Arhiva Testova

Test rabljenog – Honda S2000 AP1 2001.

03.03.11

Ovaj model je prvi puta predstavljen 1999. te za godinu 2000. dobiva oznaku šasije AP1. Oblik šasije je.....

Piše - ing. Matko Mihalić

Prije nego što dođem do samog testa ukratko ću Vas podsjetiti na povijest modela S2000. Ovaj model je prvi puta predstavljen 1999. te za godinu 2000. dobiva oznaku šasije AP1. Oblik šasije je roadster sa dvoja vrata, velikog usisa na prednjem braniku,  poprilično dugog poklopca motora, vrlo niskog bočnog profila i primamljivih linija koje mame poglede ostalih sudionika u prometu, u serijskoj izvedbi dolazi sa platnenim krovom i 16-inčnim aluminijskim naplatcima. Najviše buke oko ovog automobila se dizalo oko činjenice da je pogonjen najjačim atmosferskim motorom na svijetu volumena 2000ccm, korištenog u serijskoj proizvodnji. Snaga motora je 240ks što iznosi 120 ks/litri, današnji motori takvu snagu razvijaju isključivo uz pomoč prednabijanja zraka. Odnos težine 50:50, nisko težište, stražnji pogon sa Torsenovim diferencijalom čine ovaj auto još zanimljivijim vozačima koji žele dvosjed cabrio sportskih preformansi. Nasljednik je model AP2 koji se počeo proizvoditi od 2004. g, sa manjim vizualnim promjenama, novim motorom obujma 2200ccm, večim 17-inčnim naplatcima i dodatkom ESP sustava za stabilnost. Kraj proizvodnje ovog modela je stigao 2009.g. sa zadnjom serijom nazvanom AP2 CR  i do danas čekamo nasljednika.

Testirani model proizveden je 2001.g i sada ima prijeđenih 120 000 km, naravno sve to je ostavilo i tragova na samom automobilu. Vanjski izgled otkriva klasične znakove starosti automobila, lagano zamućena plastika prednjih svjetala te stražnjeg prozora na platnenom krovu uz koju ogrebotinu na limariji, jedini znakovi starosti u unutrašnjosti su istrošeni tapecirani pod i bore na kožnim sjedalima.
Unutrašnjost automobila je poprilično skučena, položaj sjedenja je vrlo nizak između vrata i velikog tunela u sredini na kojem se nalaze ručica mjenjača, ručna kočnica, prekidač za kontrolu krova i prekidač za opasnost. Sve komande su podređene isključivo vozaču i nalaze se na komandnoj ploči oko volana i sve to popraćeno digitalnom instrument tablom na kojoj dominira prikaz brzine i broja okretaja preko cijele table. Uglavnom, mjesta ima dovoljno za vozače do 185cm visine. Pošto se radi o roadsteru, lagano se može zaključiti, da ovaj automobil nije namjenjen za duža putovanja i nije projektiran tako da bi imao puno pretinaca veliki prtljažnik i prostora za prtljagu i sl.
 
 
Dosta o opisu exterijera i interijera, vrijeme je za vožnju! Ključ u bravu i pritiskom na tipku START ENGINE počinje cijela prića. Motor radi sasvim normalno bez neke velike buke i ne otkriva o ćemu se zapravo radi. Na vrlo kratkom, dosta preciznom mjenjaču ubacujem u prvi stupanj prijenosa uz karakterističan zvuk šesterostupanjske „getribe“ koji dopire iz tunela i krećem u vožnju. Brzine su vrlo kratke, tako da ćete i za normalnog režima vožnje koristi sve brzine. Na cesti auto skakuće zbog tvrdog ovjesa ali i prati zavoje „kao po tračnicama“ uz precizan volan kojim lako određujem smjer kretnje bez suvišnog okretanja. Nakon 10ak kilometara lagane vožnje siguran sam da je postignuta radna temperatura motora i ulja i mogu početi sa agresivnijim ritmom vožnje. Motor se vrti do 9000 okretaja/minuti, a svoju pravu čud pokazuje tek kada se pređe 6200 okretaje jer tada proradi VTEC i motor počne „disati“ kako treba, brzine su fino raspoređene i sa mjenjanjem u viši stupanj ostajete u području VTEC-a. Auto prati zavoje vrlo precizno sa minimalnim naginjanjem šasije i povremenim malim zanošenjem zadnjeg kraja koje ubrzo ispravlja Torsenov diferencijal i vraća auto na putanju.
Kočnice su zadovoljavajuče ali za moj ukus bi mogle biti i bolje. Sve u svemu, VTEC sistem u ovom autu djeluje tako kao da imate dva različita motora, ako ste ispod 6200okretaja onda imate slabiji motor s kojim je lakše u svakodnevnom prometu i uvjetima kiše ili snijega, a nakon 6200 okretaja imate motor sa 240ks koji moli da ga se vrti do kraja i da ubrzavate bez želje da pustite gas.
Na kraju i priča oko troškova, pošto se radi o automobilu relativno male serije, dijelovi su poprilično skupi, pogotovo u Hrvatskoj gdje ih ima par desetaka komada. Rezervnih dijelova na skadištima nema i svi se naručuju. Prosječna potrošnja se kreće oko 12,5 litara/100 km ali može se popesti i do 15lit/100km.
 
 
Karakteristike:
Obujam motora: 1997 kubičnih centimetara
Tip motora: 4 cilindra redni
Položaj motora: uzdužno
Vrsta mjenjača: 6 brzina, ručni
Snaga(kw/ks): 177/240
Okretni moment: 207 Nm
Ubrzanje do 100km/h: 6,2 sekundi
Dužina/širina/visina: 4133/1750/1270 mm
Dimenzije guma : prednje – 205/55 R16
            Stražnje – 225/50 R16