Peugeot 3008

23.09.09

Uspješan ulazak u klasu



Svoj prvi ulazak u SUV segment francuska marka bilježi modelom 4007, koji je na tržište stigao zajedno s "braćom" C-Crosserom i Outlanderom. Kako je taj posao, što se mehaničkog dijela tiče ipak ponajviše odradio Mitsubishi, Peugeot nije mirovao.

Tako je na prošlogodišnjem pariškom salonu s konceptom Prologue Hybrid4 najavio svoj prvi samostalni crossover, iako je sam razvoj krenuo znatno ranije, gotovo paralelno s razvojem bratskog modela kojemu je u oznaci izostavljena jedna nula.

Peugeotov crossover u dužinu mjeri 4365 mm s međuosovinskim razmakom od 2613 mm, bazira se na modificiranoj platformi modela 308, a atraktivna vanjština kombinira monovolumenske linije te one primjerene SUV vozilima. Veličinom je smještena između kompaktne 308-ice i velikog brata 4007, što će u konačnici zajamčiti kompaktne dimenzije i solidnu prostranost.




















Iako bi se ovakvim šturim opisom moglo naslutiti kako je riječ o povišenoj inačici 308-ice SW, pažljiviji pogled na vanjštinu otkriva drukčiju narav 3008-ice. Prvenstveno se to odnosi na prednji kraj s izduženim farovima, dok jednodijelna maska hladnjaka, robusni branik i ukrasni štitnik podnice djeluju efektno te tipično SUV-ovski. Stražnji kraj pak donosi neobično dizajnirana svjetla s LED diodama, a na bliskost s većim bratom 4007 sugeriraju dvodijelna vrata prtljažnika. Iako dimenzije potvrđuju suprotno, dojam je da 3008 djeluje vizualno znatno veće i odraslije od 308-ice.




















Isto kao i kod vanjštine, Peugeotov novitet igra na crossover kartu i u interijeru uspješno kombinirajući visok položaj sjedenja, komfor te visoku razinu modularnosti. Vozača će dočekati dizajnerski vrlo efektan kokpit koji smjernice vuče ni manje ni više nego iz avionske industrije, a sve je podređeno upravo vozaču. Visoka središnja konzola odvaja vozača od suvozača, gotovo kao u kakvom sportskom kupeu, a ne u vozilu s primjesama SUV-a, dok pohvale zaslužuje i armaturna ploča s novodizajniranim svim instrumentima izuzev kontrola klima uređaja koje potiču iz 308-ice. Uz 2613 mm međuosovinskog razmaka, unutrašnjost ima mogućnost tri položaja podnice prtljažnika i preklopnih zadnjih sjedala. S preklopljenim stražnjim sjedalima i sjedalom suvozača, 3008 nudi ravnu površinu poda od vrata prtljažnika pa sve do armaturne ploče, a sam prtljažni prostor u osnovnoj konfiguraciji zaprima 512 litara. Kao dodatak neobičnim rješenjima i inovativnim konceptima u ovom segmentu, Peugeot 3008 dostupan je i s "head up" displayem.

Opcijski sustav projicira bitne informacije, poput primjerice brzine vozila, na antirefleksivnu polikarbonatnu prozirnu ploču smještenu sa stražnje strane instrumentne ploče, a osim što je praktičan pridonosi i sigurnosti jer vozač nema potrebu skidati pogled sa ceste. Kut, pozicija i osvijetljenost informacija mogu se podesiti putem prekidača, a na head up zaslon nadovezuje se upozorenje o udaljenosti (Distance Alert) koje pomaže vozaču da održi siguran razmak od vozila ispred. Kad smo kod inovacija spomenimo i Dynamic Roll Control sustav koji je dostupan isključivo s najjačim benzinskim i dizelskim motorom, a riječ je o tehnologiji koja se po prvi put pojavljuje u segmentu. Pasivni hidraulički sustav sastoji se od centralnog modula spojenog sa stražnjim amortizerima i ponaša se poput trećeg amortizera. U zavojima sustav hidraulički povezuje lijevi i desni stražnji amortizer pojačavajući efekt amortizacije kako bi se zavoj prošao s što manjim naginjanjem karoserije.



Peugeotova opredijeljenost sigurnosnim rješenjima niti tu ne staje, a sljedeći na redu je Grip Control sastavljen od sustava kontrole trakcije i posebnih Mud&Snow (blato i snijeg) pneumatika koji optimizira trakciju prednjih kotača u terenskim uvjetima. Vozač može brati između pet postavki: Standard, Snow, Off Road (blato, makadam, vlažna trava), Sand te isključiti ESP. U Peugeotu za sada ne razmišljaju o klasičnoj inačici s pogonom na sve kotače, no tijekom 2011. godine na tržište stiže njihov odgovor u vidu HYbrid4 tehnologije koja predstavlja svojevrsnu prekretnicu u pogledu potrošnje i emisije štetnih plinova, a omogućen je i 4x4 sustav zahvaljujući pogonu prednjih kotača preko dizelskog motora, dok stražnje kotače pokreće elektromotor. S pet pogonskih rješenja, koja uključuju dva benzinska i tri dizelska HDi FAP motora, 3008 će do jeseni 2009. ponuditi široki i prvoklasni izbor, kojim će se još više ispuniti očekivanja kupaca. Raspon dizelaša kreće od 1.6 litarskog HDi motora sa 110 KS do 2.0 litarskog HDi motora u dvije verzije, slabiju sa 150 i snažniju sa 163 KS. Radi se o vrlo štedljivim, a istodobno i dovoljno snažnim motorima, dok benzince predstavljaju 1.6 litarski VTi motor sa 120 KS i 1.6 THP sa 156 KS.



Izuzev najslabijeg benzinca koji je uparen s pet-stupanjskim ručnim mjenjačem, ostatak game koristi mjenjačke kutije sa stupnjem prijenosa više.

3008-ica na hrvatskom tržištu kreće u prodaju sredinom lipnja, a bit će dostupna s tri paketa opreme (Comfort Pack, Premium i Premium Pack), a već osnovni donosi ABS, ESP, šest zračnih jastuka, 17 colne naplatke, klima uređaj, radio CD mp3... Cijene se kreću od 151.900 kuna za 1.6 Comfort Pack pa sve do 221.900 kuna koliko je potrebno izdvojiti za model sa 2.0 HDi agregatom sa 163 KS i Premium Pack paketom opreme.   


1.6 VTi

Motor: benzinski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1598
Snaga (kW/KS): 88/120 pri 6000 o/min
Okretni moment (Nm): 160 pri 4250 o/min
Najveća brzina (km/h): 185
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 11,8
Potrošnja (l/100 km): 5,6/7,1/9,8

1.6 THP

Motor: benzinski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1598
Snaga (kW/KS): 110/150 pri 5800 o/min
Okretni moment (Nm): 240 od 1400 o/min
Najveća brzina (km/h): 201
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 8,9
Potrošnja (l/100 km): 5,6/7,4/10,6


1.6 HDi FAP

Motor: turbodizelski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1560
Snaga (kW/KS): 80/110 pri 4000 o/min
Okretni moment (Nm): 240* pri 1750 o/min
Najveća brzina (km/h): 180
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 12,2
Potrošnja (l/100 km): 4,4/5,1/6,9
* s overboostom 260 Nm


2.0 HDi FAP

Motor: turbodizelski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1997
Snaga (kW/KS): 110/150 pri 3750 o/min
Okretni moment (Nm): 340 pri 2000 o/min
Najveća brzina (km/h): 195
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9,7
Potrošnja (l/100 km): 4,7/5,6/7,1


2.0 HDi FAP

Motor: turbodizelski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1997
Snaga (kW/KS): 120/163 pri 3750 o/min
Okretni moment (Nm): 340 pri 2000 o/min
Najveća brzina (km/h): -
Ubrzanje 0-100 km/h (s): -
Potrošnja (l/100 km): EU 6,7