okrilje te marke. Prvi od njih, svakako i najzanimljiviji, ukoliko izostavimo Camara koji bi u Europu trebao stići 2010. godine, je model Cruze.



Njegovo će ime one starije nedvojbeno podsjetiti na prvu sapunicu koju smo imali prilike gledati, Santu Barbaru i jednog od njenih glavnih protagonista. I dok je Cruz postao zvijezda, Cruze to tek treba postati, a ovako, na prvu, možemo reći da ima sve preduvjete. U ova krizna vremena kao melem na ranu stigao je model koji će, ako ničim drugim, onda svojom cijenom dobrano uzdrmati segment kompaktnih obiteljskih automobila. Starta već od 89.696 kuna za model sa 1.6i motorom od 113 KS i baznim paketom opreme, ne baš maštovitog imena Base. Uz prihvatljivu cijenu, mislimo da će Cruze zahvaljujući međunarodnom dizajnerskom timu iz Njemačke, Sjedinjenih Američkih Država, Koreje i Australije trenutačno postati prepoznatljiv i svakako bi ga kupci automobila ovog segmenta trebali imati u vidu.



Moderan dizajn s markantnim prednjim dijelom, čiste i fluidne bočne linije te gotovo kupeovska silueta vizualno u potpunosti odudaraju od Cruzeovog prethodnika, a jednak pristup korišten je i u skladnom interijeru presvučenom kvalitetnim materijalima s prepoznatljivim dvostrukim kokpitom posuđenim iz, ni manje, ni više, nego Corvette. Pregledna instrumentna ploča ima atraktivno pozadinsko LED osvjetljenje bijele te ledeno plave boje, a armatura je, jednako kao i oplate vrata, dijelom presvučena efektnim materijalima sa zrnatom teksturom mekanom na dodir. U usporedbi s prethodnikom,



Cruzeova sjedala su unaprijeđena korištenjem žičane konstrukcije kako bi se što ravnomjernije rasporedila masa, čvršće pjenasto punjenje i bolja amortizacija prednjih i stražnjih naslona te samih sjedala. Kada smo već kod interijera recimo da su, uz već spomenuti Base, u ponudi i LS i LT paketi opreme. Base nudi  ABS, servo upravljač, prednje i bočne zračne jastuke, audio uređaj sa CD-om, grijane i električno podesive vanjske retrovizore, centralno daljinsko zaključavanje... Klima uređaj je dostupan uz drugi paket opreme što je jedini manjak, dok s LT paketom idu navigacija, tempomat, 17 alu-naplaci i ostalo, ukratko sve što se može danas ugraditi na automobile ove, ali i viših klasa.

Dimenzijama se pak u potpunosti približio srednjoj klasi, a veliku prostranost naglašavaju osovinski razmak od 2685 mm i prtljažnik od 450 litara. Ujedno, Cruze nudi solidnu količinu prostora za noge, glave i ramena putnika na stražnjoj klupi i to usprkos specifičnoj spuštajućoj liniji krova.


 
Prilikom lansiranja kupci će moći izabrati između dva benzinska i jednog dizelskog motora. Ulazni 1.6 litarski benzinac razvija 113 KS pri 6400 o/min te nudi okretni moment od 153 Nm pri 4200 o/min. Brzinski maksimum mu je 185 km/h, do stotke mu treba 12,5 sekundi, a prema navodima proizvođača prosječno troši 6,7 l/100 km. Snažniji, 1.8 litarski razvija 140 KS, a do 100 km/h ubrzava za 9,8 sekundi s prosječnom potrošnjom od 6,8 litara. Najsnažniji agregat u ponudi je 2.0 litarski turbodizelaš sa 150 KS i potrošnjom od 5,6 litara, a serijski je opremljen filtrom za čestice. Kasnije tijekom godine stiže još jedna 2.0 litarska turbodizelska izvedba sa 125 KS, a svi motori standardno su upareni s pet-brzinskim ručnim mjenjačima, dok uz nadoplatu Chevrolet nudi automatiku sa stupnjem prijenosa više.

Vozili smo
Chevrolet Cruze
OPĆENITO: kompaktna limuzina koja se uz moderan dizajn odlikuje i solidnom prostranošću i kvalitetom materijala
MJENJAČ: pet-stupanjski ručni i šest-stupanjski automatski
DUŽINA/ŠIRINA/VISINA (mm):  4597/1778/1477
MEĐUOSOVINSKI RAZMAK (mm): 2685
MASA PRAZNOG VOZILA (kg): 1365-1502
OBUJAM PRTLJAŽNIKA (l): 450
CIJENA (kn): 89.696-147.868

1.6i
Motor: benzinski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1598
Snaga (kW/KS): 83/113 pri 6400 o/min
Okretni moment (Nm): 153 pri 4200 o/min
Najveća brzina (km/h): 185
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 12,5
Potrošnja (l/100 km): 5,5/6,7/9,0

1.8i
Motor: benzinski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1799
Snaga (kW/KS): 103/140 pri 6200 o/min
Okretni moment (Nm): 176 pri 3800 o/min
Najveća brzina (km/h): 200
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9,8
Potrošnja (l/100 km): 5,3/6,8/9,3

2.0 VCDI
Motor: turbodizelski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1991
Snaga (kW/KS): 110/150 pri 4000 o/min
Okretni moment (Nm): 320 pri 2000 o/min
Najveća brzina (km/h): 210
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9,4
Potrošnja (l/100 km): 4,8/5,6/7,0