Arhiva Testova

Dacia Sandero

11.01.10

Dacia Sandero je eklatantni primjer kako se jedna marka vozila, do jučer gotovo nepoželjna, može pretvoriti u predmet želje


Rumunjsku marku automobila Dacia zaista pratim i promatram od njihove pojave na tržištu. Godinama sam je poistovjećivao sa ostalim proizvođačima vozila iz istočne Europe, najčešće kao čudnu mješavinu starih zapadnoeuropskih modela s modifikacijama za "široke narodne mase"

Piše - dipl.ing. Goran Francetić

Vjerujem da mnogi stariji vozači i ljubitelji automobila dijele moje mišljenje, pa tako i to da je Dacia u međuvremenu napravila izuzetan iskorak, naravno uz izdašnu pomoć njenog vlasnika, francuskog Renault-a. Dacia Sandero je eklatantni primjer kako se jedna marka vozila, do jučer gotovo nepoželjna, može pretvoriti u predmet želje.
Sandero prije od svega plijeni modernim dizajnom i prostranošću. Glede dizajna nadmašio je starijeg brata Renault i smatram Sandero puno ljepšim vozilom od Clia ili Megana. Znam da se o ukusima ne diskutira, ali čini mi se da se Renault prije pronašao u dizajnu Dacie Sandero nego u svojim zadnjim modelima, mogli bi razmisliti da preuzmu neka dizajnerska rješenja  sa Sandera i uklope u svoju liniju.



Dakle, Sandero Ambiance dCi 70, koji mi je ustupljen na testiranje nije i najbolja verzija navedenog modela, ali dovoljno dobra da bi vozač mogao donijeti mišljenje o Sanderu. Kao što sam rekao, Sandero privlači pozornost svojim modernim, agresivnim dizajnom gdje se oble plohe i lomljene linije lijepo slažu. Model se doima i robusno i tome pridonose veliki farovi i "nabubreni" poklopac motora. Uglavnom kad vozite Sandero budite sigurni da će te privući pažnju ostalih vozača, naročito onih koji su u potrazi za vozilom takve klase. Vjerojatno će prvo pomisliti da je riječ o nekom "japancu", a onda nastupa iznenađenje kad se uoči znak Dacie i komentar "što?! Dacia, pa od kada rade taj model".



Sandero ne zaostaje ni za dizajnom untrašnjosti, istina o kvaliteti ugrađenih materijala možemo diskutirati, međutim izabrene su lijepe i adekvatne boje, rešetke ventilacije su "trendy", kao i rukohvati i obruč volana.
Sjedala i presvlake su udobni, istina svjetla boja presvlaka nije baš najpoželjnija, jer se brzo prlja, ali se dobro uklapa u izbor i izradu upravljačke ploče. Ostale komande i prekidači su uglavnom izrađeni na način sličan većini današnjih vozila, uz napomenu da ih ima relativno malo, ali to je ovisno o opremi vozila.
Pozicija sjedenja vozača je za prosječno visokog vozača sasvim u redu, koljena su malo preblizu plastici ispod volana, ali to vjerojatno ne predstavlja problem vozačima koji voze ispruženijih ruku i koji sjede malo udaljenije. Poluga ručice mjenjača je dobro pozicionirana, kao i sam volan čiji obruč dobro leži u rukama.
Na stražnjoj klupi mjesta ima dovoljno za sjedenje, ali nešto manje prostora za noge, ništa čudno, trebalo je u 4,02 metra smjestiti 5 ljudi i prtljažnik od 320 litara odnosno maksimalnih 1200 lit.


Testirani model imao je ručnu klimu, jednostavnu, ali učinkovitu. Zamagljivanje prozora brzo se riješavalo i nije bilo potrebno u rane jutarnje sate ručno brisati orošena stakla. Učinak ventilacije na zadnjoj klupi može dobiti prolaznu ocjenu.
U sklopu opisa unutrašnjosti treba naravno spomenuti i ozvučenje koje je skromnih mogućnosti, uostalom ovisno je o radio uređaju koji se naknadno ugrađuje.
Vozači koji vole puno pretinaca (a njih nikad dosta) imati će primjedbi i zaista dizajneri su mogli u silnim oblogama pronaći još pokoji pretinac.

Pod poklopcem motora smješten je dizel motor od 1,5 litre koji razvija 50 kW (70 KS), nažalost malo za vozilo teško 1105 kg. Naime, u vožnji se osjeća nedostatak snage, vjerujem da verzija od 85 KS omogućava ugodniju i kvalitetniju vožnju. No zato je potrošnja dizla mala i predstavljati će možda i glavni razlog pri kupovini Sandera. Potrošnja je bila neznatno viša od proklamirane i deklarirane, iako sam iz motora pokušao izvlačiti najviše. U takvom pokušaju Sandero je postigao maksimalnih 160 km/h (po pokazivaču brzine) i unatoč mojim nastojanjima stiskanja pedale gasa nisam mogao brže, drugim riječima Sandero je štedljivo vozilo, ali zaboravite brzu ili sportsku vožnju. Za takvo što morat ćete kupiti jaču verziju ili dodatno "nabrijati" motor. U taj kontekst vrlo se dobro uklapa i podvozije vozila, obzirom da se ova verzija teško može voziti na sportski način, to amortizeri i kompletno podvozje vrlo dobro prate cestu i zavoje.


Upravljivost i preciznost volana je zadovoljavajuća kao i promjer okretanja od 10 metara, te omogućava udobnu gradsku vožnju i parkiranje.
Generalno govoreći vožnja Sanderom je ugodna i udobna, umor se ne osjeća ni nakon duže vožnje, a kao što sam to i prije rekao, tome doprinose udobna sjedala, 15" zimske gume Michelin (!!!)  i dobra preglednost. Jedina zamjerka ide na buku i vibraciju motora, u Daciji bi trebali poraditi na tome, jer ponekad imate osjećaj da je pod poklopcem motora mali traktorski motor.
Ocjena za kočnice slična je ocjeni za donji postroj i ležanje, dakle zadovoljava, iako mi nije jasno zašto se još uvjek na stražnjim kotačima koriste bubnjevi umjesto diskova. Činjenica je da su diskovi efikasnije kočnice od bubnjeva, a sumnjam da su bitno jeftinije. No, obzirom na snagu Sandera i maksimalnu brzinu, ugrađene kočnice pokazale su se dovoljno efikasnima, čak i nakon dužeg oštrog kočenja niz Sljeme. Naime, brže spuštanje niz Sljeme izvrstan je test i za mnogo bolje verzije kočnica i svako vozilo koje dogura do podnožja Sljemena, a da efikasnost kočnica nije bitno narušena, zaslužuje dobru ocjenu.
Što reći kao zaključak osim da je Sandero ugodno iznanađenje na tržištu, posebice svojim izgledom. Za 91.500,00 kuna, koliko košta testirana verzija Sandera u metalik boji, dobivate dobar "komad" auta. Ako možete nadodati još 6.000,00 kuna za jaču verziju dizel motora, tada se ipak odlučite na jači dizel. Naravno, ako u vašem proračuna nema ni za baznu verziju dizel Sandera, tada u ponudi možete izabrati benzinski Sandero čija bazna cijena počinje već od 58.900,00 kuna.
U svakom slučaju možete izabrati izvrstan omjer potrošenog i dobivenog!