Ford Ka - Gradski "boom"

23.09.09

Vozili smo pravi mali "gradski boom" - Ford Ka



Simpatije prema najmanjem Fordovom modelu prisutne su još od njegovog prethodnika, originala na čijem je tragu i nastao novi model. Taj je povijesni mališan u sebi imao "ono nešto", onu čudesnu osobinu koja čini razliku između posebnog i običnog. Upravo zbog toga originalni KA i danas je rado viđen gost na cestama. Više od milijun kupaca brojka je koju je teško zanemariti.

Ipak, stiglo je vrijeme za novi model. Gospodarska kriza pritom je učinila svoje pa ovaj automobil nastaje u suradnji s Fiatom. Izbor je prilično logičan jer je tradicija Talijana, kada su mali automobili u pitanju, gotovo neprikosnovena. Čak je i proizvodna traka talijanska jer se KA proizvodi u Fiatovom pogonu u Poljskoj.

Ipak, neke su stvari ostale specifične. KA se tako vozi poput Forda, izgleda poput Forda, ali i nudi zabavan duh originalnog modela. Sada već tradicionalan kinetički dizajn zaslužan je za svjež, moderan izgled, a grafički elementi prednjeg i stražnjeg kraja stvaraju prepoznatljivo lice. Sprijeda, istaknuta donja trapezoidna rešetka formira usta, velika, prema nazad povučena svjetla čine oči, dok je nos istaknut poznatim Fordovim ovalom. Odostraga, svjetla su ponovo oči, kvaka stražnjih vrata postaje nos, dok je odbojnik s trapezoidnim setom u sredini najsličniji ustima.




















U unutrašnjosti je ipak vidljiv utjecaj Fiata. Prije svega se to odnosi na izgled središnjeg stupa, ručice mjenjača i komande klima uređaja, smještaj podizača stakala, izgled ploče s instrumentima, te ručice pokazivača smjera, svjetala i brisača. Ostatak interijera je originalan pri čemu posebno dopadljivo djeluju snažni kontrasti i izražajne boje koji su namjerno izabrani kako bi odražavali avanturistički ukus tipičnog kupca modela Ka. Paketi opreme dolaze u dvije razine, Ambiente i Titanium, pri čemu je prvi prilično skroman, dok drugi nudi već i luksuzne detalje.
Motorizacija nije najraznovrsnija pa su za pogonske agregate izabrani tek jedan benzinac (1.2 litre, 69 KS) i jedan turbodizelaš (1.3 litre, 75 KS). Oba motora dolaze u kombinaciji sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Vozne osobine su odlične i nude iznimnu dinamiku i iskustvo stečeno na novoj Fiesti. Ovjes, upravljanje i šasija pažljivo su podešeni kako bi Ka imao najbolje vozne osobine u klasi. Brzi prolasci zavojima vrlo su zabavni, a tek ozbiljno pretjerivanje izazvat će lagano bježanje nosa, no puštanjem gasa stvari se trenutačno vraćaju u normalu.





















Za kraj smo ostavili cijene jer one i nisu najpopularnije. Imidž je ipak utjecao na konačan iznos pa je ulazna cijena gotovo 72 tisuće kuna, dok se u najskupljoj verziji penje do gotovo 98 tisuća. U današnje vrijeme nije malo, no dobar imidž oduvijek je bio na cijeni.

1.2 Duratec
Motor: benzinski, redni, 4 cilindra, 8 ventila
Obujam (ccm): 1242
Snaga (kW/KS): 51/69 pri 5500 o/min
Okretni moment (Nm): 102 pri 3000 o/min
Najveća brzina (km/h): 159
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 13,1
Potrošnja (l/100 km): 4,4/5,1/6,3

1.3 Duratorq TDCi
Motor: turbodizelski, redni, 4 cilindra, 16 ventila
Obujam (ccm): 1248
Snaga (kW/KS): 55/75 pri 4000 o/min
Okretni moment (Nm): 145 pri 1500-3500 o/min
Najveća brzina (km/h): 161
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 13,1
Potrošnja (l/100 km): 3,7/4,2/5,2