Kia Soul

09.03.09

A sada nešto potpuno drugačije

Nastavak priče započete s konceptima Burner, Diva i Searcher koji su prije godinu dana premijerno predstavljeni na ženevskom automobilskom sajmu doživio je svoje tržišno izdanje s modelom Soul

Najstariji korejski proizvođač koji sve boljim tržišnim rezultatima, ali i sve zanimljivijim automobilima "obara s nogu" predstavio je svoj novi model Soul.
Smješten u kategoriju "urbanih crossover-a" ovaj je automobil potpuno prilagođen za život u urbanoj okolini u kojoj se svakodnevno susrećemo s nedostatkom parkirališnih mjesta i gradskom gužvom. Tajnu uspjeha skriva se u visini i širini, a ne u enormnoj dužini i, s njom često povezanoj, gradskoj nezgrapnosti. Soul, dug 4105 mm, nadoknađuje svoju dužinu vrlo dugim međuosovinskim razmakom (2250 mm) koji omogućuje potpunu iskoristivost putničke kabine, vrlo prostranog i udobnoga prostora širine 1785 mm i visine 1610 mm.


Kompaktne dimenzije skladno su odjevene u izgled koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Iznimno atraktivno oblikovana maska motora s branikom naglašeno ispupčenim na sredini, atraktivna prednja svjetla s crnim rubom i integriranim pokazivačima smjera, elegantna bočna silueta koja nudi zanimljiv spoj monovolumena i terenca, ravni krov s uzdužnim nosačem i eksplozivni stražnji dio. Iz njega, naime, kao da izvire automobilska mašta bliža konceptima, nego serijskim automobilima pa ne čudi sličnost sa ženevskim konceptima koja je zadržana usprkos tehnički zahtjevnom obliku. Svojom jedinstvenošću odlikuju se i visoko postavljena te zbog toga vrlo dobro vidljiva stražnja svjetla ugrađena u krovne stupove trokutastoga oblika. Maštovite zamisli stvorile su i ravne poteze vrata prtljažnika koja se spuštaju do masivnoga branika ispupčenog na sredini, „odjevenog“ u elegantnu crninu koja odgovara gradskoj potrebi za snagom i otpornošću na neugodne automobilske nezgode.


Pogled na raskošnu unutrašnjost stvorenu za ljude navikle na visoki standard. Darežljiva prostranost, stilom koji koketira s najnovijim modnim smjernicama i potpunom udobnošću za pet odraslih osoba. Modne trendove slijedi i dvobojna armaturna ploča. Uz logične postavke, minimalistički dizajn i niz inteligentnih rješenja koja pridonose većoj praktičnosti i mogućnosti intuitivne upotrebe. Jednako je važan i raspored sjedala koji zbog veće visine, u usporedbi s klasičnim modelima, omogućuje bolju preglednost.


Zadovoljava i osnovna zapremina prtljažnoga prostora iznosi 222 litara odnosno 340 litara uzmemo li u obzir duplo dno, opremljeno pretincima različitih veličina. Sklapanjem stražnje klupe zapremina se povećava na 818 litara (do gornjeg ruba stakala čak 1510 litara), što je odličan rezultat obzirom na kompaktnost vanjskih dimenzija i blisku konkurenciju.


Ponuda motora jamči snagu, brzinu i štedljivost. Ključno mjesto zauzima 1,6-litreni dizelski četverocilindraš s modernim ubrizgavanjem goriva preko tehnologije zajedničkoga voda, varijabilnim turbopunjačem, 5-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 4-stupanjskim automatskim mjenjačem prilagodljivim vozačevom načinu vožnje, prosječnom potrošnjom 5,2 litara na 100 km i najvećom snagom  85 kW (115 KS), odnosno, u još jačoj izvedbi 94 kW (128 KS). Bogata je i ponuda benzinaca koju čine 1,6-litreni četverocilindraš s 93 kW (126 KS) prosječne potrošnje 6,5 l/100 km i njegov 2,0-litreni brat s promjenjivim upravljanjem ventila, sportski razigranih 105 kW (142 KS) te ručnim ili automatskim mjenjačem. 2,0-litreni benzinac bit će na raspolaganju kasnije.


Podvozje Soula opremljeno je prednjim opružnim nogama tipa MacPherson i stražnjom osovinom s dvjema uzdužnima i jednom poprečnom vodilicom. Vrijedi spomenuti i prednji te stražnji poprečni stabilizator, namijenjene smanjivanju bočnoga naginjanja, plinske ublaživače marke Sachs, serijski sustav za elektronski nadzor stabilnosti vozila ESP i, također serijski, servo upravljač.


Odlični paketi opreme nadmašeni su jedino sustavom individualizacije. Soul se tada ponaša poput kameleona. Unutrašnjost je moguće posve prilagoditi željama i potrebama pojedinca. Izbor uključuje brojne presvlake za sjedala, raznolike uzorke boja i dodatke koji povećavaju udobnost i funkcionalnost. Sve to nadopunjuju avangardni 16" ili 18" alu naplatci, kromirani dodaci i širi rubovi kotača te dva još moćnija i atraktivnija branika. Izbor je kod Soula gotovo neograničen, a to dokazuje i unutrašnje osvrtno zrcalo koje je, uz mogućnost nadoplate, opremljeno zaslonom koji pomoću kamere prilikom vožnje unatrag prikazuje prostor iza vozila. Ljubiteljima drugačijih užitaka ugodit će zvučnici u prednjim vratima. Moguće ih je opremiti posebnim svjetlećim elementima koji prikazuju različite svjetlosne efekte ovisno o vrsti glazbe. Sve navedeno kupci Soula mogu nadograditi i dodatnom ponudom koja obuhvaća različite tipove karoserijskih naljepnica, vanjske ukrase za atraktivniji izgled  svjetala i recimo elektronske dodatke kao što je navigacijski sustav.

















Soul posjeduje i izvanredno jamstvo. Na europsko tržište dolazi s čak 5-godišnjim općim jamstvom bez ograničenja prijeđenih kilometara.


















PAKETI OPREME

LX: sigurnosni zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, bočne sigurnosne zračne zavjese, ABS, ESP, EBD, disk kočnice sprijeda i straga, ISOFIX, svjetla za maglu sprijeda i
straga, klima uredaj, daljinsko središnje zakljucavanje, progresivni servo upravljac podesiv po visini, elektricno pokretanje svih stakala, obruc upravljaca i rucica mjenjaca presvuceni kožom, elektricno
pomicanje i grijanje vanjskih ogledala, 2 DIN - radio, CD, MP3 audio sustav sa 6 ugradenih zvucnika, komandama na obruču upravljaca s USB i iPod prikljuckom, stražnja klupa sklopiva i djeljiva u omjeru 60:40, kromirana (Tiger) maska, alu naplatci s pneumaticima 205/55 R16

EX: Soul Shine umetci na unutarnjim ručicama vrata i središnjoj konzoli, mreža za prtljagu prtljažnom prostoru, pretinci u dnu prtljažnog prostora, stražnji krovni spojler, alu naplatci s pneumaticima 225/45 R18, dodatno zatamnjena stražnja stakla.

1.6
Motor: benzinski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1.591
Snaga (kW/KS): 93/126 pri 6300 o/min
Okretni moment (Nm): 156 pri 4200 o/min
Najveća brzina (km/h): 177
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 11
Potrošnja (l/100 km): 5,7/6,5/7,9

1.6
Motor: dizelski, 4 cilindra
Obujam (ccm): 1.582
Snaga (kW/KS): 94/128 pri 4000 o/min
Okretni moment (Nm): 260 pri 1900-2750/min
Najveća brzina (km/h): 182
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 11,3
Potrošnja (l/100 km): 4,6/5,2/6,3