Peugeot 308 SW

12.09.08

Čarobna ljepota otoka Raba i zanimljivost nove karoserijske izvedbe jednog popularnog modela očito su učinile svoje. Teško je ne biti odvratno romantičan i odmah ustvrditi da je stiglo - vrijeme za ljubav.

Nije lako početi tekst o automobilu kada si prepun dojmova o mjestu na kojem je predstavljen. Upravo je takva sudbina Peugeota 308 SW, jednog odličnog automobila koji se sjajno uklopio u pomalo nestvaran ambijent otoka Raba, najjužnijeg Kvarnerskog otoka gdje je prvi puta prikazan. Barem kada je hrvatska javnost u pitanju. E sad, odlučio sam biti pošten i odmah vam otvoreno priznati zašto fotografije u prilogu teksta nemaju baš ništa zajedničkog s tim čudesnim Rabom.

Mirte, pinije, borovi...
Mogao sam vam sada prodati tisuću i jednu laž, no prava je istina da u slikama s Raba nećete uživati iz jednog jedinog razloga. One, naime, nikada nisu niti napravljene. Godine su očito učinile svoje pa je fotografski aparat potpisnika ovih redaka nemarno zaboravljen u jednoj ladici, jednoga stola, jedne redakcije u jednoj novozagrebačkoj općini jedine hrvatske metropole. Mea culpa. Duboko se ispričavam i posipam pepelom. Demencija očito napada i one ispod 40.     


Prava je šteta da patim od gubitka pamćenja jer je prelijepi Rab jedno od onih mjesta na kugli zemaljskoj na kojem ćete se, htjeli to ili ne, osjećati nekako drukčije, življe, veselije... Otok koji će u vama, prepustite li se i otvorite njegovoj čaroliji, probuditi osjećaje i ispuniti vas toplinom, ugodnom, slatkom, strastvenom... Možda je razlog ljepota koja vas okružuje, a možda i legenda koja kaže kako su Rab u svoju zaštitu uzeli sami Bogovi, smjestili ga u njedra velebnog Velebita i krilo brda Kamenjaka, te učinili od njega otok sunca, ljubavi i ljepote. Ljepote u kojoj su inspiraciju pronašli brojni umjetnici, ali i ljepote u kojoj su uživali brojni svjetski vladari. Dopustite onda da u toj ljepoti inspiraciju pronađe i prosječan automobilski novinar, u ovome slučaju ja. Dakle, Rab je čudo, neopisivo čudo okupano suncem i aromatičnim mirisom mirte, pinije i borova, kombinacija zbog koje ćete se opijeni poput kakvog tinejdžera poželjeti zaljubiti. Ovdje na scenu stupaju vrijedni ljudi iz Peugeota koji su vam odlučili sugerirati da biste se, kada su automobili u pitanju, mogli zaljubiti u njihov posljednji model koji tako ponosno nosi oznaku 308 SW.


Nije to naročito teško jer treća karoserijska izvedba nove 308-ice izgleda prilično dopadljivo, a trebala bi u sebi sadržati i glavne karakteristike slavom ovjenčane prethodnice s brojem manje u imenu, koja se na kraju životnog puta prodala u gotovo 960 tisuća primjeraka. Dakle, njene su prednosti prepoznatljiv stil, visoka razina kvalitete, briga za okoliš, užitak u vožnji i ugodan osjećaj u putničkoj kabini, bez obzira tko se u njoj nalazio. Primjerice, ukoliko poput mene, zahvaljujući jednoj PR djelatnici, u interijer primite potpunog stranca, na kraju vožnje oboje ćete imati osjećaj da se poznajete mnogo dulje nego što to zapravo jest. Proizvođač to opisuje kao smanjenje razine unutrašnje buke što pomaže komuniciranju...
Urnebesno zanimljiv automobil prednjicu dijeli s hatchback verzijom, dok je stražnjica s obzirom na karavansku namjenu ipak vizualno jedinstvena. Tako su smjele linije ove zgođušne automobilske guze dizajnirane oko poklopca prtljažnika sa stražnjim vjetrobranskim staklom koje se otvara zasebno. Praktično.


Ne morate biti posebno talentirani za primjećivanje detalja da biste shvatili kako je interijer također u većoj mjeri preuzet s "obične" 308-ice. Nije to uopće loše jer unutrašnjost ostavlja dojam raskoši, elegancije, prostranosti i udobnosti. Još ako ste jedan od sretnika koji si mogu priuštiti stakleni panoramski krov te tako noću proučavati raspored zvijezda, doživljaj je gotovo potpun. Dodatnu sreću izazvat će tek pozamašna modularnost ili u prijevodu čudesne mogućnosti rasporeda 5 ili 7 sjedala, te obujam prtljažnika, navodno najvećeg u klasi.

HDI tehnologija
Jednako je zanimljiva i motorizacija, tri benzinca razvijena u suradnji s BMW grupom, te tri dizelaša s najnovijom HDI tehnologijom direktnog ubrizgavanja. Spomenute je moguće kombinirati sa 5 i 6-brzinskim ručnim, odnosno 4-stupanjskim automatskim mjenjačima koji ovako na prvu djeluju dosta učinkovito. Vozne osobine iznenađujuće su dobre imate li u vidu kako je ovo ipak karavan. U biti, ovjes se kao i kod limuzine sastoji od prednjeg McPhersona povezanog s torzionom oprugom za savršenu preciznost upravljanja i odlično suzbijanje vibracija, te stražnjeg ovjesa s polukrutom osovinom, dva ramena i integriranom torzionom oprugom koji garantiraju kompaktnost, krutost i maksimalnu kontrolu.


Stražnji ovjes posebno je prilagođen specifičnim svojstvima kakva bi jedan karavan trebao imati. To znači da se 308 SW može voziti dinamično i brzo, ali uz istovremeno zadržavanje optimalne razine udobnosti. Na posljednju karakteristiku, udobnost, utjecat će i tri ponuđena paketa opreme: Comfort Pack, Comfort Pack Cielo i Premium, dok će kod rješavanja pitanja je li riječ o definitivnoj ljubavi presudna biti cijena, koja bi za ulazni model, 15. listopada kada počne komercijalizacija, trebala iznositi 128.500 kuna.
Dobrodošlicu u Rab, koji od srednjeg vijeka krasi epitet felix ili sretan, poželjet će vam, kakve li ironije, nesretni ljubavnici Kalifront i Draga, čije kamene skulpture dominiraju središnjim trgom, trgom sv. Kristofora, zaštitnika otoka. Je li vaša ljubav sretna ili nesretna, prosudite sami. Isto učinite i s prosudbom možete li se zaljubiti u ovaj automobil. Nekima će uspjeti, a nekima ne. Živjela ljubav!


Peugeot 308 SW

CIJENA (kn): 128.500-176.000

1.4 VTi
MOTOR: benzinski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1397
SNAGA (kW/KS): 70/95 pri 6000 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 136 pri 4000 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 178
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 13,4
POTROŠNJA (l/100 km): 5,3/6,7/9,3

1.6 VTi
MOTOR: benzinski, 4cilindra
OBUJAM (ccm): 1598
SNAGA (kW/KS): 88/120 pri 6000 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 160 pri 4250 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 189 (182)
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 11,5 (13,4)
POTROŠNJA (l/100 km): 5,3/6,7/9,4 (5,9/7,5/10,5)

1.6 THP
MOTOR: turbobenzinski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1598
SNAGA (kW/KS): 110/150 pri 5800 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 240 pri 1400 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 209
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 9,3
POTROŠNJA (l/100 km): 5,6/7,3/10,4

1.6 HDi
MOTOR: turbodizelski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1560
SNAGA (kW/KS): 66/90 pri 4000 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 215 pri 1750 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 174
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 13,3
POTROŠNJA (l/100 km): 4,0/4,7/6,0

1.6 HDi FAP
MOTOR: turbodizelski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1560
SNAGA (kW/KS): 80/110 pri 4000 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 240 (s overboostom 260) pri 1750 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 185
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 11,9
POTROŠNJA (l/100 km): 4,0/4,96,4

2.0 HDi FAP
MOTOR: turbodizelski, 4 cilindra
OBUJAM (ccm): 1997
SNAGA (kW/KS): 100/136 pri 4000 o/min
OKRETNI MOMENT (Nm): 320 (s overboostom 340) pri 2000 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 202
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 10,6
POTROŠNJA (l/100 km): 4,7/5,7/7,4