Suzuki Splash

09.04.08

Val svježine


Iako je prodan u impresivnom broju primjeraka, prethodnik modela Splash, Wagon R svojim kutijastim izgledom nikada nije osvojio tržište gradskih automobila. S novim modelom stvari će se iz korijena promijeniti

Prethodnik novog Splasha na kraju svog životnog puta mogao se pohvaliti velikim brojkama, kompaktnost i prostrana unutrašnjost bili su razlog za izniman uspjeh u Japanu. Tako je od ukupno proizvedenih 4,1 milijuna primjeraka, u Japanu prodano 3,2 milijuna. Velik uspjeh za maleni automobil, no samo 900.000 primjeraka prodanih u ostatku svijeta marljive je Japance navelo na razmišljanje o značajnim promjenama. Posljednje poglavlje u priči o obnovi Suzukija je novi Splash. Novitet je očigledno namijenjen mladoj publici kojoj je Swift premalen, ali ne i prekratak.


Kod Splasha dobivaju 3715 mm dužine, 1680 mm širine i 1590 mm visine, s "gradskim" prtljažnikom. Njegov osnovni volumen od 202 litre se smanjuje na 178 litara zbog praktične police, no rušenjem stražnje klupe (ima i mogućnost dijeljenja u omjeru 60:40) mali monovolumen nudi 1050 litara prostora. Dovoljna brojka za sve potrebe urbane publike.
Najvidljivija razlika između kutijastog Wagona R je izgled.

Kompletan automobil
Novitet ima prednju masku koja prati današnje trendove i seže od dna odbojnika do poklopca motora. Izražen je i sportski dojam kojeg odaju detalji poput ispupčenih blatobrana, koji vizualno čine automobil mnogo širim, i mali prednji i stražnji prevjesi. Potpuno drukčija od prethodnika je i bočna linija koja uz vizualni efekt pridonosi i niskim vrijednostima otpora zraka od 0,32, rezultatu koji je za jedan mali monovolumen uistinu impresivan. Vizualno skladna cjelina završava zanimljivim stražnjim krajem, koji se s velikim i visoko postavljenim vratima nadovezuje na kompletan automobil. Uočljiva su i također visoko postavljena stražnja svjetla u obliku bumeranga, koja omeđuju dvije trećine vrata. Otvorena vrata prtljažnog prostora otkrivaju kako je utovarni prag dovoljno nizak, a sami prtljažnik dovoljno širok.


Poput vanjštine i unutrašnjost je napravila korak od sedam milja u odnosu na prethodnika. Sada je vrlo skladna i razigrana, s kvalitetnim materijalima i veselim bojama koje putnički prostor vizualno čine daleko većim. Velika instrumentna ploča s obrtomjerom smještenim na vrh armature, s koje se blago spušta zaobljen centralni stup, također pridonosi ugodnom osjećaju boravka u Splashu.

Korijeni iz GM-a
Kako Splash dijeli podvozje sa Swiftom, vozne su mu osobine iznimno dobre. Prednji McPherson ovjes i stražnja torzijska osobina daju mu potrebnu stabilnost, uz tek minimalna naginjanja koja su posljedica povišene arhitekture. Za motorizaciju novog Splasha iskorišteni su motori koji svoje korijene vuku iz GM-a, ali su u Suzukijevoj režiji prošli kroz korjenite promjene. Slabiji uvodni benzinac je 1.0 litarski trocilindraš koji razvija 65 KS pri 6000 o/min i u prosjeku troši 5 l/100 km.


Svi koji nisu zadovoljni s prilično slabim performansama manjeg motora mogu odabrati drugu benzinsku opciju, 1.2 litarski motor sa cilindrom više i 86 KS koji se "vrti" pri 5500 o/min i troši pola litre više od baznog motora. Unatoč činjenici da su oba benzinca prošla kroz ruke Suzukijevih inženjera i svoje trome tragove ostavili na policama Opelovih skladišta, ostaje želja da Suzuki ugradi barem jedan od svojih odličnih benzinaca u ovaj automobil. Očito je da podvozje i dinamičke vrijednosti automobila mogu podnijeti više od ponuđenog. Ljubitelji dizelaša, uskoro, će se moći opredijeliti za 1.25 litarski DDiS poznat iz Swifta, koji razvija 75 KS i 190 Nm okretnog momenta pri 4000 o/min. Ovo je štedljivija izvedba s prosjekom od 4,5 l/100 km, a svi motori dolaze sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok se benzinski 1.2 motor može upariti i s automatikom sa četiri stupnja prijenosa.
Početna cijena Splasha 1.0 GC je 67.900 kuna. 1.2 GLX AC stoji 83.900, dok dizelska inačica s istim paketom opreme košta 99.990 kuna. To su cijene koje treba uvećati za 2250 kuna, ukoliko želite jednu od osam metalik boja karoserije. Suzuki je prije desetak godina usnuo u dubok san i gotovo nestao, no očito je da su snovi ovog proizvođača bili veliki u tom vremenu, a buđenje je srećom donijelo velike promjene koje su Japanci sanjali. Splash je još jedan, važan, dio Suzukijeve suvremene stvarnosti.


Suzuki Splash

1.0
MOTOR: benzinski, 12 ventila
OBUJAM (ccm): 996
SNAGA (kW/KS): 48/65 pri 6000
OKRETNI MOMENT (Nm): 90 pri 4800 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 160
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 14,7
POTROŠNJA (l/100 km): 5,9/4,4/5

1.2
MOTOR: benzinski, 16 ventila
OBUJAM (ccm): 1242
SNAGA (kW/KS): 63/86 pri 5500
OKRETNI MOMENT (Nm): 114 pri 4400 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 175
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 12,3
POTROŠNJA (l/100 km): 6,9/4,7/5,5

1.3
MOTOR: dizelski, 16 ventila
OBUJAM (ccm): 1248
SNAGA (kW/KS): 55/75 pri 4000
OKRETNI MOMENT (Nm): 190 pri 1750 o/min
NAJVEĆA BRZINA (km/h): 165
UBRZANJE 0-100 km/h (s): 13,9
POTROŠNJA (l/100 km): 5,5/4/4,5