Ford Fiesta

26.02.09

Oblik koji pokreće

Oblikovana kao malo koji automobil u segmentu, nova Fiesta kupcima donosi dinamiku, estetiku i vrijednosti koje ju s pravom čine prvakom domaćeg izbora za Automobil godine

Stvorena da bi pomakla granicu Fordovog poslovanja prema naprijed, gotovo istim intenzitetom poput onoga kod modela T, nova je Fiesta napravljena  uporabom "kinetičkog dizajna". Nova estetika znači posuđivanje mnogih dizajnerskih elemenata koje smo viđali na konceptima poput Iosisa ili Vervea. Baš zbog toga nova je Fiesta prepoznatljiva, a istovremeno posebna i osebujna. To je jedan od automobila koji u segment kompaktnih gradskih automobila donosi ekonomični izričaj modela poput Minija ili Alfe Mito. Naravno Fiesta se ne odriče svog vlastitog naslijeđa pa sprijeda snagu iskazuje prepoznatljivim Fordovim dizajnom. Tu su: velika izokrenuta, trapezoidna donja maska hladnjaka, ukusni kromirani elementi, izdužena prednja svjetla izvučena prema nazad i kratka, vrlo nabijena linija poklopca motora. Dinamični i atraktivni izgled nosa pretače se i na bok snažnim istaknutim lukovima kotača, a iznad njih se uzdiže linija koja "teče" prema visoko postavljenim stražnjim svjetlima. Izrazito klinasti oblik ističe prostranost i suvremenost ukupne forme, nakošeni A-nosač pomaknut je prema središnjoj osi prednjih kotača kako bi vizualno smanjio prednji prevjes. Stražnji dio automobila kombinira detalje poput izrezanog stražnjeg stakla, vrlo niske linije krova koja je dodatno smanjena malim spojlerom i dramatičnim stražnjim svjetlima sa saćastim detaljima. Jedan pogled na ukupnu cjelinu dizajna nove Fieste nudi posve novu formu. Atraktivni dizajn nije narušio praktičnost, a  ostao je izražajan i smion u svojoj pojavi. Vidljivo je to i u prostranoj, a opet, dinamično i neobično oblikovanoj unutrašnjosti, koja u svakom koraku prati vanjštinu.


Za početak tu su kvalitetni materijali u Fordu i solidna završna obrada te  vrhunski, čak pomalo futuristički izgled. Posebno se izdvaja nova središnja konzola s "Human Machine Interface" sučeljem, povezanim s multi-funkcijskim zaslonom, visoko postavljenim u prednju ploču, blizu vidnog polja vozača. Kontrole i tipke ovdje su u optimalnom ergonomskom položaju. Kolo upravljača je moderno, sa svijetlim elementima na prečkama koji stvaraju futuristički izgled. Brzinomjer i brojač okretaja motora uokvireni su s dva, kratka, svijetla tunela koji se nadopunjuju na središnju konzolu te stvaraju kontrast s unutrašnjim bojama. Vozačka pozicija gotovo je idealna s glavnim funkcijama orijentiranim prema osobi za upravljačem, a zamjerki na kvalitetu i prostranost kokpita neće imati niti putnici.


U vozne osobine novoga Forda ne treba sumnjati, što zbog tradicije i provjerene platforme, što zbog obavljenog downsizinga koji je donio olakšanje u kilogramima, ali i ukrućivanje strukture karoserije. Fiesta je zato pravi vozački automobil s impresivnim dinamičkim karakteristikama.


Ford s novom Fiestom uistinu ima ponudu koju je teško odbiti. Kvalitetan ili još važnije zanimljiv, suvremen i vrlo praktičan dizajn povezan je, uz odlične motore te pažljivo i smisleno odabrane pakete opreme, u sjajnu ponudu. Na tržištu je malo automobila koji imaju sve što ima Fiesta, za cijenu Fieste.
















PAKETI OPREME

Ambiente

ABS, 2 zračna jastuka, servo upravljanje, središnje zaključavanje, odbojnici u boji vozila, ručica prtljažnika u boji vozila, el. retrovizori s pokazivačem smjera, stražnji spojler i CD/mp3 2 zvučnika. Cijena do registracije - 10.313 eura.

Trend

Daljinski, preklopni ključ, el. stakla sprijeda, rukohvati u boji vozila, el. podesivi i grijani retrovizori u boji vozila, manualni klima uređaj, CD/mp3, 4 zvučnika A/V utičnica i putno računalo. Cijena do registracije - 11.678 eura.

Sport

Pet zračnih jastuka, maglenke, sportski ovjes, prednji spojler, sportska maska, stražnji difuzor, veliki stražnji spojler, 16 colni alu-naplaci, sportska sjedala i upravljač u koži. Cijena do registracije - 14.450 eura.

Ghia

Pet zračnih jastuka, maglenke, CD/mp3, 6 zvučnika A/V utičnica, potporanj za leđa vozača, kromirani umetak na prednjem braniku, kromirani rukohvat prtljažnika, 15 colni alu-naplaci te kožna/aluminijska kugla mjenjača i upravljač u koži. Cijena do registracije - 12.582 eura.

Titanium

Pet zračnih jastuka, maglenke, CD/mp3, 6 zvučnika A/V utičnica, potporanj za leđa vozača, kromirani umetak na prednjem odbojniku, kromirani rukohvat prtljažnika, 15 colni alu-naplaci, kožna/aluminijska kugla mjenjača i upravljač u koži. Cijena do registracije - 12.923 eura.

MOTORI

1.25
Motor: benzinski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1242
Snaga (kW/KS): 44/60 pri 6000 o/min
Okretni moment (Nm): 109 pri 3600 o/min
Najveća brzina (km/h): 152
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 7,3
Potrošnja (l/100 km): 4,3/5,4/7,3

1.4
Motor: benzinski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1388
Snaga (kW/KS): 71/97 pri 5750 o/min
Okretni moment (Nm): 128 pri 4200 o/min
Najveća brzina (km/h): 175
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 12,2
Potrošnja (l/100 km): 4,6/5,7/7,5

1.6
Motor: benzinski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1596
Snaga (kW/KS): 88/120 pri 6000 o/min
Okretni moment (Nm): 152 pri 4050 o/min
Najveća brzina (km/h): 193
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9,9
Potrošnja (l/100 km): 4,7/5,9/7,9


1.4
Motor: dizelski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1399
Snaga (kW/KS): 50/68 pri 4000 o/min
Okretni moment (Nm): 160 pri 1750 o/min
Najveća brzina (km/h): 162
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 14,9
Potrošnja (l/100 km): 3,5/4,2/5,3

1.6
Motor: dizelski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1560
Snaga (kW/KS): 66/90 pri 4000 o/min
Okretni moment (Nm): 204 pri 1750 o/min
Najveća brzina (km/h): 175
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 11,9
Potrošnja (l/100 km): 3,6/4,2/5,2