Kia Pro Cee'd

31.08.09

Dizajn, kvaliteta, cijena...


Uglavnom, modeli koje Kia izbacuje na tržište postali su prihvaćeni kao da se radi o Opelima ili Volkswagenima. Što to oni imaju da je ljudima tako privlačno? Prije svega dizajn, zatim kvalitetu, ali i cijenu koja je, htjeli mi to priznati ili ne, još uvijek najbitnija stavka kod kupnje novih automobila..

Predstavljanjem cee`da Kia je napravila tek prvi korak ka osvajanju tržišta, a nastavak je uslijedio s karavanskom inačicom i posebno trovratnom, kupe izvedbom koja je prvenstveno namijenjena mlađim kupcima. Automobil koji je "probudio" kompaktnu klasu napreduje koracima od sedam milja, a dosadašnji vladari klase nemaju mira. Doduše, po rezultatima u prva tri mjeseca Kia je tek na 18. mjestu, no iz mjeseca u mjesec se stanje poboljšava.



Krenimo od dizajna. Atraktivne linije cee`da, kod trovratne karoserije su još više došle do izražaja. Djeluje mnogo sportskije i dinamičnije pa je jasno da cilja na mlađu publiku što je i bio cilj njenih dizajnera. Oštre i zaobljene linije protežu se cijelim automobilom, a sportskom dojmu pridonose: položenije vjetrobransko staklo, niža silueta, veći branici i "oštrija" stražnja svjetla. Cjelokupna je ocjena da je pro_cee`d jedan od najljepših, ako ne i najljepši kompakt na tržištu. Posebno je pak upečatljiv u ovoj boji s nisko profilnim gumama i 17 colnim alu-naplacima.



Posebice ona kod pro_cee`da. Iako nudi prostranost, udobna sjedala, vrlo logično raspoređene instrumente i tek nešto teži ulazak na stražnju klupu, nedostaje joj nekih sitnih detalja koji bi je približili europskoj konkurenciji. Govorimo o dizajnu dok se po pitanju materijala i završnoj obradi ne može ništa prigovoriti. Instrumentna ploča narančastog sjaja vrlo je pregledna, točnije sve je isto kao i kod drugih izvedbi. Nepromijenjen je i prtljažnik, 340 litara osnovnog volumena koji preklapanjem stražnje klupe raste na 1210 litara.  

Spomenimo i prtljažnik, identičnih 340 litara kao kod pro_cee`da koji preklapanjem stražnjih sjedala raste na 1070.

Pro_cee`d se u zavojima više naginje i osjećaj je da malo "bježi". Ovjes je prije svega namijenjen udobnosti zahvaljujući prednjem McPhersonu i stražnjem neovisnom multilinku, zbog čega su putovanja u pro_ cee`du iznimno ugodna i udobna, ali ovo je kupe i od njega se očekuje užitak u vožnji zavojitim cestama. Uzbuđenje je ono što tražimo, a toga nedostaje.