Toyota Urban Cruiser

10.06.09

Još jedan mali, a veliki

Toyota je nastavila s velikom ofenzivom koja bi im se u skoroj budućnosti i te kako mogla isplatiti. Pomalo konzervativne modele u posljednjiih nekoliko mjeseci zamijenili su moderni i atraktivni, a posljednji u nizu je Urban Cruiser

Već smo nakon prezentacije nove generacije Avensisa napisali da Toyota ima opasne namjere te uzvraća krizi na način koji je svojstven samo njoj. Jedna od najvećih, svakako i najuspješnijih automobilskih kompanija jasno je dala do znanja da se neće tako lako predati, a predstavljanje novih modela, svakog na svoj način atraktivnog i zanimljivog, budućim kupcima jedino je rješenje i put da se nađe izlaz iz krize, koja, kao što ste vjerojatno čuli "udara" sve jače i jače. Umjesto tradicionalnih, pomalo uštogljenih modela koji pažnju kupaca zaokupljaju prvenstveno pouzdanošću i kvalitetom, a daleko manje emocijama, nedavno pristigli minijaturni iQ te još jedna gradska pridošlica Urban Cruiser unose pozitivan dašak svježine u Toyotinu gamu.



Hrabar iskorak za japanskog proizvođača ovu marku će dodatno približiti mlađim kupcima, a pametnom nadopunom game u segmentu u kojemu gotovo da nema protivnika sasvim sigurno postiže zapažen nastup. Križanac gradskog kompakta i malenog SUV-a, odnosno crossovera izdvaja se iz gomile gradskih modela i već na prvu odaje dojam ugodnog osvježenja. "Ono što smo ostvarili pruža dodatnu vrijednost koju su kupci iz B segmenta tražili. Ova vrijednost je pronađena u performansama koje će vlasnicima omogućiti bezbrižnost ne samo u gradu nego i na izletima u brdima i prilikom vožnje po snijegom pokrivenim ili zavojitim planinskim cestama", rekao je Kiyokatsu Miura, glavni inženjer na projektu Urban Cruiser i time zapravo rekao sve. Zahvaljujući svojim dimenzijama nova Toyota jamči lako provlačenje prenapučenim gradskim sredinama, a istovremeno 16 centimetara odignuta podnica od tla i mogućnost odabira pogona na sve kotače sugerira poneku avanturu na manje zahtjevnim neasfaltiranim terenima. Simpatična, robusna vizura sasvim sigurno ne prolazi nezapaženo, a samo 393 cm dugačka karoserija nudi okretnost primjerenu gradskom okruženju. Iako vizualno djeluje snažno i znatno veći nego što uistinu jest, Urban Cruiser posuđuje platformu od Yarisa od kojega je tek 3 cm širi te 1 cm viši. Kombinacija čvrste i mišićave pojave "soft" terenca s kompaktnim, gradski prihvatljivim dimenzijama te praktičnost vozila s pet vrata, Toyotin je udarac konkurenciji koja za sada ne nudi odgovor.



Neobična, no vrlo atraktivna vanjština uspješno se nadovezuje na modernu i za ovu klasu prilično praktičnu unutrašnjost, a unatoč nedostatku centimetara u dužinu, razmjerno velik međuosovinski razmak od 246 cm osigurava dovoljno mjesta za četiri, pa čak i pet putnika te smještaj prtljage. Osnovnog obujma od 314 litara spreman je za sve zahtjeve malih obitelji, dok se preklapanjem stražnjih sjedala može povećati na 749 litara. Uz to, Urban Cruiser nudi dvije vrste stražnjih sjedala, model s pogonom na prednje kotače ima 60:40 raspodjelu sjedala s pomicanjem, regulacijom kuta naslona i preklapanjem dok su sjedala kod AWD modela dvostruko preklopiva. Interijer donosi prepoznatljivo Toyotino okruženje, no u modernijem i razigranijem duhu dok problema ne bi trebalo biti niti sa smještajem brojnih sitnica jer pretinaca ne nedostaje, baš kao ni otvorenih odlagališta i držača za boce.


 
Motorizaciju Toyotinog gradskog crossovera čine po jedan benzinski i jedan dizelski predstavnik, oba uparena s novim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem. Benzinska opcija je 1.33 litarski Dual VVT-i sa 101 KS i 132 Nm okretnog momenta, a tvornički deklarirana prosječna potrošnja iznosi niskih 5,5 l/100 km. Uz benzinca serijski ide ekološki "Stop & Start" sustav koji automatski gasi motor kada vozilo stoji, a u gradskim uvjetima potrošnja goriva i CO2 emisija smanjena je do 4%. Dizelaš je od prije poznati 1.4 D-4D, opremljen s filtrom čestica (DPF) te razvija 90 KS i maksimalni okretni moment od 205 Nm između 1800 i 2800 o/min. Njega je moguće upariti s pogonom na prednje kotače ili pak opcionalnim AWD pogonom, a u Toyoti se hvale prosječnom potrošnjom od 4,9 l/100 km te CO2 emisijom od samo 130 g/km, što predstavlja najmanju emisiju na svijetu za osobno vozilo s pogonom na sve kotače. Riječ, dvije i o AWD pogonu s aktivnom kontrolom okretnog momenta koji je potpuno automatiziran, no pritiskom na prekidač sustav se može blokirati kako bi se dodatno poboljšala vozna svojstva na zahtjevnijim terenima, dok se iznad 40 km/h ponovo vraća u automatski režim rada. U prilog sigurnosti ide i serijska oprema koja već u startu uključuje sedam zračnih jastuka, VSC, TRC, ABS, BA i EBD.


 
Na hrvatskom tržištu Urban Cruiser dostupan je s tri paketa opreme (Active, Limited i Executive), a već osnovni uz sve nabrojane aktivne i pasivne sustave donosi i klima uređaj, radio CD mp3 sa šest zvučnika, električni paket, branike u boji vozila, 16 colne naplatke... Cijene startaju od 134.250 kuna za benzinsku 1.33 verziju s paketom opreme Active dok je za osnovni dizelaš potrebno izdvojiti 149.250 kuna.

Vozili smo
Toyota Urban Cruiser
OPĆENITO: novi gradski crossover iz B segmenta s mogućnošću izbora i AWD pogona
MJENJAČ: šest-stupanjski ručni
DUŽINA/ŠIRINA/VISINA (mm): 3930/1725/1525
MEĐUOSOVINSKI RAZMAK (mm): 2640
MASA PRAZNOG VOZILA (kg): 1120-1275
OBUJAM PRTLJAŽNIKA (l): 314
CIJENA (kn):  134.250-180.375

1.33 Dual VVT-i
Motor: benzinski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1329
Snaga (kW/KS): 74/101 pri 6000 o/min
Okretni moment (Nm): 132 pri 4000 o/min
Najveća brzina (km/h): 180
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 12,5
Potrošnja (l/100 km): EU 5,5

1.4 D-4D
Motor: turbodizelski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1364
Snaga (kW/KS): 66/90 pri 3800 o/min
Okretni moment (Nm): 205 od 1800 do 2800 o/min
Najveća brzina (km/h): 180
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 12,7
Potrošnja (l/100 km): EU 4,5