Arhiva Testova

Mazda 3, 1,6 TX

07.11.09

Sjesti u Mazdu, uvijek je užitak. Startna, sigurna, kvalitetna, dobro opremljena...


Vozio sam je sedam dana, a činilo mi se da je prošlo u trenu. Mazdu je uvijek bio užitak voziti. Kako ovo nije prva u koju sam sjeo, vrlo lako sam se prilagodio i svoje tijelo "podesio" u najbolji i najudobniji položaj. Ni audio komande na upravljaču više nisu predstavljale nikakav problem. Mahinalno su tražile stanice na radiju, pojačavale, utišavale. Kao da sam srastao s njom.

Piše - Marko Ivezić

Ovaj put manje se je vozio po gradu, više van grada. Nije bilo namjerno, ali se isplatilo. U gradu je teško steći pravi dojam o automobilu. Jednostavno ga morate izvesti van gužvi, stajanja i kretanja svakih dvadesetak sekundi. I upravo sam to učinio ovaj put.























Malo je tvrđa, što mi osobno jako odgovara. Naravno da u "trojci" ne vidite i ne tražite "admiralski brod", ali automobil koji će vas sigurno i udobno dovesti od cilja,,,to svakako. A Mazda je upravo takva. I što je najvažnije, ne umara. Uopće. Kilometre guta kao od šale.

Svakom vozaču san je imati tempomat u automobilu. Fino odmara noge, a vozi. S druge strane, na upravljaču sve kontorlirate. I nakon više od 200 odvoženih kilometara kada noga na papučici gasa lagano počne trnuti, umjesto da stanete i protegnete se,,,dovoljno je samo uključiti tempomat i "osjećaj slobode" je prisutan.




Iskreno, nisam baš bio najnježniji pri vožnji. Naravno da nisam ludovao, ali rijetko sam kada išao ispod 140 km/h. Osjetilo se to na potrošnji. Kompjutor je stalno pokazivao između 9,5 i 10,5 litara. No, to je bilo svjesno "kršenje propisa". Vozite li u okviru normale, bez ikakvih problema moći ćete napraviti oko 600 kilometara sa jednim tankom.

Kvalitetan audio sustav omogućava i finu vožnju, pogotovo ako ste sami u automobilu.
Da vozim pravi automobil na najbolji su mi način potvrdili djelatnici benzinske postaje Spačva, na autoputu. Čim sam stao, napunio, prva rečenica nije im bila račun, nego..."koliko košta majstore, prava je. Upravo mi prijetelj hoće Mazdu kupiti"...

I tako, kavica, čašica razgovora i vrijeme prođe.

Kolone na cesti, spora vozila...nema tu nikakvih problema. Mazdinih 105 KS sasvim je dovoljno da bez ikakvih problema zaobiđete "prepreke" na putu. I nije glasna. To me ugodno iznenadilo. Ukoliko niste "nabrijani", na "stotki" ubacite u petu, dodate gasa do željene brzine i sjajno krstarite. I normalno pričate. Nema "svađanja" i nadglasavanja sa motorom. Motorom koji sa svojih 1598 ccm zadovoljava sve potrebe.

Ova Mazda defintivno nije jurilica. Nije ni spora, naprotiv, ali osjećaja sam da je pogođen najbolji omjer uloženog i vrijednosti koju dobivate.




Prtljažni prostor je velik. Prostora je sasvim dovoljno. Kao i kod svakog sedana mali problem može jedino predstavljati obujam tereta koji stavljate u njega. Ali unutra bez problema stane sva sila prtljage.

Unutrašnjost modela vrlo je kvalitetno napravljena. I što je za vozača mojih dimenzija vrlo bitno, iznimno je prostrana. Nema "gužvanja" za upravljačem, komotno sam se smjestio i ugodno vozio. Nije to problem na kratkim, recimo to, gradskim distancama. Ali, ukoliko krećete na put, udobnost vožnje iznimno je važnja. Nema nervoze, meškoljenja za upravljačem. Čak me ni pojasevi nisu smetali.
























S motorom nikakvih problema. Uostalom, to je i karakteristika svih Mazdinih modela. Sjajni, pouzdani, ne ostavljaju vozača na cijedilu. Mazda je jedan od rijetkih automobila u koji bezbrižno sjedam znajući da ću uvijek doći do željene destinacije. Jedini put sam otvarao haubu kada sam fotografirao "makinu".

Četverocilndarski redni, 16 ventila, dva bregastavratila u glavi, ugrađen sprijeda, 105 KS pri 6000 okretaja u minuti.......

To bi bilo suhoparno nabrajanje karakteristika. Ne volim tako pisati. Svaki vozač na svoj način doživljava automobil, snagu, svaki vozi na svoj način. Ali jedno je jasno. Ovaj model voli kada ga podignete na malo veći broj okretaja. "Najsretniji" je i fino prede kada ga držite između 5 i 6 tisuća. Ali, ne pretjerujte, tada ćete malo češće svraćati na benzinsku postaju.




Mijenjač je korektan. Brzo prihvaća, lagan je za upravljanje i dobro sjeda u ruci. Nema onih neprirodnih položaja kada želite promijeniti brzinu. I ostale komanda "između" dva suputnika su pregledne, lako uočljive i lagane za korištenje. Pozicija "odmorišta" za ruku je sjajna, bez problema se možete i odmarati u vožnji.



Sličnu ocjenu možemo dati i komandnoj ploči. Sve je "na oku", vidljivo, pregledno i što je najvažnije iznimno kvalitetno napravljeno.
Defitivno, za Mazdu možete reći sve, samo da nije popuproizvod sa istoka. Vidi se da je rađena sa velikom pažnjom, brižnošću, kvalitetno, bez jeftinih materijala.

Oduševljen sam. To bi bila moja konačna ocjena. Možda subjektivna, ali moja je. I kada bi me netko pitao..."preporučaš li Mazdu?"....odgovor će uvijek biti - Da, definitivno. Nećeš pogriješiti.